היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים לפרוץ המרד הגדול (66 לספירה)

עבודה מס' 065239

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה ותיאור הרקע הכללי של שלטון רומא בארץ ישראל ובחינת היחסים בין היהודים והרומאים.

5,929 מילים ,37 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

אחת העובדות ההיסטוריות המאלפות ביותר, העולות מתוך התעודות המעטות על א"י בתקופה הרומאית-הביזנטית, הן ניסיונותיהם של יהודי הארץ לשוב ולהתמרד מפני השלטונות הזרים. ניסיונות אלה חזרו ונתעוררו בזמנים של רדיפות ונגישות, ובעיקר בימי הסתבכותם של השלטונות העוינים בריבות ממלכתיים פנימיים, או במלחמות עם עמים אחרים. בימי רדיפות ונגישות היה להן, להתמרדויות, אופי לוקאלי מצומצם, אשם בתקופות של מלחמות עמים הייתה הסערה מתלקחת, מקיפה את כל יהודי א"י ומהווה גורם מאיים ומסוכן ביותר. חלקן של התקוות המשיחיות, שנתחדשו ונתלבו מפרק לפרק, היה רב בהתמרדויות. האמונה במפלתה של אדום הרשעה, סייעו בהרבה לגילוי הכוחות המלחמתיים ולחירוף-הנפש בישראל. ניסיונות ההתמרדות של יהודי א"י בתקופה הרומאית-הביזנטית מלמדים אותנו, כי היאבקותו של העם העברי מעידים על קיומו הממושך של העם בארצו, על ריבוי אוכלוסין ועל כוחו למלחמה. כי רק מקרב אוכלוסין מרובים, מעורים בקרקע מולדת קדום, ורק מקרב עם שמרגיש באדנותו הטבעית והאורגאנית על אדמתו, על אף שלטון של זרים, עלולים להתפרץ כוחות מתמרדים .

חשיבותן של עובדות אלה להארת גורלו של העם במאה הראשונה לספירה היא נכבדה עד מאוד. כך, בשנת 66 לספירה פרץ המרד הגדול בין היהודים לרומאים בארץ-ישראל. המרד פרץ בשל מגוון סיבות, שחלקן ברורות וחלקן נתונות לפרשנות, וגם מהלכי המרד ושריפת הבית- גולת הכותרת של המרד, נתונה במחלוקת.

מטרת המחקר
בעבודה זו אדון בסיבות ובגורמים הישירים והעקיפים לפרוץ המרד. בתחילה אסקור ואתן תיאור הרקע הכללי של שלטון רומא בארץ-ישראל, לאחר מכן נדון ביחסים בין היהודים לבין הרומאים.
ולבסוף נראה את מהלך העניינים שהוביל למרד הגדול בשנת 66 לספירה. החוקרים חלוקים בפרשנות שלהם לגבי היחס ליהודים והסיבות למרד.
אציג את הגישות השונות ואתייחס לפרשנות של יוספוס והפרשנות של דבריו לגבי המרד הגדול כאשר שאלות המחקר הן:
1. מה היו הגורמים למרד
2. מה היו המהלכים שגרמו לנקודת אל-חזור בקשר למרד
3. מה היו עמדות הרומאים כלפי שריפת הבית
4. מה היו תוצאות המרד

יוסף היה מצד אימו מבית חשמונאי ומצד אביו היה שייך למשפחת הכוהנים. הוא נולד בירושלים ופעל בין השנים 66-70 לספירה. יוסף היה המפקד של המרד הגדול ושם נפל בשבי. יוסף הצליח לרכוש את אמונם של המצביאים הרומים וכך קיבל את התפקיד "מתעד המרד". הוא ליווה את הצבא הרומי ורשם את כל אירועי המלחמה. כאשר המלחמה הסתיימה החל לכתוב את ספרו על מלחמת היהודים ולאחר מכן כתב את הספר קדמוניות היהודים (הוא כתב גם את הספרים: "חיי יוסף" ו"נגד אפיון"). כתביו של יוסף הם מקור המידע העיקרי שיש בידינו על תולדות עם ישראל וא"י מתקופת החשמונאים ועד למרד הגדול .

ראשי פרקים
-מבוא
הצגת הנושא
מטרת המחקר
-השלטון הרומי בארץ-ישראל
המוסדות היהודים
המהלכים המדיניים
החקיקה החדשה בא"י
השלטון בסוריה
-פרוץ המרד
הסיבות למרד
המאורעות העיקריים במרד
שריפת העיר
הורדיון ומצדה
-הסיבות לכישלון המרד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כתוצאה מן הנסיבות ההיסטוריות שהעלו את בית החשמונאים לכהונה גדולה ולנשיאות היה המשטר המדיני בנוי על שני יסודות:
1.שלטון שושלתי של נשיאים או מלכים שהם גם כוהנים גדולים.
2.סנהדרין המורכב משבעים או שבעים ואחד איש מחכמי ישראל.
כבר בתקופת שלטון הפרסים היתה מועצה ליד הכהן הגדול שעסקה בעיקר בענייני בית המקדש. מועצה כזו היתה קיימת גם בתקופת שלטון היוונים ונקראה "גרוסיה" .
עם השגת השחרור המדיני נעשתה המועצה למוסד הסנהדרין שכונה גם בשם "בית דין סתם". בידי הסנהדרין היו סמכויות אחרות: הן של הנהגה פוליטית אדמיניסטרטיבית ומשפטית, והן של הנהגה דתית.

תגים:

רומי · שלטון · חשמונאי · מתתיהו · טיטוס · רומא · קנאים · בית · שני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים לפרוץ המרד הגדול (66 לספירה)", סמינריון אודות "הגורמים לפרוץ המרד הגדול (66 לספירה)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.