היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח חברת אסם

עבודה מס' 064881

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצבה העיסקי והפיננסי של חברת אסם.

9,750 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אסם הינה חברת המזון הציבורית הגדולה בישראל. החברה מתמקדת ביצור ושיווק מזון בלבד ונמנית עם יצרני ומשווקי המזון הגדולים בישראל.
במהלך השנים האחרונות התמזגה אסם עם קונצרן המזון הבינלאומי "נסטלה" אשר הינו בעל השליטה בחברה, מה שהמשיך לדחוף קדימה את החברה.
החברה מציגה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הולך וגדל אשר מממן את ההשקעות החדשות של החברה ברכוש קבוע וכן מאפשר לחברה לפרוע את התחייבויותיה לבנקים, ולשלם דיבידנדים ( ב- 5 שנים 750 מיליון ש"ח לבעלי המניות). חוזקה של אסם מורגש, והיא ממשיכה להיות פרה חולבת ולשמור על מעמדה בשוק.

עבודה זו סוקרת את חברת אסם השקעות הפועלת בשוק המזון. ניתוח החברה יבוסס על המאפיינים הבאים: מיקומה בשוק ביחס לחברות קיימות והסיכונים העסקיים להם החברה חשופה.
ניתוח החברה התבסס על הדוחות הכספיים של חברות אסם, עלית, נתונים בנקאיים ומאמרי עיתונות שונים העוקבים אחר השינויים בענף ובחברות.
ניתוח העבודה בוצע ע"י שימוש בכלים חשבונאים כגון ניתוח דוחות מאזן, רווח והפסד ודוחות תזרימי מזומנים, יחסים פיננסים ודוחות הדריקטוריון, כמו כן נעשתה השוואה עם עלית.
בעזרת הניתוחים הללו הערכתי את מצבה העסקי והפיננסי של החברה כיום ואת המגמות והשינויים אשר עוברים על החברה ועל הענף ( בעזרת השוואה מול עלית ונתונים כלליים).
באמצעות כל אלמנטים אלו ניסיתי להעריך את עתידה, יציבותה ויכולתה להפיק מזומנים בעתיד (DCF ).

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.סקירת הענף וחברת אסם השקעות בע"מ
3.ניתוח SWOT
4.ניתוח מגמות
5.יחסים פיננסים
6.ניתוח הדוח על תזרימי המזומנים
7.הערכת שווי
8.סיכום ומסקנות
9.ביבליוגרפיה
10.נספחים

קטע מהעבודה:

ממצאים עיקריים -
אסם הינה חברת המזון הציבורית הגדולה בישראל. החברה מתמקדת ביצור ושיווק מזון בלבד ונמנית עם יצרני ומשווקי המזון הגדולים בישראל.
במהלך השנים האחרונות התמזגה אסם עם קונצרן המזון הבינלאומי "נסטלה" אשר הינו בעל השליטה בחברה, מה שהמשיך לדחוף קדימה את החברה.
החברה מציגה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הולך וגדל אשר מממן את ההשקעות החדשות של החברה ברכוש קבוע וכן מאפשר לחברה לפרוע את התחייבויותיה לבנקים, ולשלם דיבידנדים (ב- 5 שנים 750 מיליון ש"ח לבעלי המניות). חוזקה של אסם מורגש, והיא ממשיכה להיות פרה חולבת ולשמור על מעמדה בשוק.

סיכום הערכת שווי -
הערכת השווי של החברה בוצעה בשיטת היוון תזרימי מזומנים עתידי DCF.
בשיטת היוון תזרים המזומנים ערכתי תחזית תוצאות עסקיות ל- 4 השנים הקרובות ואליה הוספתי את תזרים השנה ה- 5 מהוון לאין סוף.
את התוצאה היוונו בשיעור היוון של 8.2% אשר נקבע באמצעות מודל WACC התוצאות שהתקבלו הן כדלקמן :
שווי בגישת ה- DCF לתאריך 31/12/02 הוא : 3,411 מיליון ש"ח.
שווי שוק חברה ביחס לנתוני הבורסה בתאריך 31.12.02 היה 2,002 מיליון ש"ח.
שווי שוק חברה ביחס לנתוני הבורסה בתאריך 20.7.03 3,301 מיליון ש"ח.

תגים:

היוון · תזרימי · מזומנים · מזון · חטיפים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח חברת אסם", סמינריון אודות "ניתוח חברת אסם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.