היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח דוחות פיננסים של חברת אסם השקעות בע"מ שנת 2000

עבודה מס' 060026

מחיר: 247.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,277 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות, עובר שוק המזון בארץ שינויים רבים כחלק מתהליך הגלובליזציה וכניסת חברות רב לאומיות למשק הישראלי. כתוצאה מכך, נוצרו 3 גופים גדולים החולשים על שוק המזון המוצק: "תנובה", "שטראוס"- עלית ו"אסם- נסטלה", אשר נאבקים על כל פיסת נתח שוק, לא פעם במחיר כבד. אסם הפכה ליצרנית מזון מובילה הודות לאסטרטגיה שמרנית, ששמה דגש על גמישות קווי הייצור וטכנולוגית מזון מתקדמת.
בתחילת 1999, ערכה החברה שינוי ברשת ההפצה והשיווק שלה. השינוי יאפשר לחברה להפעיל אסטרטגיות מכירה מבודלות ומתמחות לכל אחד מהשווקים אליו פונה החברה (השוק המוסדי - קיבוצים, בסיסי צה"ל וכד', השוק הפרטי - קמעוניים קטנים והשוק המאורגן - רשתות השיווק והקמעוניים הגדולים). הנהלת החברה ידועה בהתמקדותה ב"שורה התחתונה" (רווחים).
החברה ביצעה מספר רכישות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות מובילות, הפועלות בעיקר בתחומים שאין לחברה דריסת רגל בהם, כגון תחומי הסלטים, מזון קפוא, גלידות, שימורים, חמוצים ורטבים ובכך הגדילה את פריסתה הכוללת בענף המזון.
מאזנה של אסם הינו איתן, לחברה אין חובות וברשותה מאגר מזומנים גדול. המכירות משנת 1994, גדלות הכנסות בחברה בכ-12% בשנה בממוצע לעומת גידול ממוצע של 5% במכירות בחמש השנים שקדמו ל-1994. הגידול נובע מביצוע רכישות והשקת מוצרים חדשים.
לאור התוצאות העסקיות של החברה ומצב הנזילות החליטה החברה ב-1999, על מדיניות דיבידנד לפיה תחלק החברה דיבידנד שנתי בשלוש השנים הבאות, בשיעור של 50% מהרווח. יחד עם זאת, הרווחים באסם קפאו סביב 20 מיליון דולר בשנה, עקב הצטמצמות שעורי הרווח (בגין עלויות החדרת המוצרים החדשים) וחדירתה של "עלית" לשווקים שהיו באופן מסורתי בשליטת אסם (כגון החטיפים המלוחים).
בעבודה זו סקרנו את חברת אסם מהיבטים שונים החל מהמקרו וכלה במיקרו; סקרנו את ענף המזון, את ההיסטוריה של החברה, השינויים שהתרחשו בה במהלך השנים האחרונות והסביבה הכלכלית בה היא פעלה ופועלת עד היום. לאחר מכן, בעזרת הדוחות שנשלחו לבקשתנו מהחברה, ניתחנו את השינויים והמגמות שהתחוללו בה ואת הסיבות שגרמו לכך. בנוסף, ניתחנו את העוצמות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה בתקופה האחרונה, ולבסוף, ביצענו הערכת שווי לחברה בעזרת המודלים שנלמדו בקורס ופרטנו את ההנחות שבהן השתמשנו.
בסופו של דבר, הערכנו את שווי חברת אסם בסך של 1792,964, אלפי ש"ח נכון ליום 31/12/1998.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת הענף, סקירת החברה וניתוח הסביבה הכלכלית
המאזן
ניתוח דוחות רווח והפסד
היחסים הפיננסיים והשוואת אסם מול עלית המתחרה
רבעונים נוספים
ניתוח דוח תזרים המזומנים
ניתוח s.w.o.t
הערכת שווי
סיכום
מקורות

תגים:

דוח רווח והפסד · יחסים פיננסים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח דוחות פיננסים של חברת אסם השקעות בע"מ שנת 2000", סמינריון אודות "ניתוח דוחות פיננסים של חברת אסם השקעות בע"מ שנת 2000" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.