היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית הכניסה של משרד החינוך לפרוייקט מרכב"ה

עבודה מס' 065262

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של הכנסת מערכת ERP במשרד החינוך

5,626 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

פרוייקט המרכב"ה הוא פרוייקט לאומי לפיתוח מערכת מידע רוחבית וכוללת במשרדי הממשלה. המערכת החדשה מבוססת על מוצר של חברת SAP הגרמנית והיא תחליף את מערכת משאבי אנוש (נש"מ), מערכת הכספים (בח"ן) ואת מערכות הלוגיסטיקה והנכסים של המשרדים (וכאלה יש רבות). כמו כן המערכת החדשה תציע מודול חדש לנושא תמיכות (הקצבות כספים ע"י משרדי הממשלה לארגונים ועמותות). הפרוייקט יצא לדרך ביוזמת משרד האוצר בשנת 99, מכרז לבחירת החבילה ומיישם עיקרי פורסם בשנת 2000, הזוכה הוכרז בשנת 2001, הוקמה מינהלת פרוייקט ולרשותה צוותי פיתוח וצוותי יישום. בשנת 2003 החלו ליישם את המערכת במשרדי הממשלה, במשרד אחד או שניים בו זמנית בכל עת. עד כה הושלם היישום ב-9 משרדים ולפי תוכנית העבודה יושלם היישום (של שלב א') בממשלה כולה עד שנת 2007.

במסגרת מטלת כתיבה זו נתבקשנו לנתח ארגון ולהמליץ על יישום או אי יישום של מערכת ERP בארגון. בחרנו לכתוב את העבודה על משרד החינוך באותה נקודת זמן בה התקיים הויכוח על יישום המרכב"ה וצוות התקשוב ביצע את עבודת הבדיקה שלו לצורך גיבוש העמדה.

תוכן עניינים:
הקדמה - על העבודה
משרד החינוך - רקע
מצב מערכות המידע הקיימות במשרד החינוך
ניתוח והמלצה
סיכום
מקורות מידע חיצוניים
נספח א' - מבנה ארגוני של משרד החינוך
נספח ב' - שרשרת הערך : איך "מייצרים" חינוך ?
נספח ג' - מבנה ארגוני של מינהל תקשוב ומערכות מידע
נספח ד' - נתונים על משרד החינוך
נספח ה - המלצות דוח דוברת ומשמעויות על מערך המחשוב

הערת מערכת: כל ארבעת המקורות הם מקורות אינטרנט.

קטע מהעבודה:

מינהל תקשוב ומערכות מידע, גוף המחשוב של משרד החינוך, הוא אחת היחידות הגדולות ביותר במשרד החינוך. המינהל הוקם ב-1969 ומנה בראשיתו 50-70 עובדים. בתחילה גוף זה היה מצומצם וכלל מספר מערכות בודדות (מערכת שכר למורים, מאגר מידע על בתי הספר ועוד). בשנים האחרונות, עם כניסת ה-PC לשימוש תדיר במשרד החינוך ופיתוח מערכות המחשוב, גדל באופן משמעותי היקף המינהל. המינהל מונה כ-300 עובדים, בערך 1/6 מהם עובדי מדינה קבועים (בעיקר בתפקידי ניהול) והשאר עובדי חברות מחשבים המשמשים מומחים לתחומים מסויימים במסגרת הסכמי מיקור חוץ ושירותי ייעוץ של המדינה עם החברות מתוקף מכרז חשכ"ל.

תגים:

ERP · מידע · מערכות · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית הכניסה של משרד החינוך לפרוייקט מרכב"ה", סמינריון אודות "סוגיית הכניסה של משרד החינוך לפרוייקט מרכב"ה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.