היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין עמדות והתנהגות - מניעת הריון

עבודה מס' 065201

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת הנשים עצמן בהריונות לא רצויים.

6,194 מילים ,19 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כניסה להריון לא רצוי והפלה בעקבותיה הנה תופעה שכיחה בחברת אנשים, לדוגמא, כשליש מהנשים היהודיות ביצעו לפחות הפלה מלאכותית אחת במהלך חייהן (BAIRD 1999), למרות שהן נזהרות מאוד שלא להכנס להריון. התנהגות זו היא בניגוד לעמדותיהם שיש להזהר מהריון בלתי רצוי, ועל כך נושא העבודה.
נשים הפונות להפסקת הריון יזומה מבטאות, בעצם פנייתן, התנהגות סותרת עמדות, המוצאת את ביטויה מצד אחד בחוסר הרצון שמאורע מסוים יקרה (במקרה זה הריון ולידה), ומצד שני באי ביצועה של התנהגות אשר תמנע את קיומו של מאורע שכזה (במקרה זה שימוש יעיל באמצעי מניעה מודרניים). מצב בו מתקיימת הסתירה, קיים שיעור גבוה של הפלות מלאכותיות בחברה אשר יש בה אמצעי מניעה יעילים למניעת הריון לא רצוי או בלתי מתוכנן ושירותים ציבוריים ופרטיים להשגת אמצעים אלה (סלונים-נבו, 1983; 5-4 ; טיכמן, 1988; 59).
עבודה זו דנה בתפיסת הנשים עצמן את אשר קרה להן ולא בגורם אובייקטיבי הנחת המוצא בעבודה היא כי הנשים נמצאות במצב של סתירה - האלמנט הקוגניטיבי האחד, של אי רצון להרות, העומד בסתירה לאלמנט הקוגניטיבי/התנהגותי השני של אי שימוש, או שימוש לקוי, באמצעים יעילים למניעת הריון. מצב זה של סתירה אינו נוח לנשים והן תשאפנה להפחית את הלחץ שהוא יוצר. אי לכך שאלות המחקר הן:
* מהם הגורמים שהובילו להימצאות במצב של סתירה זה, דהיינו הגורמים הפסיכולוגיים והסביבתיים הקשורים באי שימוש יעיל באמצעי מניעה (התנהגות מניעת הריון לא אפקטיבית),
* כיצד הנשים עצמן מיישבות את הסתירה, שבין רצונן להתנהגותן זאת דרך חשיפת מבנה הייחוסים הסיבתיים הניתן על ידן על מנת להסביר את התנהגותן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. עמדות
הגדרות ומסגרת מושגית
רכישת עמדות
תפקידן של העמדות
3. ייחוס סיבתיות (CAUSAL ATTRIBUTION)
טעויות ועיוותים בייחוס
ייחוסים סיבתיים-הנחות עבודה
ההסברים לייחוסים השונים
4. סתירה קוגניטיבית - רקע תיאורטי
תיאורית הדיסוננס הקוגניטיבי של FESTINGER
התיאוריה של HEIDER
5. התנהגות מניעת הריון
הקשר בין התנהגות מניעת הריון והתנהגות מינית
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למושג "עמדות" ניתנו יותר מ-500 הגדרות - דבר המוכיח כי למרות העיסוק הממושך בתחום, ואולי אף בגללו, אין תמימות דעים בעניין זה ולא התגבשה הגדרה אחת המקובלת על הכל. מתוך מגוון ההגדרות בחרתי בהצגת שלוש גישות רווחות: הגישה התלת-רכיביתThree Component) (Approach רואה את העמדה כצרוף של שלושה רכיבים בעלי זיקה שיטתית ביניהם - רכיב הכרתי או קוגניטיבי, רכיב ריגשי או ערכי ורכיב התנהגותי.
* הרכיב הקוגניטיבי - עונה על השאלה מה האדם חושב, יודע או מאמין לגבי אובייקט העמדה.
* הרכיב הריגשי - עונה על השאלה מה הוא מרגיש כלפיו או כיצד הוא מעריך אותו לאור הידוע עליו.
* הרכיב ההתנהגותי - עונה על השאלה כיצד הוא נוטה לפעול כלפיו.

תגים:

הריון · בלתי · רצוי · הפלה · לידה · פוריות · לידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין עמדות והתנהגות - מניעת הריון", סמינריון אודות "הקשר בין עמדות והתנהגות - מניעת הריון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.