היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכתרתו של קרל הגדול

עבודה מס' 050883

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגישות השונות במחקר לגבי ההכתרה - מה היו המניעים ולמי היא הביאה תועלת.

3,849 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עם סוף המאה השמינית עלה כוחו של קרל הגדול כשליט המערב. אפילו האפיפיור הדריאן נכנע לכוחו בכמה מקרים. תוארו כלל את מלך הפראנקים, מלך הלומברדים והפטריקיאן של רומא. בקרוב יצטרף לאלה התואר קיסר רומי,
הכתרה שתפתיע את קרל בליל חג המולד של שנת 800. על מניעיהם של האפיפיור ליאו השלישי ושל קרל עצמו להכתרה זו מתקיים ויכוח במחקר עד היום.
בתקופה זו האימפריה הרומית מחולקת בין מזרח למערב. בביזנטיון, ממלכת המזרח, נשמרת מסורת קיסרית, ממורשתם של קונסטנטינוס ותיאודוסיוס. החל משנת 787 יושבת על כס הקיסר אירני, אלמנתו של ליאו השני. בהיותה אישה היא לא מקבלת את תואר הקיסר ומלכותה סובלת מחוסר לגיטימציה וחוסר יציבות.
האפיפיורות יושבת במערב, ברומא, ומאבדת את כוחה במהירות. בפניה עומדות שתי אפשרויות: הצטרפות לביזנטיון ויצירת אימפריה רומית חדשה, או מציאת בן ברית חדש שיגן עליה מפני פלישות עמי הסביבה. על רקע זה מתקיימת הכתרתו של קרל הגדול לקיסר, כנראה מתוך שאיפה לשנות את המפה הפוליטית באירופה.
העבודה תתאר ניסיון זה לשנות את המפה, מה אופיו, ועל ידי מי ומדוע בוצע.
מטרת עבודה זו היא לבחון את הגישות השונות במחקר לגבי הכתרתו של קרל הגדול: מה היו המניעים להכתרה זו ולמי הביאה את התועלת הגדולה ביותר. אין כאן כוונה להכריע בין השיטות אלא לסקור אותן, תוך ניתוח מקורות ראשוניים רלוונטיים.

תוכן העניינים:
מבוא
קרל הגדול: חייו ופועלו
המניעים להכתרה: בחינת התיאוריות השונות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

עליזה ג'ינאו, (עורכת ומתרגמת) מתפללים, לוחמים ועמלים באירופה הלטינית ,תל אביב: הדר, תשמ"א
Barraclough,G. and Lot, F. "Certain Reservations to be Made in Interpreting the Coronation", Problems in European Civilization: The Coronation of Charlamange. Editor: Sullivan, Richard E. Boston: D.C. Heath and Company, 1959 (pp 56-58).
Collins, Roger. Charlamange. London:MacMillan Press,1998
Halphen, Louis "The Coronation as the Expression of the Ideals of the Frankish Court", Problems in European Civilization: The Coronation of Charlamange. Editor: Sullivan,
Heer, Friedrich. Charlamange and His World. London: Weidenfold and Nicolson, 1975
Heldmann, Karl "The Coronation and Local Politics in Rome", Problems in European Civilization: The Coronation of Charlamange. Editor: Sullivan, Richard E. Boston: D.C. Heath and Company, 1959 (pp 56-69)
Ohnsorge, Werner. "The Coronation and Byzantium", Problems in European Civilization: The Coronation of Charlamange. Editor: Sullivan, Richard E. Boston: D.C. Heath and Company, 1959 (pp 80-91)
Riche, Pierre. The Carolingians. Translated by Allen, Michael. Philidelphia: University of Pennsylvania Press, 1993
Louis Halphen, (editor: Richard Sullivan) "The Coronation as the Expression of the Ideals of the Frankish Court", Problems in European Civilization: The Coronation of Charlamange, Boston: D.C. Heath and Company, 1959 p. 29.

תגים:

קיסר · ביזנטיון · הדריאן · פראנקים · רומי · ליאו · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכתרתו של קרל הגדול", סמינריון אודות "הכתרתו של קרל הגדול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.