היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול בנפגעות תקיפה מינית

עבודה מס' 065726

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת האונס וגישות טיפול בנפגעות תקיפה מינית

3,683 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אונס נחשב לטראומה אשר משפיעה על קורבנותיה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. מה גם שלרוב על הנפגעות מוטלת חובת ההוכחה כי אכן התרחש האונס ואין הוא פרי דמיונן. (עילם, 1994).
הגדרה משפטית של אונס היא קיום מגע מיני עם אישה, שלא בהסכמתה, בכוח, או על ידי הטלת פחד או מרמה . סעיף 345 לחוק העונשין תשל"ז - 1977 מגדיר אלו מעשים נחשבים לאינוס. סעיף זה מחולק לשלושה סעיפי משנה. הסעיף הראשון קובע את ההגדרה של עבירת אונס; הסעיף השני מבדיל בין אונס "רגיל" לבין אונס "בנסיבות מחמירות". בנסיבות מחמירות הכוונה היא לנסיבות המחמירות את עונשו של מבצע העבירה; הסעיף השלישי מגדיר את המושגים "בועל" ו"קטין" (ד"ר כספי, 1999).
עבודה זו תעסוק ותתמקד בקורבנות האונס ובטיפול בהן. התהליך העובר על הנאנסת מרגע האונס ועד להחלמה מלאה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית שהוא ממושך (עילם, 1994).
השפעות האונס ניכרות על הנאנסת הן מיידיות אך קימות גם השפעות ארוכות טווח. השפעות אלה משנות כליל את חייה של הנאנסת. קיימים מספר גורמים רשמיים אשר תפקידם ללוות את הנאנסת מרגע הגשת התלונה (במידה והיא מחליטה לבצע צעד זה). גורמים אלה הם: המשטרה, המערכת הרפואית והמערכת המשפטית. (עילם, 1994).
עבודה זו תראה את התרומה של כל אחד מהגורמים שצוינו מעלה ושקיימים מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית אשר עוזרים לקורבנות לא פחות מהגורמים הרשמיים, לעיתים אפילו יותר. המטרה העיקרית של מרכזים אלה היא לספק, קודם כול, תמיכה נפשית ואישית לנפגעת. כפי שהעבודה תציג בהמשך התמיכה הנפשית לנאנסת היא החשובה ביותר (עילם, 1994).
במהלך העבודה ניתן יהיה לראות, כי קיימות קבוצות מסוימות באוכלוסיה הישראלית, אשר דרך טיפולן בקורבנות אונס היא שונה במידה ניכרת מהטיפול הרשמי הניתן לכל קורבן אונס באוכלוסיה הנרחבת. קבוצות אלה הן: החברה הקיבוצית, החברה הבדואית, החברה החרדית, צבא הגנה לישראל וקבוצת נערות הליווי. קבוצות אלה הן קבוצות סגורות בתוך עצמן, ואינן "נותנות" לאף גורם רשמי להתקרב אליהן. כל אחת מהן נוקטת בהליך הנראה לה נכון ביותר בטיפול בקורבן האונס (עילם בתוך ווזנר, גולן וחובב, 1993).

תוכן עניינים:
מבוא
התמודדות עם האונס
הגורמים הרשמיים המטפלים בנפגעת
מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית
הטיפול באונס באוכלוסיות מיוחדות
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אונס נחשב לטראומה אשר משפיעה על קורבנותיה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. מה גם שלרוב על הנפגעות מוטלת חובת ההוכחה כי אכן התרחש האונס ואין הוא פרי דמיונן. (עילם, 1994).עבודה זו תעסוק ותתמקד בקורבנות האונס ובטיפול בהן. התהליך העובר על הנאנסת מרגע האונס ועד להחלמה מלאה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית שהוא ממושך (עילם,1994).

תגים:

תקיפה · מינית · קרימינולוגיה · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול בנפגעות תקיפה מינית", סמינריון אודות "טיפול בנפגעות תקיפה מינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.