היישום אינו מחובר לאינטרנט

התיישנות זכויות עובדים

עבודה מס' 065369

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ברציונלים ובמטרות של דיני העבודה והמגן, ובהתאמתם של דיני ההתיישנות הכלליים לדיני העבודה לאור רציונלים הללו.

2,151 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עניינה דיון בהתיישנות זכויות אובדים, או במילים אחרות- תחולת דיני ההתיישנות החלים סדין הכללי על מערכת חוקי העבודה והמגן.
יחסי עובד מעביד זוכים לטיפול מיוחד בשיטת משפטנו: המחוקק חוקק חוקים מיוחדים המסדירים מערכת יחסים זו ואף טרח להקים טריבונל מיוחד אשר ידון בסיכסוכים שיווצרו בין צדדים מסויימים אלה.מדיניות זו באה מתוך הבנה כי יחסי הכוחות בין העובד למעביד אינם זהים, וכי העובד נחות בד"כ ממעבידו. אולם, גם אם דיני העבודה נבדלים בהיבטים רבים מהמשפט הפרטי "הרגיל", המדובר בכל זאת, בחלק אינהרנטי משיטת המשפט שלנו שהדין הכללי אינו פוסח גם עליו. חוק ההתיישנות הינו חלק מאותם דינים כלליים שחלים בצורה גורפת על כל ענפי המשפט בשיטת ומטרתם לקבוע זמן גבולי כלשהו לשם מימוש זכות תביעהעיקר מטרתם של חוקי ההתיישנות הינם הגנה על הנתבע; ואילו מנקודת מבטו של התובע דיני ההתיישנות מהווים את אחד המחסומים הפרצדורלים העיקריים בבואו להגיש תביעה.
כך נוצר מצב שבו העובד-התובע הפוטנציאלי שהוא מלכתחילה הצד החלש בהליך, מוחלש עוד יותר ע"י דיני ההתיישנות, בעוד שהמעביד-הנתבע הפוטנציאלי, שהוא הצד החזק ממילא, מוגן ע"י דינים אלה.
השאלה שתידון בעבודה זו היא האם דיני ההתיישנות צריכים לחול בדיני העבודה במידה שהם חלים בשאר ענפי המשפט וזאת בהתחשב בחולשתם המיוחדת של התובעים בתחום זה.

הערת מערכת: בעבודה אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

קטע מהעבודה:

כל שיטות המשפט מכירות בזמן גבולי כלשהו לשם מימוש זכות תביעה, וזאת גם בתחום דיני העבודה. שכן הראציונלים שמנינו לעיל לקיומם של דיני ההתיישנות מתקיימים גם בדיני העבודה, אם כי, בתחום דיני העבודה ההצדקה לדיני ההתיישנות הינה חלשה יחסית להצדקה שלהם בשאר תחומי המשפט.

תגים:

התיישנות · זכויות · עובדים · דיני · עבודה · חוקי · מגן · הגנה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התיישנות זכויות עובדים", סמינריון אודות "התיישנות זכויות עובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.