היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחריות הנזקית של רשויות המנהל הציבורי

עבודה מס' 065392

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הנושא, עמדת החוק והפסיקה כלפי האחריות הנזקית של רשויות המנהל הציבורי.

1,566 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

רשויות המנהל הציבורי בישראל מחולקות, לרשות מחוקקת, מבצעת ושופטת, כאשר לזרוע המבצעת שלוחות רבות כגון רשויות מקומיות.
ככלל, הציבור מביע אמון במערכות המנהל הציבורי ומעוניין כי יפעלו כיאות שאלמלא כן "איש את רעהו חיים בלעו" כדברי הפילוסוף הובס בספרו "הלוויתן". אולם,ברשויות אלו עובדים בני אנוש אשר גם הם מבצעים טעויות וגורמים נזק לאזרח הפשוט(1).
מטרת החיבור הנוכחי היא לבדוק את עמדת החוק והפסיקה כלפי האחריות הנזקית של רשויות המנהל הציבורי- מתי רשויות אלו יחויבו לשפו את הניזוק, הן כגוךף שלטוני והן מבחינה אישית. היות והקצרה היריעה מהכיל, נתייחס בעיקר לרשות השופטת, וזאת לאור ריבוי מקרי התביעה על רקע טעויות שופטים, חד, והרצון להמלט מהשאלה של שיפוי האזרח בשל נזקים שנעשו בזדון (לדוגמא פלוני הפסיד מכרז של שוחד שלקח מאן דהו בעריה).
--------------------------------------------------------------------
1. ברק א., "זכויות אדם מוגנות: היקף והגבלות" עמוד

תוכן עניינים:
מבוא
אחריות על גופים שלטוניים
פעולה הכרוכה בשיקול דעת רחב
אחריות שופטים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד לפני מספר שנים הפסיקה לא הטילה אחריות בגין רשלנות של גופים שלטוניים, ונוצר מצב אבסורדי שיש את 'חוק הנזיקין האזרחיים (אחריות המדינה), התשי"ב- 1952. וסעיף 2 אומר "דין המדינה לעניין אחריות בנזיקים כדין כל גוף מאוגד". ובכל זאת כאשר הפסיקה הייתה צריכה לקבוע אם קיימת חובת זהירות היא נמנעה מלהטיל חובה כזו על גופים שלטוניים.
הלכת פ"ד (מחוזי) סוהן היה תחילת התפנית, שם הוגשה תביעה נגד המדינה עקב כך ששוטרים ממשטרת הגבולות לא מנעו את יציאתו מהארץ של אדם שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה. התובעת שניזוקה עקב כך הגישה תביעה נגד המדינה. ביהמ"ש המחוזי קבע שאכן הייתה התרשלות של השוטרים ושאפשר להטיל אחריות על המדינה(2).
----------------------------------------------------------------------
2. ע"א 429/82 מ"י נ' סוהן פ"ד מב(3) 733

תגים:

מנהל · גוף · שלוני · בית · משפט · מדינה · רשות · מקומית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחריות הנזקית של רשויות המנהל הציבורי", סמינריון אודות "האחריות הנזקית של רשויות המנהל הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.