היישום אינו מחובר לאינטרנט

המבנה הרגולטיבי של שידורי התקשורת בישראל

עבודה מס' 065254

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש צורך בשינוי רגולטורי במפת התקשורת הישראלית?

5,143 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מאפיין תקשורתי מרכזי במדינה דמוקרטית, הינו ההיבט הפלורליסטי באספקלריית המדיה התקשורתית. הפיקוח הרגולטורי מהווה נדבך בוחן ומפקח באשר למפת השידורים, אופיים, תוכנם והתשתית על פיהם הם פועלים.
כיום, בעקבות מגמות גלובליות המתרחשות בעולם, שוק התקשורת בישראל עומד בפני שינוי מבני, אשר ישפיע רבות על ההיבט הרגולטורי. עניין רב גיליתי בעבודה זו, היות ולמעט המידע הרב האינפורמטיבי שאספתי, גיליתי תובנות באוריינטציה הוליסטית על מפת התקשורת הישראלית ועל הרגולטורים ואפיונם בפרט.
שאלת מחקרי, אם כן, הינה: האם יש צורך בשינוי רגולטורי במפת התקשורת הישראלית?
שאלה זו מורכבת משאלת משנה הדנה בהשפעת המימד הגלובלי על אפיון רגולטורי תקשורתי בישראל.
אף שהשינוי, כפי שנכתב בעבודתי, הוא צעד בר קיימא, ראיתי לנכון לבדוק את ההיבטים אשר הובילו לשינוי הזה, וכבחינה עתידית, במגוון רבדים, ראיתי לנכון לבחון כיצד שינוי זה יהווה נקודת מפנה, הן במימד הלוקאלי והן במימדה הגלובאלי.


ראשי פרקים:
מבוא
אפיון גופי הרגולציה התקשורתית
מפת תחום שידורי הטלוויזיה
חוקי התקשורת (סקירה)
המבנה המוסדי הרגולטורי בישראל
הבעייתיות במבנה הרגולטורי בישראל
סיכום
בביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גופי הרגולציה התקשורתית מוגדרים באופן כללי, כסוכנות אדמיניסטרטיבית, שהיא רשות מפקחת, גוף המהווה זרוע מוציאה לפועל של הממשל אשר הוקם מכוח חוק שלטוני. כינוי נוסף הינו: סוכנות רגולציה עצמאית(1).
המונח: רגולציה של שידור, מכוון בדרך כלל לכוח לאשר ולפקח, זאת על מנת לבחון האם המשדרים עצמם עומדים בחובותיהם החוקיות ולכפות סנקציות עליהם, במידה וכשלו בעמידה בחובותיהם. הגדרה מגבילה זו, אשר מנקודת המבט שלה הרשות היא גורם אכיפה בלבד אינה מספקת ואינה עומדת במבחן המציאות. המסורת האנגלו-סקסית מוסיפה לעניין זה את תפקיד יצירת החוקים(2).

תגים:

גלובליזציה · דמוקרטיה · הסדרה · חוק · טלויזיה · לכידות · פיקוח · רגולציה · רשות · שידור · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המבנה הרגולטיבי של שידורי התקשורת בישראל", סמינריון אודות "המבנה הרגולטיבי של שידורי התקשורת בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.