היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיווח וסיקור מלחמת וייטנאם בתקשורת האמריקאית

עבודה מס' 065507

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקוד התקשורת בחלוקה לשתי תקופות: 1964-1967 ו- 1968-1970

4,192 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מלחמת וייטנאם התקיימה בין צפון וייטנאם לדרום וייטנאם בין השנים 1954 עד 1975 והסתיימה בניצחונה של צפון וייטנאם ובאיחודן של שתי המדינות ב- 1976.
המלחמה הייתה המשך ישיר למלחמת הודו סין, שבה נלחמו מדינות הודו סין הצרפתית - קמבודיה, לאוס וייטנאם של היום, על עצמאותן נגד השלטון הצרפתי ב-1954.
בעקבות זאת התכנסה ועידה בז'נבה, שחילקה זמנית את וייטנאם לשניים. הוועידה קבעה כי ב-1956, אחרי בחירות דמוקרטיות יאוחדו שני החלקים.

בצפון הוקמה מדינה קומוניסטית על ידי הוויטמין, בשליטת הו צ'י מין הקומוניסט.
בדרום הוקמה מדינה אנטי קומוניסטית שהסתייעה בארצות הברית. המשטר בדרום היה אכזרי ומושחת ועד מהרה קמה לו תנועת התנגדות עממית "וייטקונג" שהסתייע בצפון וייטנאם.

הבחירות המיועדות למנהיג המדינה לא הגיעו ובשנת 1957 פרצה מלחמת אזרחים ומאבקם של הוייטקונג גבר. לעזרת הדרום יצאה ארצות הברית.
מטרת ארצות הברית ודרום וייטנאם היתה מניעה אסטרטגית של התפשטות הקומוניזם -"תיאוריית הדומינו", לפיה אם דרום וייטנאם תיפול לידי הקומוניסטים, כמו קוביית דומינו, יפלו בעקבותיה יתר מדינות דרום מזרח אסיה.
הצפון טענה כי מטרתו היא איחוד המדינה וסילוק הכוח הזר - ארצות הברית.

ארצות הברית נכנסה למלחמה במישרין ללא הכרזה רשמית באוגוסט 1964.
משנת 1964 נוצרה הסלמה במלחמה וספק אם אפשר להצביע על גורם אחד המסביר אותו.
במלחמת וייטנאם התקשורת עמדה במספר מקרי בוחן ועברה שינוי באופי הדיווח.

בעבודה אבחן שתי תקופות זמן במלחמה:
בין השנים 1964 - 1967 אתמקד ביחסי הגומלין בין התקשורת והצבא. פרק זה יעסוק בהכנת הכתבים לעבודה בשטח המלחמתי בזמן אמת ובמגבלות והאילוצים אשר לעיתים סותרים את המידע הרשמי; תקרית מפרץ טונקין אשר הסלימה את המלחמה והמעורבות האמריקאית; ותקרית קם נה אשר בעקבותיה פורסמה כתבה ותגובות הציבור היו לטובת הצבא.
בין השנים 1968 - 1970 אתמקד במתקפת טט ובטבח מיי לאי. במתקפת הטט אתמקד בקרבות אשר היו מסוקרים ברובם באמצעות מצלמותיהם של הכתבים ועד מקלט הטלוויזיה של הציבור בבית. בטבח במיי לאי נראה את עוצמת ההשפעה של התקשורת על דעת הקהל אף לאחר המלחמה בכתבה שפורסמה בעקבות מצפונו של אחד החיילים.
כמו-כן אבדוק האם התקשורת השפיעה על שינוי דעת הקהל והביאה לסיומה בנקודות הזמן לעיל.

תוכן עניינים:
מבוא
* יחסי התקשורת עם הממשל ודעת הציבור בין השנים 1964 - 1967
יחסי גומלין בין התקשורת והצבא
יחסי גומלין בין התקשורת והממשל
התקרית במפרץ טונקין
קם - נה
* יחסי התקשורת עם הממשל ודעת הציבור בין השנים 1968 - 1970
מתקפת טט
טבח מיי לאי
*דיון - האם התקשורת השפיעה על דעת הקהל במלחמה
*סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

תפקיד התקשורת לדווח על המתרחש, אך בזמן המלחמה יכולתה ותנועתה של התקשורת האמריקאית הייתה מוגבלת. לא כל החזיתות היו פתוחות בפניה לכן לא כל סיקור היה מדויק.
בשנים הראשונות להתערבות ארצות הברית במלחמה, הממשל האמריקני הציג בפני התקשורת את תמונת המלחמה כפי שרצה שייראו אותה. ופעמים רבות נמסר מידע שגוי והממשל הטעה אותה. המדיניות הייתה לתת לקצינים בכירים לתדרך את העיתונאים כי ההפצצות שהוטלו היו חיוניות ומטרתם להשפיע על יכולת הערים.Knightley, 2001:410)).

תגים:

תקשורת · וייטנאם · מלחמה · צבא · מלחמה · מלחמות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיווח וסיקור מלחמת וייטנאם בתקשורת האמריקאית", סמינריון אודות "דיווח וסיקור מלחמת וייטנאם בתקשורת האמריקאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.