היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בעמדות ניהול

עבודה מס' 065292

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של גורמים מזרזים ומעכבים את קידומה של האישה.

2,729 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות מעסיקה את החברה המערבית, השאלה בדבר מיעוט העסקת הנשים בתפקידים ניהוליים ומתעוררות שאלות רבות בנושא, כמו למשל האם הנשים מתאימות לעמדות ניהול בכירות בזמן שעליהן לשאת באחריות לעבודות הבית ולגידול בני המשפחה? האם הנשים מסוגלות להיות מנהיגות וסמכותיות שהרי תכונות אלה נתפסות כגבריות?
מי הן מנהלות? נשים בולטות שהצליחו להגיע לעמדה בכירה, בעלות כישורים, שאפתניות ומוכנות להשקיע בקריירה.
ב-30 שנה האחרונות הצטמצמו הפערים בין הנשים והגברים במילוי תפקידים ניהוליים, גם הנשים החלו לעסוק בתפקידים "גבריים", אבל ככל שהתפקיד בדרג הניהולי גבוה יותר כך קטן אחוז הנשים שמאיישות את המשרות, למרות שלנשים הייתה תמיד ההשכלה משאב חשוב בכדי להתקדם ולהיכנס לעולם הניהול לעומת הגברים שהתקדמו למרות שהשכלתם נמוכה יותר.
יש לזכור כי הדרג הניהולי הוא הרבה יותר מתיאור של חלוקת העבודה בארגון, הוא משקף גם יוקרה, מעמד, גמולים כלכליים, כוח, אוטונומיה אתגרים והזדמנות לביטוי עצמי, ולכן נשאלת השאלה מהם המחסומים הגורמים למיעוט נשים בתפקידי ניהול? האם זו תוצאה של דעות קדומות כלפי נשים הממלאות תפקידים הנחשבים "גבריים" או שמא הנשים מעכבות את עצמן בחיפוש קריירה בתחום של תפקידי ניהול בכירים? האם קיימות נורמות חברתיות שאינן מאפשרות לנשים לתפוס את מקומן בחברה כמנהלות בכירות? או אולי זו תוצאה של מגבלות ביולוגיות? התשובה איננה חד משמעית וישנן סיבות רבות ושונות .
הנשים ממשיכות גם היום לסבול מדיכוי ארוך שנים ומיחס סקסיסטי שמשתקף ומתעצב דרך הטלוויזיה, קולנוע, פרסומות, עיתונאות וכו' .
ולכן בעבודתי אנסה להדגיש את חשיבותם של הנשים להתקדם ולהביא דוגמאות רלוונטיות להבדלים השיטתיים ברקע המשפחתי של נשים שהגיעו למשרות ניהוליות לבין נשים ממעמד דומה שלא עשו כן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. האישה בתפקדי ניהול בישראל
א. התקדמות בעבודה של נשים וגברים
ב. גורמים המשפיעים על התקדמות בעבודה
3. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחסור הגובר והולך בכוח אדם לתפקידים ניהולים מעורר את השאלה, האם מנוצלים ביעילות, כל המשאבים האנושיים המתאימים במדינה.
כוח העבודה הנשי נימנה על משאבים אלו, והשימוש או אי השימוש בו למטרה הנ"ל כרוכה בשלושה מימדים:
מימד ראשון - מהווים התנאים החיצונים של התפתחות הנשים בעבודה והתקדמותן, כלומר היקף תעסוקתן (משרה מלאה או חלקית) והרציפות בעבודה אשר מושפעים מהתפקיד המשפחתי של האישה.

תגים:

גברים · התקדמות · מגדר · מול · ניהול · נשים · עמדות · שכר · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בעמדות ניהול", סמינריון אודות "נשים בעמדות ניהול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.