היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניטור סופות אבק מהסהרה (תרגיל)

עבודה מס' 065265

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חשיבות ניטור הסופות מהסהרה, כיצד מנוטרים האירוסולים וסקירת החיישנים העיקריים לניטור אירוסולים.

1,434 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אחת מההשפעות הסביבתיות החשובות של אבק אטמוספרי הוא השפעתו על האקלים.
נושא שינוי האקלים העולמי והתחממות האטמוספרה נמצא בחזית המחקר האטמוספרי בגופים רבים בעולם, בהם אוניברסיטאות וסוכנויות חלל לאומיות שונות כגון סוכנות החלל האמריקאית, הצרפתית, היפאנית ו-NOAA גוף המחקר האמריקאי לאוקיינוסים ואטמוספרה אשר שייך ללשכת המסחר האמריקאית.
חישה מרחוק היא רכישת נתונים על מטרה ללא מגע וממרחק פיזי. סוכנויות החלל מקדישות משאבים רבים לחישה מרחוק, על ידי לוויינים ומפלטפורמות אחרות, של כדור-הארץ על מערכותיו השונות, תוך ניסיון להבין את קשרי הגומלין השונים במערכת האקלימית, והשפעות אבק הסהרה אליהן. אחת ההשערות המקובלות אומרת שתרומתם של האירוסולים תתבטא בקירור יחסי של האטמוספרה, שיבלום את ההתחממות הצפויה של כדור הארץ עקב ריבוי של גזי החממה. כמו כן לאבק הסהרה השפעות על יצירת עננים, כמויות משקעים, מערכות אקולוגיות מרוחקות, מחזור הפחמן העולמי ותהליכים גיאומורפולוגיים גלובליים.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. חשיבות ניטור הסופות מהסהרה
3. כיצד מנוטרים האירוסולים
4. סקירת החיישנים העיקריים לניטור אירוסולים
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיום ידוע, שלענני חלקיקים, הנישאים על ידי רוחות מהמדבריות הגדולות של העולם - והסהרה בפרט, יש השפעה ישירה על מאזן הקרינה באזור האטמוספרה בו הם שוכנים, בשל תופעות החזרה ובליעה של קרינת השמש. בנוסף לכך, הארוסולים חיוניים ליצירת העננים, וידוע לנו שלעננים עצמם, ולטיב התפלגות החלקיקים בתוכם, יש השפעה מרכזית על מאזן הקרינה של כדור-הארץ. ריכוז ותכולת האבק השונות עשויים להשפיע גם על פעילות עננים בהקשר של כמויות גשם כאשר האבק משמש כגרעיני התעבות.לדוגמא, חלקיקי אבק המגיעים לישראל מהסהרה. הם מכילים מלח ים וגופרית לאחר מסעם הארוך לאורך הים התיכון המזרחי ומתפקדים כנבטי קיפאון וכחלקיקי התעבות המשפיעים ישירות על כמות הגשם.בעקבות זאת ברור ששאלת תרומתם הכוללת של החלקיקים הזעירים הללו לאקלים כדור-הארץ היא חשובה, מעניינת, ונמצאת בחזית המחקר המדעי. (2002 Goudie& N.J Milddleton)

תגים:

חישה · מרחוק · ממג · חלל · אטמוספירה · מידבור · רוחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניטור סופות אבק מהסהרה (תרגיל)", סמינריון אודות "ניטור סופות אבק מהסהרה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.