היישום אינו מחובר לאינטרנט

הביזור כשינוי - אופן התייחסותם של המורים לעומת מנהלי ביה"ס

עבודה מס' 065186

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של ממצאי מספר מחקרים.

2,127 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במחקרים שונים שנערכו בעולם נמצא כי מורים ומנהלים הגיבו באופן שונה לתהליכי ביזור שהתקיימו בבית ספרם.
עבודה זו סוקרת את ממצאי מספר מחקרים שנערכו ברחבי העולם, כאשר במרבית המחקרים נחקרו פרמטרים אחרים בתחום ביזור בתי ספר ולאו דווקא השוני בתפיסות מורים ומנהלים את תהליכי הביזור. ברם, במהלך המחקרים השונים ניתנה במה למורים ומנהלים, כך שאלו הביעו את דעתם אודות ביזור בית ספרם ואילו החוקרים גזרו, מדברים אלו, מסקנות שונות או לחלופין השתמשו בכך כדי לחזק/לסתור את טיעוניהם השונים.

המאמרים אשר סקרתי לעבודה זו כללו מחקרים שנעשו במספר מדינות - ישראל, מערב ארה"ב, ניו זילנד, בלגיה ובריטניה. בכל המחקרים, גם באלו אשר מטרת המחקר לא הייתה בדיקת השפעת הביזור על מנהלים ומורים כשאלת המחקר המרכזית, נמצא כי ישנו שוני בתפיסת המורים את הביזור למול תפיסת המנהלים את הביזור: בכל המחקרים נמצא כי מנהלים שיתפו פעולה בתהליך ביזור בתי הספר, תמכו בהחלטות שהתקבלו ע"י השלטון המקומי והמרכזי והשתדלו למלא אחריהן.

קטע מהעבודה:

בשנת 1992 נערך בבריטניה מחקר מקיף אשר כלל 11 בתי ספר(1). מחקר זה הראה באופן מובהק כי מנהלים הגיבו באופן חיובי יותר לשינויים שחלו על בית ספרם, מאשר מורים. החוקרים בחרו לבדוק מספר פרמטרים מרכזיים אשר ינחו אותם בביצוע ההשוואה, כאשר מדדים אלו התחלקו לשתי תת קטגוריות מרכזיות - האחת ממצאים חיוביים בכל האמור לתפיסת השינוי והשנייה ממצאים שליליים. נמצא כי לפרמטרים הבאים התייחסו המנהלים והמורים באופן חיובי:

תגים:

שינוי · ארגוני · בתי · ספר · שיתוף · עובדים · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הביזור כשינוי - אופן התייחסותם של המורים לעומת מנהלי ביה"ס", סמינריון אודות "הביזור כשינוי - אופן התייחסותם של המורים לעומת מנהלי ביה"ס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.