היישום אינו מחובר לאינטרנט

צנזורה על יצירות אומנות

עבודה מס' 065595

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הצנזורה עומדת במבחן חופש הביטוי, שהוא ערך עליון בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת והאם יש לכך צידוק פילוסופי ?

9,553 מילים ,35 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו הינה לעקוב אחר דיני הצנזורה על האומנות בישראל, כשזה בא לידי ביטוי בסרטים, מחזות אומנות ויצירות תיאטרון, כיום לא קיימת הצנזורה (למעט זו הפוגעת בביטחון המדינה) הניתן להגדירה כצנזורה על אומנות.
שאלת המחקר, המתבקשת לאור הנושא עליו אנו דנים, שבו אדון בעבודתי זו היא : האם הצנזורה עומדת במבחן חופש הביטוי, שהוא ערך עליון בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת והאם יש לכך צידוק פילוסופי ?
למרות שהעבודה דנה ברמה הפילוסופית, מטבע הדברים אתייחס בעיקר לנעשה בישראל: החוק והפסיקה. יצוין כי רוב הפסיקות בישראל מתייחסות למחזות, פסיקות שבוטלו זה מכבר, ולכן רוב הפסיקות מתייחסות אליהן, היות וניתן להשליך מהן גם על סרטים שבהם הפסיקות מועטות.
תחילתה של מערכת ההגבלות, הלא פורמלית בישראל, שעל פיהן מעוצבים ההסדרים, הנוגעים לחופש הביטוי הפומבי, מקורה עוד בתקופת הישוב. העיתונות העברית שיקפה אז מגוון רחב של דעות, וכן יריבויות פוליטיות אין ספור, אך זו התלכדה סביב מטרה אחת מקודשת: לשרת את האינטרס הביטחוני. בין הנהגת היישוב ועורכי העיתונות שררו יחסי אמון והבנה על בסיס המאבק להגשמת המטרה הנכספת.
עם קום המדינה המשיכו לנהוג על פי הנורמות ודפוסי הפעולה הישוביים, שהוכיחו את עצמם בעיתות מצוקה. בשנותיה הראשונות של המדינה נדמה היה כי מצב המלחמה והמצור החיצוני על מדינת ישראל עתידים לחלוף תוך פרק זמן לא רב לכן, בדומה לשטחים אחרים, גם החוקים הנוגעים לעיתונותהכתובה נראו אז כמגבלות זמניות. למרות כל זאת נחקקו איסורים ונהלים רבים, שהוטלו על מנת להגביל את חופש הביטוי, כמו בצנזורה על יצירות אומנות (נגבי, 1976).

ראשי פרקים:
- מבוא
- הבסיס הרעיוני לביטול הצנזורה
הבסיס הפילוסופי
איזון בין אינטרסים חברתיים
- הרמה הנורמטיבית בעולם
התפתחות באנגליה - משטר הצנזורה וביטולו
החוק הקנדי
חוקת ארה"ב
פרסומי תועבה בארה"ב
- ביקורת על סמכות המועצה והרכבה
ביקורת על דרך קבלת ההחלטות
שינוי דעת חברי המועצה
- ביקורת על החלטות המועצה
הויכוח הציבורי בישראל
עקרונות הפסיקה
תשדירים הפוגעים ברגשות
נוסחת האיזון
הסדר הציבורי
סרטונים
-סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מספר הוגי דעות דנו בנושא זכות האזרח לביטוי עצמי, להלן נדון בהיבטיה הפילוסופיים של הגבלת חופש הביטוי.
לפי סטיוארט מיל (1964), בבעיה לה הוא נזקק בספרו "על החירות" שהיא תחום ההתערבות המוצגת מצידו על הכלל בענייניו של הפרט; עד היכן מותר להתערב ומהו התחום החייב להישאר בחזקתו של הפרט, כשהוא משוחרר מהתערבות חיצונית ? מיל יוצר דגם של התנהגות אנושית, לפיו ניתן לסווג כל התנהגות וכל מעשה כשייכים לאחד משני התחומים הבאים:
1. מצד אחד קיים תחום של פעולות שהן נוגעות לי בלבד ולתוצאותיהן תהיה השפעה אך ורק עלי, לסוג זה של פעולות קורא מיל בשם פעולות המתייחסות "לעצמי" (SELF REGARDING).

תגים:

חופש · הביטוי · צנזורה · אמנות · חופש · הביטוי · חירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צנזורה על יצירות אומנות", סמינריון אודות "צנזורה על יצירות אומנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.