היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההגירה לארה"ב על נשים איטלקיות מול נשים נשים יהודיות

עבודה מס' 065694

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיעה החברה המקומית על שתי קבוצות מהגרים אלו, שבמהותן היו מסורתיות וסגורות יחסית.

5,927 מילים ,43 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ההגירה לארה"ב נמשכה כמה מאות בשנים אולם בשלהי המאה ה- 19 היה גל הגירה מאסיבי, בינהם יהודים ואיטלקים.
שני מיעוטים אלו הגיעו לארה"ב מעוני יחסי, ומרצון להיטיב את החיים. חלק מהיהודים ברחו מפני פרעות ברוסיה תוך רצון לחופש דת ופולחן. מקורותיה העיקריים של נדידה זו היו אירופה הדרומיים והמזרחית: איטליה, יוון, ארצות הבלקן, רוסיה ופולין. אוכלוסיה חדשה זו שרובה היו עובדי אדמה באירופה, נקלטה כולה בעבודה בתעשיה האמריקנית, על פי רוב בחוף הצפוני מזרחי ובמערב התיכון. תא היסוד של ארגון המהגרים היתה ה"חברה" שנבנתה בדרך כלל על בסיס של עיר המוצא (גרטנר, 1980: 82).
שני לאומים אלו היו שמרניים יחסית. האישה האיטלקיה נשמרה היטב לאורך כל הדורות- הפחד וחוסר הביטחון לגבי מקומה במשפחה משפיעים עליה השפעה חזקה מדי. החשש מפני מגע מיני חופשי מידי מלווה את ההורים לאורך כל בגרותה. השאיפה שהצעירה תהיה אם המשפחה לפי הערכים המסורתיים עומדת במרכז חיי האיטלקים. כמוהם גם היהודים- האישה היהודיה היתה סגורה יחסית בשל הגבלות דתיות החלות עליה (אלמן, 1985: 87).
הנשים המשיכו בתחילה בעיסוקיה כבעבר- עבודות הבית, אולם בהמשך חלקן החל לעזוב את העיסוקים הללו ולצאת לעבודה, על מנת לעזו בפרנסת הבית. נשים הלכו לאוניברסיטאות על מנת ללמוד ולהתקדם, אולם רפורמות אלו היו איטיות להחריד, והחברה האמריקאית לא עודדה אותן.

ראשי פרקים:
1 מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2 השפעת ההגירה על הפרט
2.1 מגע בין היחיד לאוכלוסיה הוותיקה
3 הרקע להגירות הגדולות
3.1 תור הזהב
3.2 עליית הקבוצות האתניות
4 השפעת ההגירה על תעסוקת הנשים
4.1 המצב בארץ המוצא
4.2 תחילת השתלבות הנשים בכח העבודה
4.3 יציאת נשים יהודיות לעבודה
4.4 השוואה מול הנשים האיטלקיות
4.5 עבודה כעצמאי
4.6 עבודה מהבית
5 השפעת ההגירה על מבנה המשפחה ותרבות הפנאי
6 ההתערות חברתית
7 סיכום
8 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מודל האינטרקציה מהגר-חברה קולטת של GOLDLUST&RICHMOND (1974) קובע כי הדרך היחידה לחקור את תהליך ההגירה היא שיטת המחקר הרב משתנית. שיטה כזו מכירה במורכבות תהליך ההגירה, במגוון הגורמים הרחב שמשפיעים על התהליך ובאינטרקציות בינהן. למערכת המשתנים התלויים להם הם קוראים "הסתגלות" ונכללים בה גם תחומים השייכים לשינוי תרבותי .
לפי GOLDLUST&RICHMOND (1974) ההסתגלות היא תוצר של אינטרקציה בין מאפייני המהגר לבין מאפייני הסביבה הקולטת.

תגים:

מהגר · ארצות · הברית · איטליה · מיעוט · אירופה · נשים · אישה · מסורת · מסורתיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההגירה לארה"ב על נשים איטלקיות מול נשים נשים יהודיות", סמינריון אודות "השפעת ההגירה לארה"ב על נשים איטלקיות מול נשים נשים יהודיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.