היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוק שמן הזית - אירופה וישראל

עבודה מס' 062524

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסביבות העסקיות ובחינת שתי חברות.

4,993 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

שוק שמן הזית הוא בלי ספק, אחד השווקים בעלי הצמיחה המרשימה ביותר בשנים האחרונות ומדי כמה שנים הוא מכפיל את עצמו. התהליכים הסוציולוגים המתקיימים במדינות המערב ובעיקר שימת דגש על מוצרים בריאים וטבעיים יותר מתעתדים לגרום להמשך הצמיחה החיובית.
בעבודה זו, המסכמת את הקורס ניהול בהקשר אירופאי, הוצג שוק שמן הזית האירופי ושוק שמן הזית הישראלי. בעזרת מודל ה PESTEL, ניתחתי את השווקים הללו מבחינה פוליטית, כלכלית, סוציולוגית, טכנולוגית, משפטית ואקולוגית.
בנוסף נבחרו שתי חברות, חברה ישראלית וחברה אירופאית, אותן ניתחתי על פי מודל SWOT, מבחינה פנימית וחיצונית, חולשות, הזדמנויות, חוזקות ואיומים.
בשלב השני של העבודה הוצגו החלופות האסטרטגיות אותן עשויות החברות, הן הישראלית והן האירופאית לנקוט כאשר אלו יתעדו להיכנס אחת לשוק של השנייה.
לאחר הצגת החלופות נמליץ לכל חברה על פי יכולותיה וכישוריה על האסטרטגיות המתאימות לה כאשר היא תבחר להיכנס לשוק היעד. בסיום העבודה הועלו מסקנות.
חלק מן הממצאים בעבודה, הכוללים את ההבדלים בתרבויות, העוצמות של החברות האירופאיות מול הישראליות, הטכנולוגיות העדיפות, עבודה בתנאי שוק משתנים מעלים חשש לקריסה מסוימת בחברות הקטנות והבינוניות המייצרות שמן זית בישראל אם אכן יחליטו המותגים המובילים מאירופה להיכנס לתחום בשוק הישראלי ואם ינקטו החברות הישראליות באסטרטגיות שאינן תואמות את כישוריהן ויכולתן.

תוכן עניינים:
מנהלים
מבוא
שוק שמן הזית-ישראל
שוק שמן הזית-איחוד אירופי
PESTEL ישראל
PESTEL איחוד אירופי
SWOT חברה ישראלית - "מור נטופה"
SWOT חברה אירופאית - Carapelli
חלופות אסטרטגיות
המלצות חברה ישראלית
המלצות חברה אירופאית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אהרוני,י,(1997),אסטרטגיה עסקית,צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
הורניק,י,(1986),ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב.
Dereskey, H,(1994),International Management-Managing Across Borders and Cultures, Harper Collins.

תגים:

גלובליזציה · letsep · tows · איחוד · אירופי · אסטרטגיות · זית · חדירה · ישראל · לשווקים · שמן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוק שמן הזית - אירופה וישראל", סמינריון אודות "שוק שמן הזית - אירופה וישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.