היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכר מנהלים

עבודה מס' 065166

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם צריך להיות קשר בין ביצועי המנהלים לבין שכרם?

3,664 מילים ,16 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

חוק החברות החדש שהוחק בשנת 2000 מכיל הוראות דומות לפקודת חברות (נוסח חדש) אולם בכמה מקרים ישנה נימה של החמרה עם נושאי המשרה. העבודה הנוכחית תעסוק בקשר שבין תגמולים לבין ביצועי המנהלים- האם מנהל יכול לדרוש הרבה מעבר ליכולתו, כישורו, ניסיונו, והחשוב מכל, הצלחתו. הבעיה הנדונה להלן היא תנאי העסקה של נושאי משרה (הגדרת נושאי משרה מצויה בחוק החברות).
הנקודה הראשונה שעולה היא תום הלב. האם מנהל יכול להציג עצמו כבעל כישורים ולקבל שכר מסוים, בעוד שהוא לא כזה והחברה אינה מצליחה לפי הציפיות? האם מנהל יכול לדרוש שכר כאשר החברה אינה מבצעת את תפקידה? האם המנהל יכול לדרוש שכר גבוה כאשר אינו עומד ביעדים?
שיטות המשפט האנגלית, האמריקאית והגרמנית מייחסות אופי חוזי להבעת הרצון שיצרה את החברה שבאה לידי ביטוי במסמכי היסוד שלה ונוטה להתערב בשכר המנהלים. לעומת זאת, בישראל ההתערבות היא מועטה יחסית .

השערת המחקר היא כי בישראל הקשר בין שכר המנהלים לבין ביצועיהם רופף ואינו בעל קשר מובהק.

תוכן עניינים:
1 מטרת העבודה
2 התגמול הניתן למנהלים
2.1 אופציות
2.2 'מצנח זהב'
3 חובת המנהלים לנהוג בתום לב
3.1 בעיית הנציג והשליח בחברות המודרניות
4 דיון בהיבט המוסרי
4.1 עקרונות הכלכלה הקלאסית
4.2 עקרון התועלתנות במוסר
4.3 תועלתנות-כלל
4.4 הציווי המוחלט לפי קאנט
4.5 עקרון חובות וזכויות
4.6 הצדק
4.7 עקרון סגולות טובות
4.8 הסכמה חברתית
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

כתוצאה חלקית מהעלייה הדרמטית בתגמול על בסיס מניות של מנכ"לים, החלה הוועדה לניירות ולבורסה (SEC) לדרוש מחברות לחשוף מידע מפורט על תגמול המנהלים בהצהרות ההרשאה שלהם. החברות צריכות עתה לחשוף את שכרו, המענק, אופציות המניות, המניות המוגבלות, "ותשלומים" של תוכניות תמריץ ארוכות טווח של המנכ"ל, בין שאר הסעיפים. לרבים מהמחקרים הקודמים לא היו חשיפות מפורטות אלו. לפיכך, נבחנו התיאוריות של תגמולי אופציות מניות ומענקי מניות מוגבלות אופטימליים בלמעלה מ-1700 חברות במהלך התקופה 1992 ועד 1997, בעזרת נתונים מפורטים על תגמול על בסיס מניות הכלולים בתצהירי ההרשאה שלהם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכר מנהלים", סמינריון אודות "שכר מנהלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.