היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכת לניהול מידע במסעדה

עבודה מס' 065383

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכנסה של מערכת מידע למסעדה ('קפה מצדה') על בסיס מודל רציונאלי ברור, כולל ניתוחי סביבה עסקית במגוון כלים ומודלים.

5,591 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תעשיית התיירות כתעשיית שירותים עולמית הינה מאוד מורכבת ומקיפה עסקים רבים הקשורים לנסיעות, תיירות, פנאי ואירוח. תעשייה זו מתקיימת בתוך סביבה עסקית תחרותית והפכפכה בה ידע הוא כוח והחשיבות של ניהולו היא עצומה. גורמים אלו ובנוסף, ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה במאה ה-21 מחייבים את תעשיית התיירות בת זמננו בפיתוח ואימוץ מערכות ניהול מידע יעילות. למערכות אלה השפעה ישירה על פעילות התעשייה. התאמה של מערכות מידע בצורה מוצלחת ושילובן בסקטורים השונים בתעשיית התיירות היא חיונית ואף הכרחית. התאמה כזו תספק לעסקים ולמלכ"רים את היכולות הדרושות להשגת יציבות ארוכת טווח, יעילות ורווחיות, ויתרון תחרותי בסביבת השוק. קשה מאוד לתחום גבול ברור לתעשיית התיירות, היות וקיימים עסקים רבים שהם שירותים נלווים לעסקי הליבה. Holloway (2002) מציג בספרו מודל (ראה נספח 1) המתאר את מבנה תעשיית התיירות. על פי מודל זה שירותי הסעדה נכללים בתוך סקטור אטרקציות התיירות. למרות היות שירותי ההסעדה חלק מאטרקציות במודל מבנה תעשיית התיירות, שוב אנו עדים לגבול המטושטש של התעשייה. ענף המסעדנות הוא ענף גדול ומכובד בפני עצמו ולא ניתן להגדיר כל מסעדה כאטרקציה תיירותית. ישנן מסעדות שאינן קשורות כלל להיבט התיירותי ולא זוכות לביקור תיירים. עבודה זו תעסוק בהטמעה ויישום של מערכת לניהול מידע בארגון תיירותי נבחר והוא מסעדת 'קפה מצדה'. מיקומה של המסעדה בטיילת תל אביב, לב ליבו של האזור התיירותי וכן הקונספט הכולל שהוא מכוון תיירות. אלו מסבירים את העובדה כי לפחות 50% מלקוחותיה הינם תיירים. לכן, למרות שמדובר במסעדה, יש להגדיר ולנהל אותה כעסק תיירותי המספק שירות, לרבות ניהול הידע. העבודה מבוססת על רציונאל המודול (ראה מודל בנספח 2) שלפיו כניסה לתהליך מחשוב ארגוני היא בעצם נגזרת של ניתוח הסביבה העסקית. כמו כן, היא בנויה בהתאם לרציונאל ומתחלקת לשלושה פרקים: בפרק הראשון יוצג הארגון הנבחר. הפרק השני יעסוק בניתוח הסביבה העסקית בה פועל הארגון והפרק האחרון יעסוק בתהליך המחשוב הארגוני והתאמת מערכת ספציפית. מטרת העבודה היא להעריך בצורה ביקורתית את מערכות ניהול המידע הדרושות לתעשיות הנסיעה, התיירות, הפנאי והאירוח בנות זמננו.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1 - הצגת הארגון
פרק 2 - ניתוח הסביבה העסקית
ניתוח הסביבה החיצונית
ניתוח הסביבה הפנימית
פרק 3 - תהליך המחשוב הארגוני
מחשוב ארגוני במסעדות
מטרות עסקיות ל'קפה מצדה'
מטרות בתחום IS/IT
מחזור חיים בפיתוח מערכות מידע (SDLC) (הייזום, חקר הישימות, ניתוח הדרישות, העיצוב)
מסקנות והמלצות לארגון
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

לטכנולוגיות ומערכות מידע חלק גדול ובולט בפעילות שבעולם העסקים של ימינו. הדבר בא לידי ביטוי כבסיס לקיומו של כל עסק בעולם כמעט, בכל רמה ובכל סוג. ניתן להסתכל על הקשר בין מערכות מידע לתעשיית התיירות והשירותים כקשר דו-כיווני. לתעשיית הנסיעות, התיירות, הפנאי והאירוח מאפיינים מיוחדים שמשפיעים על ניהול מערכות המידע בה. מצד שני, בכניסת תעשייה עולמית זו למאה ה-21, פיתוחן של טכנולוגיות חדשות מחייב שהתעשייה תפתח ותאמץ מערכות ניהול מידע יעילות.

תגים:

MIS · TPS · טכנולוגיית · יעדים · מטרות · מידע · מסעדנות · מערכות · ניתוח · סביבה · תיירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכת לניהול מידע במסעדה", סמינריון אודות "מערכת לניהול מידע במסעדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.