היישום אינו מחובר לאינטרנט

המלך פייצל ותפקידו בבניית המדינה העיראקית

עבודה מס' 065407

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המלך פייצל אבן סעוד ותפקידו בבנית המדינה הלאומית העיראקית

3,196 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המימד הטריטוריאלי של עיראק נוצר מתוך מבוכה ובלבול של בעלות הברית אשר שיקפו חלק גדול מהתולדה של ההסדרים אשר נבעו ממלחמת העולם הראשונה. התעוררות הלאומים למען עצמאות ערבית בשילוב עם תסיסה דתית ושבטית הדגישו את עייפותה של בריטניה מהמלחמה ואת חוסר יכולה להתמודד עם הפוליטיקה הרועשת במזרח התיכון בכלל ובמסופוטמיה בפרט. עיראק נבנתה על בסיס איחוד שלוש הפרובינציות העות'מאניות לשעבר - בצרה, מוצול ובגדאד. וועידת קאהיר בשנת 1921, שנערכה בראשות היושב-הראש וינסטון צ'רצ'יל, שר המושבות הבריטי באותה תקופה, הפכה את כל ההסכמים אשר נחתמו כתוצאה ממלחמת העולם הראשונה לרשמיים. לפייצל, בנו השלישי של השריף חוסיין מהחיג'אז, אך איבד את ממלכתו בדמשק הוצע הכתר של עיראק.
למרות שהכתרתו של המלך פייצל הראשון סימנה את יסוד המדינה העיראקית, עדיין נותרה עבודה רבה על-מנת לבסס את סמכותו של המינהל החדש ובכדי לבסס קהילה פוליטית מתוך קבוצות פרגמאטיות שונות - אתניות, דתיות ואידיאולוגיות. פייצל ופמלייתו השריפית, שהיוותה את עמוד השדרה של האליטה השלטת העיראקית החדשה היו בצורה רבה שבויים מחויבותם הקודמת למאבק למען עצמאות ואחדות פאן-ערבית. השקפתם הפאן-ערבית סיפקה את קרש הקפיצה לשלטון עיראקי ולפוליטיקה פנימית. פייצל, לעומת זאת, עמד בפני המשימה המפחידה של גישור בין ניגוד האינטרסים, פנימי בתוך עיראק וחיצוני עם אלה של בריטניה האימפריאלית.

ראשי פרקים:
1. הקדמה.
2. דמותו ודימויו של פייצל אבן חוסיין
א. פייצל - קווים לדמותו
ב. דימויו של פייצל בעיני הבריטים
3. בריטניה והמזרח התיכון לפני 1920
4. שלטונו של פייצל 1921 - 1933
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח

קטע מהעבודה:

בבואנו לבחון את דמותו של המלך פייצל נוכחנו להבין כי עלינו להבדיל בין דמותו של פייצל לבין דימויו. מעבר לבחינת דמותו ונקודות ציון מרכזיות בחייו ובכדי להבין מדוע בחרו הבריטים דווקא בו מכל בניו של חוסיין ,עלינו לנסות ולהביט דרך עיניו של המנהל הבריטי באזור המזרח התיכון. האם ראו הבריטים לנגד עיניהם את טובתם של תושבי עיראק או שמא את טובת האינטרסים הפרטים שלהם? כך או כך נראה כי הבחירה של פייצל למלוך על עיראק הייתה בחירה שקולה ,זאת לפי עדויותיהם של אישים בריטים מרכזיים אשר נפרטן בהמשך.

תגים:

לאומיות · עיראקית · מזרח · תיכון · אבן · סעוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המלך פייצל ותפקידו בבניית המדינה העיראקית", סמינריון אודות "המלך פייצל ותפקידו בבניית המדינה העיראקית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.