היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בהקשר האירופאי-שוק שמן הזית

עבודה מס' 065678

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתי חברות: החברה הישראלית "מור נטופה", והחברה הספרדית Jesus Mejia.

5,799 מילים ,8 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו ניתחתי את ענף שמן הזית בישראל ובאיחוד האירופי.
התייחסתי לחשיבות הנושא תוך ניתוח גודל השוק,המגמות פילוח הצרכנים והסביבה התחרותית בשוק האירופאי ושוק שמן הזית בישראל.
התייחסתי לסביבה הפוליטית,כלכלית,חוקית,חברתית,טכנולוגית וסביבתית בשני השווקים בארץ ובאירופה בהקשר לשמן הזית.
לאחר מכן ביצעתי ניתוח S.W.O.T לשתי החברות שבחרתי: החברה הישראלית :"מור נטופה", והחברה הספרדית:Jesus Mejia.
לאחר זיהוי החוזקות והחולשות, הזדמנויות ואיומים של כל חברה הצעתי דרכי פעולה אסטרטגיות על מנת להצליח בחדירה לשוק שמן הזית בישראל ובהרחבתו.
המסקנות שהסקתי מהעבודה:
החברה הישראלית לא יכולה לפרוץ לשווקים באירופה ועליה להשקיע בפיתוח מקומי או בשותפות עם החברה הישראלי.שותפות זו תוביל להשגת המטרות של שתי החברות. דרך הבדיקה התבססה בעיקרה על מחקרים ומאמרים שבוצעו בשוק שמן הזית.
בחנתי את השוק בישראל ובאירופה תוך התייחסות לגודל השוק ,המגמות בענף,פילוח הצרכנים והסביבה התחרותית באירופה ובישראל.לאחר מכן ניתחתי את הסביבה בהקשר של תעשיית שמן הזית תוך מתן דגש על מיקום שוק שמן הזית בהיבט הכלכלי,פוליטי,חברתי,טכנולוגי וסביבתי.
לאחר שאספתי מידע מהאינטרנט ושוחחתי עם בעלי בתי בד שונים סיכמתי את החוזקות והחולשות באירופה ובישראל תוך התייחסות לחברות.

תוכן העניינים:
1. תקציר מנהלים
2. הקדמה
2.1 חשיבות הנושא הנבדק
3. מבוא
3.1 קישור הנושא להיבטים תיאורטיים
3.2 מתודולוגיה
4. שוק שמן הזית
4.1 ישראל
4.1.1 גודל השוק
4.1.2 מגמות
4.1.3 פילוח צרכנים
4.1.4 הסביבה התחרותית
4.2 האיחוד האירופי
4.2.1 גודל השוק
4.2.2 מגמות
4.2.3 פילוח צרכנים
4.2.4 הסביבה התחרותית
4.2.5 גיוון ואחידות בשוק שמן הזית באירופה
5. ניתוח הסביבה בהקשר של תעשיית שמן הזית
5.1 ישראל
5.2 האיחוד האירופי
6. S. W. O. T
7. חלופות אסטרטגיות
7.1 דרכי פעולה אפשריות לפירמה האירופית
7.2 דרכי פעולה אפשריות לפירמה הישראלית
8. סיכום
8.1 מסקנות
8.2 המלצות על חלופה/ות נבחרת/ות
9. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעולם כולו קיימת מגמה של עליית צריכת שמן הזית המלווה בעליית היצור בהתאמה.
בשנים האחרונות הוכר שמן הזית האיכותי כמזון בריאות,עקב כך חל גידול רב בצריכת השמןבארץ ובעולם.משרד החקלאות הישראלי ,באמצעות מועצת הזית ,שם לו למטרה להעלות את יצור שמן הזית בארץ על פסים חדשים ומודרניים באמצעות:שיפוץ בתי בד,העאת יבולים,העלאת איכות השמן ופעולות קידום מכירות.
אחת התופעות הראויות לציון בשוק שמן הזית העולמי הוא שבמספר מדינות בהן בוצעה פעילות שיווק וקידום מכירות צריכת שמן הזית היה גידול דרמטי בצריכה.
ממוצע היצור העולמי של שמן הזית ברבעון האחרון של העשור {1997/98-2000/01}היה בהיקף של 2,452,000 טון {ראה תרשים מס' 1}.התחזיות של ממוצע היצור העולמי היו בהיקף של 2,454,400 טון.
ניתן להסיק מכך שהיצור העולמי תאם כמעט במדויק את התחזיות.
נתח היצור הגדול ביותר בעולם שייך למדינות האיחוד האירופאי.
עם התנאים הטובים של מזג האוויר וההתחלה בנטיעת פרדסים חדשים,השוק העולמי יכול להשתלב בפזה חדשה,כאשר היצור באופן שיטתי יכול לעלות מעל הצפי.

תגים:

ניהול · בהקשר · האירופאי · מזון · פילוח · צרכנים · האיחוד · האירופאי · SWOT

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בהקשר האירופאי-שוק שמן הזית", סמינריון אודות "ניהול בהקשר האירופאי-שוק שמן הזית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.