היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית הטלויזיה אהבה זה כואב

עבודה מס' 065805

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הצגת המיעוטים בחברה בסדרה 'אהבה זה כואב' ומשמעויות הנובעות מכך.

6,706 מילים ,24 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

התקשורת מהווה מקור לפדגוגיה של התרבות. תרבות בתקשורת היא המספקת את החומרים לבניית זהויות, התנהגויות והשקפות עולם. רכישת הבנה ביקורתית של התקשורת היא לפיכך משאב רב חשיבות ליחידים ולאזרחים בתהליך הלמידה כיצד להתמודד עם סביבה תרבותית מפתה. (קלנר 2003).
התקשורת מהווה מוטיב מרכזי בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו, היא מהווה את ראי התרבות, היא יוצרת לנו משמעויות ומארגנת לנו את המציאות. לכל טקסט באמצעי התקשורת יש משמעות. יצירת המשמעות היא בעצם הפרשנות הפעילה של הקוראים לטקסט. התרבות המרכזית והחשובה ביותר כיום היא התרבות הפופולארית, המבטאת אידיאולוגיות ונותנת כח לקבוצות. הקהל בעצם מעצים את עצמו באמצעות תרבות זו. היחסים בין תרבות זו ובין הקהל - והפרשנות שהוא מייחס לה - יכולים לבטא את החברה בצורה הטובה ביותר.
שאלת המחקר בעבודה זו תעסוק בניסיון לאבחן את אופן הצגת המיעוטים בחברה בסדרה 'אהבה זה כואב' של דנה מודן ואת המשמעויות הנובעות מכך. כדי לדון בסוגיה זו אבחן ראשית את המשמעויות המועברות בטקסטים הפופולאריים בתקשורת. לשם כך, אציג בקצרה מספר גישות תיאורטיות מרכזיות של חוקרים העוסקים בנושא חקר התרבות והמשמעויות.

מהלך המחקר: את המידע אספתי מהקלטת חמשת הפרקים הראשונים של הסדרה, צפייה בהם ותמלול הטכסטים הרלוונטיים, שמתוכם הוצאתי את המשמעויות. כמו כן, ערכתי רישומים ויזואליים כגון לבוש ושפת גוף. ערכתי ניתוח של תוכן הדברים שנאמרו בפרקים אלו, תוך התייחסות לנושאים העדתיים ולאופן הצגת הנשים בסדרה.

תוכן העניינים:
חלק א- מבוא
חלק ב- תפיסת המיעוטים בתקשורת
חלק ג- תפיסת המזרחיים והנשים בתקשורת הישראלית
חלק ד- השערות המחקר
חלק ה- שיטת המחקר
חלק ו- ממצאי המחקר
חלק ז- דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גירץ(2) מתייחס לתרבות כמושג סמיוטי ממהותו. הוא רואה את האדם כבעל חיים האחוז ברשתות משמעות שטווה הוא עצמו, וזוהי לדעתו הוויית התרבות. ניתוח התרבות עפ"י גירץ הוא מדע פרשני התר אחר משמעות.

תגים:

תקשורת · תרבות · טלויזיה · סטריאוטיפים · מיניים · מגדר · עדות · מזרחי · נשים · ייצוג · מיעוטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית הטלויזיה אהבה זה כואב", סמינריון אודות "תכנית הטלויזיה אהבה זה כואב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.