היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינטלקטואלים בזמן המשבר הגדול בארה"ב

עבודה מס' 041578

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המשבר הכלכלי, ההשפעה האירופאית על האינטלקטואלים, המהפך שעבר עליהם ומספר דמויות של אינטלקטואלים.

3,520 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

השפל הכלכלי שתחילתו ב- 1929 וסיומו ב-1936 עם סיום מימושו של ה- New Deal לרבות הקמת פרוייקט עמק טנסי, היה אחד המשברים הקשים שהחברה האמריקאית נאלצה להתמודד איתם. במבט רטרוספקטיבי אפשר לומר שאחרי מלחמת האזרחים, זה היה המשבר המהותי ביותר שאיים בצורה קריטית על קיומה של ארה"ב. אמנם משבר זה היה משבר בינלאומי, אך בשל שונותו של המשטר האמריקאי מהמשטר במדינות אירופה וההבדלים בין חברות אלה, המשבר השאיר חותם מיוחד על ארה"ב. מדינות אירופה היו ביסודן מדינות רב מפלגתיות שנעו על כל הספקטרום מהשמאל הקיצוני לימין הקיצוני. ארה"ב היא מדינה דו מפלגתית ולמרות שהמפלגה הדמוקרטית היא בעלת אוריינטציה שמאלית יותר והמפלגה הרפובליקנית היא בעלת אוריינטציה ימנית יתור, הרי ששתיהן נעות פחות או יותר סביב אותו ציר קונצנזוסואלי.
משעה שמתחולל משבר במדינה כל שהיא בין שמדובר במשבר אמוני, משבר אידיאולוגי, משבר משטרי או משבר כלכלי, נכנסים לזירה הפוליטית כוחות חדשים המנסים לומר את דברם ולעיתים גם בונים כח פוליטי חדש, הדוחק החוצה כוחות אחרים. סוג מיוחד של כוח כזה הוא קורפוס האינטלקטואלים. הם לא פועלים כגוף פוליטי, אלא הם אמונים יותר על כלי ההבעה האמנותיים. יש להם כלים להביע את דעתם על המתרחש. אין הם פועלים בחלל ריק. יצירות אמנותיות מושפעות ומשפיעות על הסביבה בה הם פועלים, בפרט מדובר בסופרים וכיום גם בקולנוע, לאמירה שלהם יש הד רחב בציבוריות.
בשל המבנה המפלגתי של המשטר האמריקאי, לחוגים האנטלקטואלים לא היו אפשרויות רבות להשתמש באינסטרומנט הפוליטי כשופר להביע את דעתם. אמנים מטבעם בשל טיפולם בבעיות חברתיות, הם בעלי אוריינטציה הומנית וסביר להניח שבעיתות מצוקה הם ימצאו את עצמם באגף השמאלי של הזירה הפוליטית בין שיעשו זאת במסגרת פוליטית כל שהיא או יתמכו בה מבחוץ באמצעי התקשורת השונים.
בעבודה זו ננסה לבדוק את הנטייה שמאלה של החוגים האינטלקטואלים בזמן המשבר הגדול. מכיון שמשבר זה היה בעל השפעה מרחיקת לכת של החברה האמריקאית, על פניו נראה שלחוגים האינטלקטואלים היה ערך מוסף חברתי ייחודי להם.

תוכן הענינים:
1. מבוא
2. המשבר הכלכלי
3. השפעה אירופית על האינטלקטואלים בארה"ב
4. אפיון דמותו של האינטלקטואל האמריקאי
5. המהפך שעבר על האינטלקטואלים האמריקאים
6. דמויות של אינטלקטואלים
7. סיכום
8. הערות
9. ביבליוגרפיה

תגים:

שפל · אמריקה · בורסה · כלכלה · משבר · בועה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטלקטואלים בזמן המשבר הגדול בארה"ב", סמינריון אודות "האינטלקטואלים בזמן המשבר הגדול בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.