היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה מניע אוכלוסיות חלשות לעבוד? נקודת מבט ישראלית

עבודה מס' 065473

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר משווה בקרב האוכלוסיות החלשות - מובטלים, מובטחי הכנסה ומקבלי שכר מינימום

10,258 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לבחון את מאפייני האוכלוסייה החלשה שנפגעה במסגרת הקיצוצים של השנים האחרונות. השאלה שניצבת במרכז העבודה עוסקת היא האם לאוכלוסייה זו הנמצאת בעשירון התחתון של ההכנסות יש עניין גם בעבודה כערך או שמא המשכורת [גם אם היא באה מקצבה ממשלתית] היא המניע היחיד המספק אותם. כפועל יוצא מכך נשאל גם כיצד ניתן לעודד אוכלוסיה זו לצאת לעבודה? כיצד מאפשרים להם לעבוד בכבוד?
בכדי לתת מענה לשאלות אלו בדקתי בעבודה זו מיהם אותן שכבות חלשות - מיהם האנשים בגיל העבודה אשר אינם מצליחים לפרנס את עצמם ומשפחותיהם כדי קיום. פרקי העבודה מחולקים לשלושה בכוונה להבדיל בין עובדים המשתכרים שכר מינימום לבין מחוסרי התעסוקה [החיים על דמי אבטלה] לבין העניים ביותר - מקבלי קצבת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי.
לאחר האיפיון הראשוני ניסיתי להסיק מה גורם לחל מאותם אנשים לעבוד? מדוע אדם יוצא לעבודה תמורת שכר נמוך במקום לשבת בבית ולקבל מהמדינה קצבת קיום השווה בערכה לשכר. חוקרים רבים ניסו להסביר מה מניע את האדם לעבוד והמודל בו בחרתי להשתמש בעבודה זו הינו פירמידת הצרכים של מאסלו אשר עוסקת במניעים של אדם בחייו, ביניהם המוטיבציה לעבוד.
לסיכום אתייחס לרעיונות השונים למלחמה בעוני - ביניהם התוכנית ליישום מערכת מס הכנסה שלילי בישראל, המבוססת על מתן תוספת שכר לעובדים בעלי שכר נמוך ותוכנית מהל"ב [הידועה יותר כתוכנית ויסקונסין] שנועדה לעודד אנשים להיכנס לשוק העבודה. לשם כך, אנסה להתאים בין המודל לבין נתונים שונים בנוגע להכנסות הפרטים בעלי כושר השתכרות נמוך, זאת כדי לבחון את רגישות אוכלוסייה זו לשינויים בשכר. אומדן זה יאפשר מתן תמונה ברורה יותר בנוגע לסיכויי ההצלחה של תוכניות אלו בנוגע להשתלבות אוכלוסייה זו בשוק העבודה.

ראשי פרקים:
1. מבוא - שאלת המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 דמי אבטלה
2.2 הבטחת הכנסה
2.3 שכר מינימום
3. המודל - תיאורית הצרכים של מאסלו
4. נתונים - טבלאות ותרשימים
4.1 מרוויחי שכר נמוך
4.2 דורשי דמי אבטלה
4.3 תובעי הבטחת הכנסה
5. מתודולוגיה - חיבור בין הנתונים ושאלת המחקר
5.1 מרוויחי שכר נמוך
5.2 מובטלים
5.3 מקבלי הבטחת הכנסה
5.4 התאמה בין הנתונים למודל
5.5 סיפורה של ג'ני ברוכי כמשל
6. ממצאים ודיון
6.1 מסקנות למדיניות ציבורית
6.2 תכנית מהל"ב - מהבטחת הכנסה לתעסוקה בטוחה
6.3 מס הכנסה שלילי
6.4 עוד דרכים להגדלת הכנסות נמוכות
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה ונספחים

קטע מהעבודה:

אבטלה היא מצב שבו אדם המסוגל לעבוד אינו מוצא עבודה תמורת שכר. שיעור האבטלה הוא מדידה מקובלת שבה מספר כלל העובדים המובטלים מחולק בכלל כוח העבודה. מדידה זו בעייתית, בגלל מספר סיבות ביניהן הקושי שבהגדרת אדם המסוגל לעבוד לעומת אדם שאינו יכול לעבוד, קשיים בליקוט נתונים וכן קשיים הקשורים לסוגים של "אבטלה סמויה" בהם אדם רשום כמועסק, כאשר בפועל תעסוקתו חלקית או בדויה. עקב כך, בעת בחינת הנתונים יש לשים לב לכמה היבטים: שיעור האבטלה, משך האבטלה והתפלגות המובטלים לפי מאפיינים דמוגרפים וגיאוגרפיים. בישראל ישנם 3 גופים רשמיים המפרסמים נתונים על שוק העבודה [ראה נספח 1]

תגים:

ביטוח · לאומי · ברוכי · מובטלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה מניע אוכלוסיות חלשות לעבוד? נקודת מבט ישראלית", סמינריון אודות "מה מניע אוכלוסיות חלשות לעבוד? נקודת מבט ישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.