היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון ההתנהגות של מורים לבין שביעות הרצון והמוטיבציה של תלמידים

עבודה מס' 065284

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו סגנון ההוראה המועדף על התלמידים: חברתי או משימתי.

7,259 מילים ,29 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הוראה היא מכלול של פעילויות הנעשות בין במסגרת בית הספר ובין מסגרות לימוד אחרות, בהן מועבר חומר לימודי מאחד למשנהו, על מנת שהשני יפנים אותו.
ההוראה דומה לניהול- המורה מנהל את הכיתה לפי צרכיו ומסביר להם את שיטות הלימוד. כמורה, הוא אמור לשמור על רמה נאותה של לימוד ומשמעת (פופר 1990).
מתחילת המאה הנוכחית, חוקרים רבים מנסים למצוא כלים מדעיים שבאמצעותם ניתן לנתח ולהבין את תופעת הפיקוח על אנשים. חוקרים אלו מנסים ללמוד תופעות אלו על מנת שניתן יהיה לנבא מי מנהל טוב יותר, ולבחון את השפעת סגנון המורה על כפיפיו, מהו סגנון הניהול האפקטיבי ביותר, וכיצד משפיעה הסביבה על סגנון המנהיגות. מדוע עובדים השווים ביכולתם מגיבים אחרת ומניבים תפוקות ואיכויות שונות?
במחקרים על התנהגויות טיפוסיות של מנהיגים שכונו "סגנונות מנהיגות":
1) מנהיג "משימתי" (TASK ORIENTED) - המדגיש את מטרת הקבוצה, עוקב ומבקר את ביצוע המשימות, יוצר עבור הכפיפים לו מבנה ברור של משימה, חלוקת עבורה, לוח זמנים לביצוע.
2) מנהיג "מכוון אנשים" (PEOPLE ORIENTED)- המנהיג המתחשב ודואג לצורכיהם של הכפופים לו. מתעניין ברווחתם וחשובה לו שלומם ושביעות רצונם. יש להם "עניין בתפוקה" לעומת "עניין באנשים" (בר חיים, 1994)

מנהיגות המורה מורכבת, למעשה, משני תפקידים עיקריים בכיתה. האחד הוא זה ההוראתי שבאמצעותו מעלה המורה את רמת הידע של התלמידים והשני הוא זה הניהולי, המסייע ליצירת אווירה נאותה בכיתה. זהו למעשה השילוב של שני סגנונות המנהיגות והבסיס לקבלתו כמנהיג על-ידי התלמידים. מורה כזה ייתפס על-ידי התלמידים כמנהיג לגיטימי ויקל עליו להוביל את התלמידים להישגים לימודיים. במצב זה נוצרת בכיתה אווירה של הישגים לימודיים ונוצרים יחסי אמון בין המורה לתלמידים. הקטנת המתח והחרדה יובילו להעלאת הישגי התלמידים. ראוי לציין כי לאקלים הארגוני בו פועל המורה ולומדים התלמידים, עשויה להיות השפעה לא מעטה על הישגיהם. אקלים ארגוני זה, המכונה "אקלים בית-ספרי" ו"אקלים כיתתי" יש השפעה על תפיסת נושא ההוראה בכיתה ובמידה רבה האקלים הכיתתי נגזר מן האקלים הבית-ספרי ויותר מכך מסגנון מנהיגות המורה. ממחקרים שונים עולה כי לאקלים הכיתתי השפעה לא מעטה על ההישגים הלימודיים ומכאן שלמנהיגות המורה גם כן השפעה על הישגים אלה.

מטרת העבודה היא לבדוק מהו סגנון ההוראה המועדף על התלמידים: חברתי או משימתי. התלמידים בכיתה אותה אחקור, למדו בשנה שעברה תחת מחנך "חברתי" ואילו השנה הם נחשפים למורה בעל סגנון "משימתי". כלומר הם מכירים את שתי סגנונות ההוראה ועל פי שאלון שיועבר להם, תבדק מידת שביעת רצונם מסגנונות אלו.

ראשי פרקים
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. סקירת הספרות
2.1 השוני בין סגנונות ההתנהגות
2.2 אפקט פיגמליון
2.3 סגנונות הוראה בכיתות השונות
2.4 אסטרטגיית הוראה
2.5 מנהיג\מורה כמעצב התנהגות
3. סוגי תלמידים שונים
3.1 מיון התלמידים
3.2 הגורמים המשפיעים על מערכת היחסים בין התלמיד למורה
4. שיטת המחקר
4.1 אוכלוסיית המחקר
4.2 הליך איסוף הנתונים
4.3 כלי המחקר
5. ממצאים
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה
8. נספח- דוגמת השאלון

*הערת המערכת: העבודה אינה כוללת את הפלטים הסטטיסטיים.

קטע מהעבודה:

1. סגנון הניהול המדעי - טיילוריזם
סגנון ניהול זה מבוסס על תכנון מדויק ומדעי של המשימות והמטלות, מנהל בעל סגנון מדעי מתכנן את תהליך העבודה על יסוד של ניתוח מדעי מדוקדק של המטלות, הכלים, והכישורים של האנשים הנדרשים.
ע"פ טיילור העובד\תלמיד הנו "ראש קטן" המונע רק ע"י מניעים אנוכיים ואינו מוכן להתאמץ. טיילור טוען שיש למדוד ולבקר את עבודתו של העובד\תלמיד.
המנהל המדעי מאמין שע"י שכלול כלי המדידה והניתוח ניתן להסיר מכשולים של חוסר יעילות, בזבוז זמן ולהפחית את שחיקת הכפוף לו. מנהל טיילוריסטי יקדם את העובד\תלמיד דרך הצלחתו בעבודה\בלימודים (פרידמן, 1993).

תגים:

הוראה · חינוך · תלמידים · הנעה · מוטיבציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון ההתנהגות של מורים לבין שביעות הרצון והמוטיבציה של תלמידים", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון ההתנהגות של מורים לבין שביעות הרצון והמוטיבציה של תלמידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.