היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בהקשר אירופאי -איטליה

עבודה מס' 066016

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת יחסי הגומלין שבין ישראל לאיחוד האירופי תוך שימת דגש על ענף יצור הדבש בארץ ובאירופה.

10,490 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבדקו יחסי הגומלין שבין ישראל לאיחוד האירופי תוך שימת דגש על ענף יצור הדבש בארץ ובאירופה. לאור ניתוח סביבת המאקרו נמצא כי התחרות בענף זה קשה ביותר, כמו כן עולה כי חברה המעוניינת להצליח בעידן הגלובליזציה, חייבת לצאת מחוץ לאתרים המקומיים ולפעול מעבר לים, תוך התמודדות עם תרבויות שונות, ופיתוח קשרים עם בנות בריתה מקצה העולם. חברת מכוורות "יד מרדכי" הינה מובילה בארץ בענף יצור הדבש ונבחרה לייצג בעבודה זו את הפירמה הישראלית. העבודה עוסקת בניתוח מרכיבים עיקרים שיעזרו בבחינת ההיבטים הכרוכים של החברות הישראליות לחדור לשוק האירופאי.

מדו"ח זה ניתן ללמוד כי האיחוד האירופי מעוניין לדאוג ליציבות ולשלום באזור, תוך שמירה על
קיום סעיפי האמנות, לאחר שנבחנו החוזקות, החולשות, האיומים, וההזדמנויות של השוק האיטלקי המייצגים את אירופה בעבודה זו.פלחי השוק אליהם תכוון החברה את מוצריה הוא הקהילות היהודיות באירופה החברה תפעל תוך ניצול דרישות למוצרים עם תעודת כשרות,וכן פניה לשווקים קולינאריים,שוק התבלינים,וכן הקוסמטיקה והרפואה. מגוון מוצריה של "יד מרדכי" מאפשר פניה לקהל רחב דבר המהווה יתרון על מתחריה,ובעצם תפנה למסעדות,מלונות ומשפחות(ויטמינים).

הדו"ח שלהלן יציג בחלקו הראשון, רקע על איטליה השייכת לאיחוד האירופי, לאחר מכן, יתמקד בשוק הדבש בהקשר האירופאי, הוא יסקור את ההיבטים הכרוכים בכניסתה של "יד מרדכי" לשוק האירופאי. השוק האירופאי ינותח באמצעות, pestel ניתוח הסביבה החיצונית של הארגון תוך התמקדות בסביבה הפוליטית, כלכלית, חברתית, טכנולוגית, משפטית ואיכות הסביבה (תרומה לקהילה) ו SWOT ניתוח הסביבה הפנימית של הארגון באופן המציג את נקודות החוזקה, חולשה, הזדמנויות ואיומים סביבתיים, יוצג ניתוח עפי מודל חמשת הכוחות של פורטר.
לאחר מכן יבחנו אסטרטגיות ודרכי פעולה שונות בהן החברות יכולות לנקוט לאור הניתוחים שנעשו. לסיכום יובאו המלצות ל-"יד מרדכי" להתמודדות עם הרחבת השוק וכניסה לשוק האירופאי.

תוכן עניינים
1 מבוא
1.1 פריצת יד מרדכי לשוק האירופאי
1.2 ישראל והאיחוד האירופי
1.3 אירופה והשואה
1.4 אירופה והטרור
1.5 אירופה והמסחר
1.6 אירופה ופוליטיקה
2 המסגרת וההסכמים לפעילות באירופה
2.1 הסכם ההתאגדות איחוד אירופי-ישראל (הסכם אסוציאציה)
2.2 השותפות האירופית-ים-תיכונית
2.3 הסכמים על שיתוף פעולה מדעי וטכני בין האיחוד האירופי לבין מדינת ישראל
2.4 האיחוד האירופי
2.5 מוסדות האיחוד האירופי
3 חדירה לשוק האיטלקי-איטליה
3.1 נימוקים לבחירת איטליה כמדינת יעד מועדפת
3.2 ניתוח PESTEL איטליה
3.3 ניתוח הענף הדבש ה באיטליה
3.4 ניתוח 5 הכוחות של פורטר
4 הצגת אסטרטגיות בשוק תחרותי
4.1 אסטרטגיות תקיפה
4.2 אסטרטגיה של שיתוף פעולה
4.3 אסטרטגיות הגנה-(לא רלוונטית לנושא הנלמד)
5 ניתוח אסטרטגי.
5.1 . S.W.O.T
5.2 ניתוח מטריצת T.O.W.S
5.3 ניתוח חלופות אסטרטגיות
6 סיכום, מסקנות והמלצות
7 ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

"מכוורת יד מרדכי", הוקמה בשנת 1936 במקביל לייסוד קיבוץ "יד מרדכי". המכוורת הוקמה על-ידי הגרעין המייסד של הקיבוץ, "מכוורת יד מרדכי" החלה את פעילותה עם כוורות בודדות וכיום ברשות החברה 6,000 כוורות. כיום "מכוורת יד מרדכי" הנה המכוורת המובילה בישראל המתמחה בייצור ושיווק מגוון מוצרי דבש טבעי. בשנת 1991 הוקמה ב"יד מרדכי" מחלקת המחקר והפיתוח של המכוורת, המתמקדת בפיתוח מוצרים חדשים על בסיס ידע שיווקי, המשלבים מוצרי בריאות ומוצרי דבש ייחודיים. בין המוצרים הייחודיים של "יד מרדכי": דבש בטעמים, דבש זני על בסיס פרחי שיזף ועוד. בשנת 1997 החלה "מכוורת יד מרדכי" בפיתוח ושיווק מוצרי בריאות וטבע, המתבססים על תוצרי הדבורה השונים, ביניהם: מוצרים ייחודיים לטפול ומניעה של מחלות החורף השונות והצטננות, ומוצרים על בסיס פרופוליס המיועדים לטיפול בפגעי עור. כל מוצרי הבריאות של "יד מרדכי" הנם ייחודיים, ומומלצים על יד רופאים ומטפלים ברפואה משלימה. עד שנת 2003 הייתה "מכוורת יד מרדכי" בבעלות מלאה של הקיבוץ. בינואר 2003 התמזגה החברה עם "עלית תעשיות", נמכרו 51% ממניות החברה. על פי שווי פעילות של כ- 19 מיליון ₪.

תגים:

מוצרי · דבש · כוורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא " ניהול בהקשר אירופאי -איטליה", סמינריון אודות " ניהול בהקשר אירופאי -איטליה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.