היישום אינו מחובר לאינטרנט

דרייפוס כמיתוס

עבודה מס' 065734

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היחס למקרה דרייפוס בישראל, האם משתמשים בדרייפוס כמיתוס לאומי בישראל?

4,473 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

דרייפוס היה קצין יהודי בצבא צרפת, בשלהי המאה ה- 19 שהואשם בבגידה. נערך לו משפט קבל עם ועדה, דרגותיו נשללו ממנו בטקס משפיל במיוחד והוא נכלא הרחק ממשפחתו. תוך זמן קצר התברר כי הוא חף מפשע ורק גורמים אנטישמיים גרמו לפרשה כולה.
לאור זאת הוא נזכר בתודעה היהודית והצרפתית כאבן בוחן ליחסים שבין גויים ליהודים. עמידתו הגאה והצטרפות רבים להגנתו- יהודים כגויים- גרמו לפרשה הדים רבים.
בישראל הוא נזכר ונלמד במערכת החינוך, ויש להניח כי גם בצרפת. מטרת העבודה היא לסקור את היחס למקרה בישראל, ולבחון האם משתמשים בדרייפוס כמיתוס לאומי בישראל, על פי ההגדרות של מיתוס.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 מבוא
1.2 מהו מיתוס
תאור התקופה
2.1 ניצני מונרכיה
2.2 החוקה
2.3 הימין הקיצוני
2.4 תוצאותיו של המשפט
דיון
3.1 מתי הפך הנושא לויכוח ציבורי רב מימדים
3.2 הזכרת דרייפוס כאנלוגיות למקרים אחרים
3.3 לימוד על דרייפוס במערכת החינוך
3.4 האם דרייפוס הוא סמל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מיתוס בהגדרתו הינו מושג שנולד מפעילויות רגילות יום יומיות שעם הזמן, בשל תנאים היסטוריים, מגלה עוצמה, כך שאנשים בתקופה יותר מאוחרת, בזמן מצוקה, מתרפקים על העבר ופונים לנוסטלגיה, לאנשים ו/או למאורעות מהעבר שהיו רוצים שיהיו גם עתה, כדי לחלץ עצמם מהמצוקה בה הם שרויים . וכך הפעילות והאישיות שביצעה את אותם מעשים מקבלות ממדים מנופחים מערכיותם הממשית. המיתוס דורש אמונה בו.

תגים:

מיתוס · צרפת · אירופה · אנטישמיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דרייפוס כמיתוס", סמינריון אודות "דרייפוס כמיתוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.