היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרחבת פעילותה של חברת אסם לשוק מזון התינוקות

עבודה מס' 065820

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הכדאיות בכניסה לתחום זה.

4,898 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

התחרות הגוברת בשוק המזון, על רקע התמתנות הצמיחה והריכוזיות הגוברת בענף, הובילו לפריצת הגבולות המסורתיים בין השחקניות הגדולות. למגמה זו תרמו גם שיתופי פעולה אסט' עם קונצרנים בינלאומיים. כך חדרה אסם לתחום הגלידות (נשלט בעבר בעיקר ע"י שטראוס) השוקולד והקפה (נשלט בעבר בעיקר ע"י עלית) ומנגד פועלת עלית להיכנס לתחום החטיפים המלוחים (שליטה מסורתית של אסם).
באמצעות רכישות אסטר' (של חברות קיימות) או בשיתוף פעולה עם נסטלה (פיתוח מוצרים חדשים ושימוש בידע הקיים) אסם יכולה לפעול בכניסה לקטגוריות מוצרים חדשות כגון: מזון לתינוקות, מאפה קפוא, תחום החלב, משקאות ועוד.

בעבודה זו נבחן את קטגוריית מזון התינוקות.

חברת אסם מעוניינת מאוד להיכנס לתחום המזון לתינוקות ועל כך יעידו הצהרותיהם של מנכ"ל החברה: "כל מה שהצהרתי עליו בעבר שריר וקיים", ויו"ר החברה: "אסם תהיה במזון תינוקות בדרך זו או אחרת".
במקרה של רכישת המותג עלולה להיווצר בעיה של הגבלים עסקיים שכן חברת "מעברות" מעריכה כי המותג "מטרנה" מחזיק כ- 55% משוק מזון התינוקות, אך כרגע החברה אינה מוכרזת כמונופול, ייתכן מהסיבה שהיא חברה קטנה שלא עוסקת בתחום אחרים. הסכנה היא שברגע שחברת אסם, שהיא חברה מובילה בתחום המזון בארץ, תקנה את המותג, היא תוכרז כמונופול בתחום מזון התינוקות ויכולה לספוג סנקציות מטעמה של הרשות להגבלים עסקיים.
מאידך, שוק המזון לתינוקות מתבסס רבות על מותגים מוכרים (בעיקר "מטרנה", סימילאק ו"רמדיה החדשה" במידה פחותה) ולכן אסם צופה קשיים בהחדרה של מותג חדש לשוק הנשלט ברובו ע"י שני מותגים עיקריים חזקים ("מטרנה" וסימילאק).

מכאן עולה השאלה האם כדאי לאסם להיכנס לתחום בכלל?
במידה וכן, איזו דרך עדיפה? האם להקים ולהחזיק מותג נפרד של מוצרי תינוקות במסגרת חטיבת NFS (נסטלה פוד סרויס) או לרכוש את המותג המוביל בתחום, "מטרנה"?

תוכן העניינים:
מבוא ותמצית מנהלים
פרק 1 - המצב השיווקי הנוכחי
פרק 2 - ניתוח הזדמנויות ותיאור הדילמה השיווקית
פרק 3 - הגדרת יעדים
פרק 4 - אסטרטגיה שיווקית
פרק 5 - תוכנית פעולה
פרק 6 - אמצעי בקרה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיתוף פעולה אסטרטגי עם נסטלה - לחברה הסכמים בלעדיים לשיתוף פעולה עם קבוצת נסטלה, שוויץ, על הפצת מוצרי נסטלה בישראל באופן בלעדי על ידי מערכות השיווק והמכירה של אסם וכן הוסכם על אפשרות ליצור מוצרי נסטלה בישראל. כמו כן מקבלת אסם סיוע טכני בנושא מחקר ופיתוח וזכויות שימוש נרחבות בידע של נסטלה לשימושה של הקבוצה. החברה הקימה בשת"פ עם נסטלה את חטיבת NSF (נסטלה סרוויס פוד) המתמקדת בשוק המוסדי (קייטרינג, בתי מלון, מסעדות, אולמות אירועים, בתי אבות, משרדי ממשלה וכ'ו) על מנת לתת מענה לצרכיו הייחודיים של המטבח המוסדי.

תגים:

אסם · תינוקות · מזון תינוקות · שיווק · אסטרטגיה עסקית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרחבת פעילותה של חברת אסם לשוק מזון התינוקות", סמינריון אודות "הרחבת פעילותה של חברת אסם לשוק מזון התינוקות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.