היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים פיננסים וסוגיות העלות-תועלת בנוגע למדיניות השימוש בחלופות למאסר

עבודה מס' 065484

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם כדאי לשלוח את האסיר לעבודות שירות או לחלופות אחרות לעונש על מנת לחסוך את העלויות הגבוהות לחברה מהמאסר.

6,295 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

חלופות למאסר כעונש בקהילה כמעט ואינן קיימות בישראל ובעולם המערבי. רק במקרים קלים העבריין מרצה עונש של עבודות לתועלת הציבור ("עבודות שירות"), אולם בשנים האחרונות, לאור העלות הגבוהה של הכליאה, עולות דרישות לבדיקת עלות החלופות.
העבודה הנוכחית תבדוק את המצב בארה"ב לגבי חלופות מאסר, שם נפוץ הדבר, על מנת לבחון האם כדאי לשלוח את האסיר לעבודות שירות או לחלופות אחרות לעונש על מנת לחסוך את העלויות הגבוהות לחברה מהמאסר.

האסירים בכל מדינות עולם משוללים זכויות רבות נוסף על זכויות החופש של כל אזרח אחר. אין הם יכולים לקבל את כל הזכויות החברתיות המגיעות לכל אזרח אחר אולם הזכות הבסיסית לחיות בצורה הולמת את צלם האדם קימת,ברוב מדינות העולם.
כל חברה מתוקנת פועלת על מנת לשמור על חוקיה ועל הנורמות המקובלות שהאזרחים קבעו. על מנת לשמור על כך היא מקימה מערכת אשר תפקח על שמירת החוקים ותעניש במידת הצורך את אלו אשר סרחו מן הדרך. אין ספק כי יש להעניש בצורה זו או אחרת את האחראים והשיטה המקובלת היא בבתי סוהר קונבנציונאלים. בתי הכלא היום בעולם הינם בתי כלא מאוד עמוסים: רוב מדינות העולם נמצאות במשברים כלכליים (למעשה החל ממשבר הנפט העולמי בשנת 1973) ובתי הכלא לאנשי "שוליים" ודאי לא בראש סדר העדיפויות. אי לכך נוצר מצב בו אסירים נמצאים בתנאים לא מקובלים על המערכת הכוללים צפיפות, חוסר מרחב מחיה מספיק וכו'.
שלילת זכויות אלו אינה מוקנית לכל אחד ורק מי שהוסמך לכך ע"י החברה מוסמך לעשות כן. אפילו אלו המופקדים על הסדר,השוטרים,אינם מוסמכים לעצור חשוד אלא על פי צו בית משפט.
המקומות בו הם יהיו מוחזקים קבועים על פי החוק ואין רשאים לכלוא אותם בכל מקום שהוא. על העצור הנתון במשמורת חלה פקודת בתי הסוהר שבה גם קבועים תנאי החזקתו .
מנגד קיימת שיטת שיקום ע"י הקהילה.

תוכן עניינים:
* מבוא
מטרת העבודה
הצגת הנושא
היבטים רעיוניים של שיקום בקהילה
* עלויות המאסר בבית סוהר
צפיפות היתר
עלות המאסר
* עלויות השיקום בקהילה
ענישת ביניים וטיפול המשך
הנחות רצידיביזם
תוכנית כליאה בהלם
תוכנית גמילה מסמים כחלופה לכלא במדינת ניו-יורק (DTAP)
עלויות תפעול התוכנית
* חסכונות נוספים משיקום בקהילה
עלות פשיעה נמוכה יותר כתוצאה משיקום
חינוך על יסודי מתקן
* סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השיקום הוא שיטה שמשתמשים בה תכופות בחברתנו בכדי לדכא את ההרגלים הבלתי רצויים ולחייב את הפרט להתנהגות אחרת. השיקום השתנה במשך הזמן בתכלית השינוי והוא ממלא תפקיד חשוב בעיצוב דמותו של העבריין.
ישנם מספר סוגי שיקום השונים אחד מהשני בתכליתם וחלקם אפשר לשייך כפיה מסוגים שונים:
א.שיקום קונסטרוקטיבי:
1.שיקום טבעי על התנהגות בלתי רצויה.
2.שיקום הקשור באופן הדוק להתנהגות הפרט.

תגים:

שיקום · עבודות · קהילתיות · ריצוי · עונש · אסיר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים פיננסים וסוגיות העלות-תועלת בנוגע למדיניות השימוש בחלופות למאסר", סמינריון אודות "היבטים פיננסים וסוגיות העלות-תועלת בנוגע למדיניות השימוש בחלופות למאסר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.