היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון ניהולי במחלקה לבין עזיבת עובדים מוגברת

עבודה מס' 065560

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין הסגנון הניהולי באחת המחלקות בהנהלת אל-על, לבין התגברות עזיבת העובדים בפרק זמן נתון

10,550 מילים ,60 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את הסיבות לעזיבה מוגברת באחת המחלקות בהנהלת אל-על שהיא הבעיה העיסקית הנדונה. ההנחה היא כי לאור הסגנון הלא- דמוקרטי של מנהל המחלקה, רבים עוזבים אותה.
המדובר הוא במחלקת החשבונות של חברת אל-על, המונה כמה עשרות עובדים. המחלקה סובלת מתחלופה גבוהה, וחוסר מוטיבציה.
בעיות בארגון לעתים קרובות נובעות מבעיות מוטיבציה של עובדים וכדי להגביר מוטיבציה הארגון מצ'פר את עובדיו בהטבות שונות כמו טיולים, נופשונים העלאת שכר, בונוסים, חוגים ועוד. אך למעשה המוטיבציה של עובדים משתבשת ונתקעת, גם בגלל הניהול. תפיסת המושג ניהול די בעייתית ובעשור האחרון ישנו שינוי המתבטא בשיתוף פעולה בין הארגון והמנהלים שבות בוויתור על הניהול ובסירוסו. כלומר ארגונים פחות ופחות סומכים על המנהלים, על יכולתם לספק תוצרים ולכן נותנים להם כלי עזר לניהול כגון TQM או שיטות ניהול המבוססות על נהלים ברורים מאד אך למעשה מסורסת עבודת הניהול, ולא המנהל מנהל אלא הנוהל מנהל.

המחקר נערך בקרב עובדי הפקידות באל-על וכלל 52 נשאלים מתוך כמאה ועשרים, שלא גילו התלהבות לענות (58% מהנשאלים ענו בפועל לשאלון). השאלונים חולקו לשלושת המחלקות: מחלקת החשבונות בה קיימת בעיה ניהולית כאמור, ושתי המחלקות האחרות, בהן אין בעיה של עזיבה מוגברת.
שכיחות התשובות מראים כי בקבוצה הנחקרת אכן יש נטיה יותר לעזיבה. נמצא כי העובדים בקבוצה זו פחות שבעי רצון מסגנון הניהול מקבוצת הבקרה, שם סגנון הניהול שונה.
נמצא כי המנהל במחלקת החשבונות מסביר הרבה פחות לעובדיו את הצפוי מהם יחסית לשאר המחלקות; במחלקת החשבונות למנהל לא כל כך חשוב כי עובדיו יהיו שבעי רצון, ולא חשובה לו רווחתם של העובדים.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
2.1 הבעיה
2.2 מטרת המחקר
2.3 תאור חברת אל-על
סקירת הספרות
3.1 שביעות רצון
3.2 ניידות עובדים
3.3 הקשר בין שביעות רצון לניידות
3.4 תפקיד המנהל
3.6 הקשר בין סגנונות ניהול של המנהל לשביעות רצון
3.7 הקשר בין סגנון ניהול לניידות
3.8 סיכום סקירת הספרות
שיטת המחקר
4.1 שיטת המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר
4.3 המדגם
4.4 הגדרת המשתנים
4.5 כלי המחקר
4.6 השערות המחקר
4.7 מגבלות המחקר
תוצאות
דיון
סיכום
7.1 מסקנות
7.2 המלצות
ביבליוגרפיה
נספח דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

מאז שעברה "אל-על" לידי "המפרק הזמני", חלה התייעלות ויחסי העבודה שופרו ללא הכר.
אומנם הטיסות הרבות להבאת עולים חדשים פוגעות "בממוצע" מאוד אך עדיין הוא נע בסביבות 85%-90% (ממוצע עולמי 76%-80%).
נתחי שוק בתנועה/יוצאת/נכנסת לישראל: (נתוני 1999)
סה"כ שומרים על סדר גודל של 50% בערך, מחשש מסנקציות מתחרים. באם ינגסו מנתח השוק שלהם, ואז עשויים לאבד זכויות נחיתה.
תיירות ישראלים - בערך נתח שוק של 52%-55%.
תיירות כללית - בערך נתח שוק של 45% 63%( מאירופה, 20% מאמריקה).

תגים:

חברת · תעופה · עזיבת · עובד · פיטורין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון ניהולי במחלקה לבין עזיבת עובדים מוגברת", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון ניהולי במחלקה לבין עזיבת עובדים מוגברת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.