היישום אינו מחובר לאינטרנט

הריון והשפעתו על תוכן החלומות

עבודה מס' 067966

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הקשר שבין הריון האישה לבין תוכן חלומותיה בתקופה זו.

5,270 מילים ,30 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

החוויה של הריון ראשון או בכלל והשפעתו על חלומות של נשים הרות הפכה לתופעה שדרשה התייחסות קלינית הולכת וגדלה, ולכן ישנה עליה ניכרת בכתיבה על נושא זה. אין בכך פליאה, שההריון בשילוב של חלומות הפך לנושא בעל משמעות קלינית Kinder,1968)).
עבודה זו עוסקת בחלומות ונשים הרות והמשמעות של ההקשרים והסמלים שבהם. מטרת עבודה זו היא לסקור תיאורטית את נושא ההריון, הריון ראשון והחלומות ומהלכו, על כל המשתמע מכך, ותכליתה הוא לסקור מחקרים של תיעודי חלומותיהם של נשים הרות, המשמעויות, המאפיינים הביולוגים ומסקנות של חוקרים בנוגע להקשרים בין חלומות והריון.
בעבודה זו פניתי לספרות המקצועית ולהדרכה האישית על מנת להבין ולעבד עדויות שנכתבו ביומנים של נשים הרות שתיעדו את חלומותיהם. החוויה הראשונה שלי במפגש עם הספרות הייתה פליאה והנאה מכך שנשים אכן חוו שינוי בתכנים של החלומות בעקבות ההריון. השאלה המרכזית היא: כיצד הריון ובעיקר הריון ראשון משפיע על תוכן החלומות?

כמו כן התמקדתי במשמעויות שיש להריון על החלום עצמו, אישה הרה היא ראשית אישה הנמצאת במצב ייחודי בעל משמעויות פיזיולוגיות ורגשיות ולכן תחילה אביא סקירת ספרות הדנה בעניין זה. אחר כך אנסה להבין את הסיטואציה הייחודית שנוצרת במרחב החלום - כשהאישה היא בהריון, על ידי זה שאסקור את תגובות הנשים האפשריות, כפי שעולה מן המחקר והדיסרטציות השונות.
אך מה קורה לחלומות הרגילים, כאשר גוף האישה מתעבר ומשתנה, והורמונים שוטפים את דם האישה, כיצד הדבר משפיע על תכני החלימה? רציונאל העבודה הוא כי להריון יש השפעות על תכני החלומות, הן בעוררות מינית, הן בתחושות של סיוטים, או חלימה על סימבולים של פוריות, אף בחשש על רומנים אסורים של בן הזוג.
השאלה הנבדקת בעבודה זו מתרכזת סביב הנקודה של הכיצד הריון ובעיקר הריון ראשון משפיע על תוכן החלומות. מאז ומתמיד עוררו החלומות עניין רב. בטקסים קדומים רבים מופיעים חלומות ואף מושמים כגורמים מרכזיים בעלילותיהם. בדרך כלל יוחס לחלומות תפקיד נבואי ובכך היה לו כוח מיסטי מסוים. בתקופתנו ישנן תיאוריות רבות המנסות להסביר מהו חלום, אחת הקיצוניות שבהן היא האומרת שלכל חלום תפקיד. אחרות מתייחסים לחלומות כאל יריות ספונטניות של נוירונים במצב מנוחה של המוח, מעין קצף על הגלים, תוצר לוואי בלבד (Hartmann, 2000).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תפקידם ומשמעותם של החלומות
3. השפעת הריון על תוכן החלומות
4. סיכום מסקנות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כל אדם ישן כשליש מחייו בצורה מצטברת כאשר כרבע מזמן השינה מוקדש לחלום (Karwowski, 2006). החלום הוא ההצגה הגדולה ביותר בחייו של האדם שהאדם נחשף אליו. אין ספק כי החלום הוא אחת התופעות המסתוריות, המיסטיות והבלתי מובנות ביותר אותן חווה האדם במשך חייו. למעשה, קיומם של חלומות הינו אחת התופעות הבודדות מסוג זה שניתן למצוא תיעוד עליה בכל תקופה בהיסטוריה, בכל תרבות, כדוגמת התקופה של יוון העתיקה, התקופה הויקטוריאנית או אפילו העת הקומוניסטית ברוסיה, כל כולם יש תיעוד היסטורי של יומני חלימה (Roper, 2004), ואף בספר התורה יש תיעוד של חלומות (חלום יעקב אבינו, חלום פרעה המפורסם ועוד).

תגים:

תקופת ההריון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הריון והשפעתו על תוכן החלומות", סמינריון אודות "הריון והשפעתו על תוכן החלומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.