היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאור כוזב ושקר מפגיע

עבודה מס' 065364

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין העוולות המסחריות.

2,507 מילים ,20 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עוולות השקר המפגיע(2) והתיאור הכוזב(3), המהוות את נושא העבודה, באות להגן על התובע מפני פרסום כוזב העלול לפגוע באינטרס עסקי של התובע. הפרסומת הכוזבת פוגעת ישירות בעוסק בכך שהיא גורמת לאבדן לקוחות לטובת המתחרה המכזב(4).
העסק ושמו הטוב הינם בגדר קניין רוחני. פגיעה בשם טוב של העסק פוגעת בקניין של העסק, שהיא זכות בעלת ערך כלכלי, זוהי פגיעה בזכות לקניין המוגנת בחוק יסוד:כבוד האדם וחירותו. מול האינטרס הזה מצוי חופש העיסוק וחופש הביטוי של הכלל, ועל כל על אלה יש להוסיף את האינטרס הציבורי בתחרות חופשית. על הדין לאזן בין האינטרסים הללו(5).
העבודה תעסוק באיזונים אלה, תוך בחינתם כפי שהם באים לידי ביטוי בתאור כוזב(6), שהינה חלק מחוק עוולות מסחריות.
בחינה זו תיעשה תוך השוואת התאור כוזב לשקר מפגיע(7) הוותיק במשפטינו, השוואה זו תסייע לעמוד על מטרות התאור כוזב, ובמה הן נבדלות ממטרות השקר מפגיע, כך ניראה אילו שיקולים נלקחו בחשבון בחקיקת התאור כוזב ולמה לא בוטלה על ידה העוולה החופפת לכאורה, השקר מפגיע. בנוסף, נבחן האם כל האינטרסים הראויים להגנה מוגנים ע"י שתי עוולות אלה ביחד ו/או לכוד והאם יש הצדקה לקיומן של שתי העוולות או שמא יש לבטל אחת מהן.

הערת מערכת: בעבודה אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

קטע מהעבודה:

מתחילת התפתחותה במאה ה16 ניכרת בשקר מפגיע מגמת הרחבה הנמשכת עד היום(8).
התאור כוזב בחוק עוולות מסחריות הינה פיתוח קונקרטי של השקר מפגיע בפקודה, בהקשרים המסחריים, במצבים שבהם הצד הפוגע הוא העוסק. לכן השקר מפגיע לא בוטל ע"י התאור כוזב אלה נותרה בתחולתה המקורית, ביחס למקרים בהם המצג לא נעשה ע"י עוסק. עוולה קונקרטית זו מרחיקה לכת בהרחבת העוולה.

תגים:

אמת · הגנת · הצרכן · כוזב · מוניטין · מטעה · מסחריות · מפגיע · מתחרה · עוולות · עיסקי · עיסקית · שקר · תחרות · תיאור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאור כוזב ושקר מפגיע", סמינריון אודות "תיאור כוזב ושקר מפגיע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.