היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בהקשר אירופאי - חדירת פירמה אירופית מענף התעופה

עבודה מס' 065152

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של חדירת פירמה אירופית מענף התעופה -"Vergin Atlantic" לארץ והשפעתה הצפויה על פירמה הישראלית "אל על".

15,060 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

דו"ח מנהלים זה הוגש למנכ"ל על מנת להבין את ההשלכות וההיבטים הכרוכים בחדירת פירמה אירופית מענף התעופה - "Vergin Atlantic" לארץ ואת השפעתה הצפויה על פירמה הישראלית "אל על" להיערך לתגובה הולמת. בנוסף נושא האיחוד האירופאי, המדינות החברות, משמעותו ומטרותיו ואת המניעים להקמתו בשנת 1951 נסקרו בדוח זה.
ענף התעופה מהווה חלק משמעותי בחיי הכלכלה בישראל.
בין אם מדובר על תיירות ובין אם מדובר על סחר בינלאומי, מהווה ענף התעופה נדבך חשוב.
ענף התעופה הינו ענף המושפע מגורמים רבים כגון: מצב כלכלי, ביטחוני, עלויות דלק ויחסי עבודה. חדירת חברות תעופה לארץ יגדילו את התחרות ויוזילו את המחירים כך שהמרוויחים העיקריים יהיו הנוסעים. רווחי חברת אל על בשנים האחרונות הינם תוצאה של מיצובה וההפרטה שעברה לאחרונה.
העלויות הכבדות של אמצעי הייצור גרמו לכך שבעיקר באירופה לא פעלו חברות פרטיות ולרוב המדינות הייתה חברת תעופה לאומית. חלק מחברות אלו כשלו וחלק הופרטו ועדיין חברות אלו אינן מתחרות באופן חופשי וכבולות במקרים רבים להסכמים בינלאומיים.
האיחוד האירופי הינו שחקן מרכזי באזורינו המשפיע על החלטות הסחר בארץ. עידוד הסכמי סחר ופתיחת שווקים חדשים יגדילו את רווחי המדינות החברות.
לצורך העבודה נעשה שימוש בכלים כגון: SWOT, PESTEL וחמשת הכוחות של פורטר אלה עוזרים בהבנה והכרת הסביבה התחרותית בענף.
בסיום מוצגות המלצות לאסטרטגיות עסקיות שייתנו מענה לאתגרי ההנהלות בשוק האירופאי.

הניתוחים והמסקנות נלקחו והוסקו דרך חיפוש באינטרנט באתרים הרלוונטיים בהם אספתי נתונים כמותיים ואיכותיים על כל אחת מהפירמות ובעזרתם ניתחתי את המגמות השונות באיחוד האירופאי ובישראל.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. הקדמה
2.1 חשיבות הנושא הנבדק
2.2 חשיבות ההסכמים בין ישראל לאיחוד האירופאי
3. מבוא
3.1 קישור הנושא להיבטים תיאורטיים
3.2 מתודולוגיה
4. שוק התעופה
4.1 ישראל
4.1.1 גודל השוק
4.1.2 מגמות
4.1.3 פילוח צרכנים
4.1.4 הסביבה התחרותית
4.2 השוק האירופאי
4.2.1 גודל השוק
4.2.2 מגמות
4.2.3 פילוח צרכנים
4.2.4 הסביבה התחרותית
5. ניתוח הסביבה בהקשר של שוק התעופה
5.1 ישראל
5.1.1 הסביבה הפוליטית
5.1.2 הסביבה הכלכלית
5.1.3 הסביבה החברתית
5.1.4 הסביבה הטכנולוגית
5.1.5 איכות הסביבה
5.2 האיחוד האירופאי
5.2.1 הסביבה הפוליטית
5.2.2 הסביבה הכלכלית
5.2.3 הסביבה החברתית
5.2.4 הסביבה הטכנולוגית
5.2.5 איכות הסביבה
5.2.6 הסביבה החוקית\ משפטית
6. "Virgin Atlantic" ו"אל על"
6.1 מודל SWOT
7. חלופות אסטרטגיות
8. ישראל והאיחוד האירופאי
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האיחוד האירופאי הוא שותף הסחר הגדול ביותר בעולם. מימיו הראשונים, מחויב האיחוד האירופאי להסרת מחסומי סחר בין המדינות החברות בו בטענה שפעולה זו תמריץ את השגשוג הכלכלי ואת הרווחה הלאומית והאישית.
האיחוד מהווה למעלה מחמישית מכלל הייצוא העולמי בשנת 1999.
במרוצת השנים, גדל הסחר העולמי פי 17, הייצור העולמי גדל פי 4, ההכנסה העולמית לנפש הוכפלה והיטלי המכס הממוצעים שהוטלו ע"י המדינות המתועשות ירדו מ-40% בשנת 1940 אל מתחת ל-4%.

תגים:

בינלאומי · גלובלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בהקשר אירופאי - חדירת פירמה אירופית מענף התעופה", סמינריון אודות "ניהול בהקשר אירופאי - חדירת פירמה אירופית מענף התעופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.