היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות פוליטית בישראל

עבודה מס' 065193

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבטים החברתיים והפסיכולוגים בהסתה ורצח פוליטי

7,647 מילים ,35 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

לאחרונה, עם התקדמות נושא תכנית ההתנתקות, שבות ועולות תמונות מן העבר הלא כל כך רחוק של מדינת ישראל, בעת החתימה על הסכם אוסלו; הפגנות סוערות, דה לגיטימציה של השלטון ומעשיו, אלימות מילולית, איומים על חייהם של ראש הממשלה ושריו ועוד. כל אלה עוררו בי את הרצון לבדוק מה התרחש אז, לפני ה- 4.11.1995, מה הייתה האווירה שאפשרה רצח של ראש ממשלה בישראל הדמוקרטית, מהם המאפיינים של אלימות פוליטית, מה מניעיה ועוד. לכן החלטתי לבדוק את נושא האלימות הפוליטית, תוך התמקדות באלימות פוליטית בישראל, סקירת הסיבות השונות לאלימות פוליטית בישראל והבאת דוגמאות מתקופות שונות בהיסטוריה של מדינת ישראל, החל מהפנתרים השחורים, דרך תנועת "כך", יום האדמה, רצח אמיל גרינצוויג ועד רצח יצחק רבין, כאשר המקרה בו אדון בצורה מעט יותר רחבה הוא כאמור רצח יצחק רבין, בתקווה לראות שהפקנו לקחים ושלמדנו משהו ושאולי אולי משהו בנו השתנה.

תוכן העניינים:
מבוא
מבוא קצר לחקר האלימות הפוליטית
מהי אלימות פוליטית
אלימות פוליטית - הנחות יסוד
הגורמים לתמיכה באלימות פוליטית - דת ואלימות פוליטית
מרכיביה של הפעולה האלימה
אלימות פוליטית בישראל
הסתה ורצח פוליטי: היבטים חברתיים ופסיכולוגיים: המקרה של רצח רבין
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1907 פרסם ג'ורג' סורל ספר בשם "הרהורים על האלימות"; במקורו היה סורל סוציאליסט, אשר רצה לשקם את המהפיכה המרקסיסטית. רעיונו היה לפאר את רעיון האלימות בתודעה המעמדית של העובדים, להפכו למיתוס לטפחו כסמל ודגל. כדי להשיג מטרה זו עשה סורל תרגיל אינטלקטואלי אשר איש לפניו לא עשה - הוא הציג את האלימות ככוח מוסרי בהיסטוריה; כפעולה והתכוונות שאינם רק הכרחיים באופן זמני לצורך סילוק המעמדות העליונים המנצלים, אלא גם כמוסריים באופן מוחלט. אולם, הפיאור של האלימות ושל בניית המיתוס הפך את סורל לאחד מנביאי הפאשיזם, שאיפשר את המעבר מהסוציאליזם לפאשיזם (שטרנהל ואחרים, 1993).

תגים:

אלימות · בישראל · והשפעתה · פוליטית · קבוצתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות פוליטית בישראל", סמינריון אודות "אלימות פוליטית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.