היישום אינו מחובר לאינטרנט

השופט ובעל הדין הבלתי מיוצג, או המיוצג שלא כראוי

עבודה מס' 065248

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכות הייצוג בערכאה שיפוטית או מעין שיפוטית, הזכות להיות מיוצג כראוי, וכיצד מתמודד שופט עם מצב מסוג זה.

9,098 מילים ,51 מקורות ,2006

תקציר העבודה:


אנשים מעוטי יכולת, לא פעם יקבלו מציאות מרה, מקפחת ומשוללת זכויות, כעובדה מוצקה בלתי ניתנת לשינוי. אנשים אלו לעיתים ידעו כי זכותם נפגעת, אך לא תמיד ידעו להצביע מפורשות על כך. אלו ברובם, מעולם לא נפגשו עם עורך דין, ועובדה זאת הופכת עצובה יותר כאשר אלו מוצאים עצמם במשפט כצד מתגונן. גם אז יעמדו לא פעם בגפם מול מערכת מוניציפלית משומנת, מול צד מיוצג על ידיי עורך דין, ואף גרוע מכך, כנאשמים במשפט פלילי. או אז נראה את חוסר השיוויון במלואו.

הרי ברור כי הדיוט אשר אינו בקיא ברזי המשפט ובסדרי הדין, לא יוכל להוכיח טענותיו, וגם אם ברור לו, ולכל אדם אחר, כי זכותו נשללה, או שחובו נפרע, כאשר הצד שכנגד ידע לטעון אחרת, ולעשות כן בבהירות מקצועית, יתאפסו סיכוייו של הצד הבלתי מיוצג, שהיו קטנים מלכתחילה.
מצב דומה מסיבות כמעט זהות, אך יחד עם זאת שונה בתכלית, יכול ויקרה כאשר אדם, מטעמים כלכליים או אחרים, שוכר כבא כוחו, את שרותיו של עורך דין מסויים, אשר אופן התנהלותו אינו תואם את הסביר, ואף גורם לנזק של ממש לבעל הדין.

במאמר זה, אציג את הנושא, אמנה סוגיות אשר נולדו מן הפסיקה, או כאלה העלולות לצוץ בעתיד, וכן אנסה להעלות מספר דרכים כיצד להתמודד עם סוגיות אלו.

פרקים:
1. מבוא.
2. הזכות לייצוג.
א. הזכות לייצוג והזכות למשפט הוגן.
ב. הולדת חוק הסנגוריה הציבורית והמצב המצב שקדם לחוק- מינוי סניגור על ידי שופט.
ג. הזכות לייצוג, במשפט המשווה.
3. בעל הדין הבלתי מיוצג.
א. בעיית היעדר הייצוג, כפי שהיא משתמעת מהפסיקה.
ב. הדילמות העומדות בפני שופט בהיעדר ייצוג.
ג. פתח פיך לאילם.
4. בעל הדין המיוצג שלא כראוי.
א. האחריות המקצועית של עורך הדין.
ב. ייצוג הולם וניגוד עניינים.
ג. השופט בשיטה האדברסרית, סוגיות איתן מתמודד שופט, עת שצד מיוצג "לא כראוי".
5. סוף דבר.
6. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל נוסדה כמדינה דמוקרטית יהודית אשר ערכיה הם כאריג, שזורים שתי וערב, מיסודות הדמוקרטיה, לצד הזהות היהודית הברורה.
כמדינה דמוקרטית שכזאת, נראה בה עקרונות דמוקרטים הדומים לאלו הקיימים ברחבי העולם הנאור, אך זאת רק לכאורה, שכן מקורות הדמוקרטיה של ישראל, בשונה משאר העולם, נובעים במידה לא מבוטלת מעצם היותנו מדינה יהודית המכירה במורשת ישראל וערכי היהדות: מצוות, חגים, מנהגים והלכות, מכאן ייחודינו.

שלטון דמוקרטי מחוייב להיות שוויוני, כזה בו ניתן לאדם קול שווה וזכות שווה בלא מתן משקל כלל לגזעו, דתו, מינו, או עומק כיסו, אך עצם היותנו חברה מערבית הדוגלת במסחר חופשי, קפיטליסטי, אין מן הנמנע כי יווצרו הבדלי מעמדות.
עניין רגיש זה בא לידי ביטוי בחיינו היומיומיים בתחומים רבים כגון: תשתיות, חינוך, מגורים ואף בתוכן עגלת הסופרמרקט. כל אלו מטביעים חותם על אדם, משמרים את מעמדו ומכשירים את הקרקע למען ימשיך הפער גם לדורות הבאים.
עובדה זאת מקשה עלינו להיות חברה שוויונית, ויוצרת בעיות רבות. אחת הבעיות החריפות ביותר הינה העובדה כי רבים מאזרחי מדינת ישראל, אינם מודעים כלל לזכויותיהם השונות, ומשום שאלה אינם עומדים על זכויותיהם, מובן כי גם לא יהנו ממרביתן.

תגים:

ייצוג · היעדר · לאילם · משפט · סנגוריה · ציבורית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השופט ובעל הדין הבלתי מיוצג, או המיוצג שלא כראוי", סמינריון אודות "השופט ובעל הדין הבלתי מיוצג, או המיוצג שלא כראוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.