היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הנסיגה הצפויה מהשטחים על חלומות של מתיישבים

עבודה מס' 065591

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וראיונות.

6,135 מילים ,26 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בניתוח חלומות של יהודים המתגוררים ביהודה ושומרון וחרדים לקראת פינוי אפשרי של בתיהם מהאיזור.
על פי סקירת הספרות החלומות עוסקים בנושאים שבתת מודע או שהחולם מדחיק אותם. החלומות יכולים להיות בהירים ומובנים לחולם, אולם יכולים להיות סימבוליים- כלומר יופיעו בהם סימנים שהחולם והסובב אותו לא יוכלו לפענח את משמעותם. אי לכך יש לנסות ולראות האם הם אינם תוצאה של הדחקה.
יצויין כאן כי גישת פתרון החלומות לפי היהדות היא גישה שונה לחלוטין ומורכבת ביותר. עיקרה הוא כי החלום בא לבטא משהו עמוק ועתידני. דוגמאות לכך הם: חלום יעקב, חלומות פרעה וחלומות דניאל.
חלק נוסף של סקירת הספרות עסק בתופעת ההדחקה של חלומות ומצאה כי יש קשר בין חרדה פוסט-טראומטית לבין החלומות. החלומות מושפעים מאירועים שונים הקורים בעירות ומגורמים אישיותיים שונים ואינדיבידואליים לכל אחד.
המחקר נערך ביולי 2000, והוא מחקר איכותי. איסוף הנתונים נעשה באמצעות ראיונות. בעת הראיון ביקשתי מהמרואיינים לתאר חלום שהם זוכרים אותו יותר מכל, כלומר בצורה הבהירה ביותר.

תוכן עניינים:
תקציר
-מבוא
מטרת העבודה
הנושא וחשיבותו
קורות חיי הנבדקים:
-רקע תאורטי
מהי חרדה
סקירת מחקרים אודות חלומות
מודל התנהגותי
הדחקה
-המחקר
שאלות המחקר
שיטת המחקר
-ממצאים ודיון
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה הם בעיקר מאמצע שנות התשעים.

קטע מהעבודה:

החלום הינו בבואה של מחשבות האדם, הן במודע והן בתת מודע. אליבא דפרויד (1903) התפקיד העיקרי בפרוש החלומות הוא בבמציאת הקשר בין שבילי האסוציאציות אלה ובין אוביקטים או אירועים בעלי חשיבות. בחלום הוא ראה בברור מעין שסתום ביטחון,אשר בחסות השינה מאפשר ביטוי לשאלות לא מודעות ועל ידי כך מעין סיפוק של משאלות אלו אשר היה עלול לגרום להפרעות מסודרות של החיים המודעים. דומה שהשינה מספקת סיטואציה מקבילה על ידי כך שבהיות הפעילות המוטורית מופסקת, נמנע הACTING OUT- של החלום.
יש להניח, כי החלומות יושפעו גם ע"י אירועים אלו היו ולהפרעות בשינה יש השפעות קליניות (אנדרס, 1993), ועל כך תתרכז העבודה.

תגים:

אסוציאציות · סמלים · חלום · חרדה · פוסט · טראומה · PTSD

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הנסיגה הצפויה מהשטחים על חלומות של מתיישבים", סמינריון אודות "השפעת הנסיגה הצפויה מהשטחים על חלומות של מתיישבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.