היישום אינו מחובר לאינטרנט

אומנות פטריוטית

עבודה מס' 064791

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האומנות בצל מלחמות ומהפכות חברתיות-תרבותיות

6,090 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

החיבור בין אומנות ללאומיות הינו נושא מורכב אשר מעלה שאלות רבות לגבי תקפיד האומנות והאומן בחברה האנושית. האם על האומנות להיות מגוייסת לרעיונות ואידיאלים כלל אוניברסליים? האם עליה להיות שופר לרעיונות הממשלה והלאום, בעיקר בעתות מלחמה וסכנה מבחוץ? האם על האומנות לבדר את ההמונים או להעביר מסרים חברתיים חשובים גם אם הם אינם פופולאריים?

כאשר חוקרים את האומנות בעולם המערבי, ניתן לראות כי תפקיד האומנות הוא מגוון וכי יצירות האומנות השונים נעו סביב קשת רחבה של תחומים, מגורמים פרטיים ופיאור שמותיהם של אצילים ועד להעברת רעינוות תעמולתיים, הן של השלטון והן של רעיון חברתי של האומנים בחברה, מתוך מסגרת רחבה יותר של יוצרים ומשכילים אשר רצו להביא לשינויים ותמורות בחברה בה הם חיו.

אין ספק כי ניתן למצוא יצירות אומנות רבות הקשורות לנושא הלאומיות והפטריוטיזם. אומנות כזו פורחת בעיקר בעתות של מלחמה ומהפכות, או אז הלאום הופך לנושא השעה והאומנות נרתמת לאיחוד השורות ויצירת סולידריות בין האנשים השונים בעם, במטרה לעמוד מול אויב משותף. יצירות אלה משלבות בתוכן גורמים משותפים לחלקים השונים בלאום, בין אם סיפורים היסטוריים, מנהגים דתיים ועד סמלים לאומיים דוגמת דגל הלאום.

בהיסטוריה המערבית ניתן למצוא גם זרמים ותנועות שלמות אשר נעות סביב נושא האומנות הלאומנית ופעמים בהם זרם כזה הופך להיות הזרם המרכזי של אותה חברה, בהתאם לתופעות החברתיות החלות בה. האומנות מגיבה בהתאם לתמורות אלה, כאשר היא רגישה לחיבור או פירוד בעם סביב הנושא. כך קורה שלעיתים האומנות אף יוצאת חוצץ נגד הממסד כאשר היא חשה חובה להתריע מול מהלכים שהשלטון מנסה להצניח על העם.
עבודה זו מטפלת בשלוש תקופות חשובות לאומנות וזרמים אשר פעלו בה. התקופה הראשונה מתחברת אל המהפכה הצרפתית. מדובר במהפכה מדינית וחברתית אשר האומנות גויסה אליה וכך הופיע הזרם הניאו-קלאסי אשר ביקש לפאר ולרומם את תוצאות המהפכה וליצור סולידריות בקרב שכבות העם שתפסו את השלטון. התקופה השניה היא תקופת הפופ-ארט בארצות הברית של שנות ה-60 המאוחרות וה-70 המוקדמות של המאה ה-20. ארצות הברית הייתה מדינה מפולגת ומסוכסכת בצל מלחמת ויטנאם, כאשר הצעירים קראו תיגר על "הממסד" ושלטון הדור המבוגר, בטענה כי אלה עוסקים בהונאת האזרח הקטן וניצולו לצרכים כלכליים אימפריאליסטים של השלטון. בעוד שהאומנים במהפכה הצרפתית היו חלק מהחברה שתפסה את השלטון והפכה לממסד החדש, הרי שהאומנים של ארצות הברית של שנות ה-60 היו אומנים אשר מחו נגד הממסד והואשמו רבות על ידי השמרנים והדור הישן בחוסר פטריוטיזם. אומני הפופ-ארט ראו עצמם כחלק מהמהפכנים כמו אחיהם הצרפתיים וכי הם אלה אשר מגשימים את הערכים האמיתיים של החיים ושל האומה כפי שהם מתבטאים ביצירותיהם. התקופה השלישית של האומנות היא חלק מזרם חברתי שהחל בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20, אשר קיבלו זרז משמעותי מאסון התאומים בספטמבר 2001. מדובר בזרם אשר מבקש לחזור לערכים המסורתיים והשמרניים בחברה ואשר מגלה מחדש את הפטריוטיזם והלאומניות, וכך גם האומנים המשתייכים לזרם זה.

על ידי השוואת המוטיבים של יצירות מפורסמות מכל אחת מהתקופות השונות, על רקע המהפכות, המלחמות והתמורות של אותה תקופה, ניתן יהיה להצביע על הקשר בין אומנות לפטריוטיזם ולצייר קווים לדמותה של האומנות בעולם המערבי בעידן המודרני, כמגוייסת הן למען רעיונות חברתיים והן למען סולידריות לאומית, בהתאם לתכתיבי השעה ולרגישות הציבור. עבודה זו תחקור מהי אומנות פטריוטית, בהתאם לשלושת המגמות השונות בתקופות הנסקרות בעבודה, והאם אומנות פטריוטית פירושה התגייסות למען השלטון או למען אידיאות האמורות לייצג את האומה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המהפכה הצרפתית
2.1 המהפכה הצרפתית - רקע היסטורי מדיני
2.1.1 שלבים ומהלכים במהפכה הצרפתית
2.2 אומנות התקופה - זרם הניאו קלאסיזם
2.2.1 היצירה "שבועת האחים ההורטים"
2.2.2 היצירה "מות סוקרטס"
2.2.3 היצירה "הלקטורים מביאים לברוטוס את גוויות בניו"
3. מהפכת שנות השישים
3.1 ארצות הברית של התקופה - רקע היסטורי מדיני
3.2 אומנות התקופה - זרם הפופ-ארט
3.2.1 היצירה "כמוסת פלמינגו"
3.2.2 היצירה "הדגל המדמם"
3.2.3 היצירה "אלה שירו"
3.2.4 היצירה "מאו צו טונג"
4. עידן אסון התאומים
4.1 ארצות הברית במיליניום החדש - רקע היסטורי מדיני
4.2 אומנות התקופה - שובו של הדגל
5. סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

אחת התקופות המעניינות ביותר בהיסטוריה המערבית היא המהפכה הצרפתית אשר התרחשה בצרפת בסוף המאה ה-18. תקופה זו הביאה עמה לא רק מהפכה מדינית בשלטון, אלא השפעות מרחיקות לכת על כל תחומי החברה, מזכויות האזרח ועד לאומנות ותרבות הפנאי. נראה היה כי העם נסחף אחרי האופוריה וההבטחה הגדולה של המהפכה לאזרח הפשוט, וחלק רחב מהמסרים והתוצרים של אותה מהפכה ותקופה הפכו לנכסי צאן ברזל של כל חברה תרבותית מודרנית (גראב 1982). כגודל הציפיות כן גודל האכזבה מהשנים האחרונות של הרפובליקה הצרפתית הראשונה וכך עלה לשלטון הדיקטטר נפוליאון הראשון, אשר התיימר לייצג את ערכי הלאומם הצרפתיים של המהפכה, והאומנות מיהרה לאמצו ולפארו. על ידי סקירת הרקע ההיסטורי והאומנותי של התקופה, ניתן יהיה לעמוד על נושא הלאומיות כפי שהוא התפתח בשני המישורים אשר השפיעו והפרו זה את זה.

תגים:

המהפכה · הצרפתית · שנות · השישים · יצירה · שבועת · האחים · ההורטים · מות · סוקרטס · זרם · ניאו · קלאסיזם · פופ · ארט · כמוסת · פלמינגו · הדגל · המדמם · מאו · טונג · ציור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אומנות פטריוטית", סמינריון אודות "אומנות פטריוטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.