היישום אינו מחובר לאינטרנט

האני הטרנסנדנטאלי כמכונן את תפיסת הזמן והחלל באידיאליזם של הוסרל

עבודה מס' 065127

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בנושא האני הטרנסדנטאלי באידאליזם של הוסרל

3,214 מילים ,9 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"הוא צריך להיות מולי כדי שאראה אותו, אבל אם לא אהיה כאן לראות אותו
הוא לא יהיה כאן להיראות" (1)

המטאפיזיות של האדם כיש אינסופי, לא יכולה להסתפק בלוגיקה אובייקטיביסטית של הריאליזם הגורסת שעולם ואדם הם אובייקט. תפיסה טרנסנדנטאלית של האדם מחייבת את המעבר האפיסטמי ללוגיקה הסובייקטיבית, שמקורה באידיאליזם.
האידיאליזם קובע כי קיומו של אדם משמעו קיום רוחני היוצר את העולם בתבנית האדם. הסובייקטיביות הוא כינונה של הממשות כצלם האדם המכונן. האידיאליזם מציב את הסובייקט במרכז ההוויה והוא מחליף את האל כבורא עולם.
הוסרל מציג תפיסה אידיאליסטית של האדם כמורכב משני חלקים. אני קיומי לו הוא קורא 'אני מקורי' ואני טרנסנדנטאלי. האני המקורי הוא סובייקטיבי והאני הטרנסנדנטאלי מאפשר את התפיסה הסובייקטיבית והבן סובייקטיבית של החלל והזמן. תפיסת האני המקורי מתאפשרת בתודעה באמצעות תפיסה של האחר. נדרשת הבנה של אקטים הפועלים על התודעה, התודעה היא חזות הכול. הוסרל נעזר בקיומו של אני טרנסנדנטאלי להבהיר תפיסת חלל וזמן, אני שאינו מתקיים בעולם ובכל זאת מקומו בעולם. אידיאליזם מוחלט זה מציג תפיסה מיסטית של חלל וזמן. תפיסה המניחה קיומם של עולמות אחרים. תיאוריה המניחה קיומם של עולמות אחרים, בבסיסה הנחת יסוד מיסטית. טענתי היא שתפיסת החלל והזמן אצל הוסרל בדומה לתפיסה העולה מכתבי פרוסט ב 'בעקבות הזמן האבוד' היא מיסטית.
במהלך הדיון עולות שאלות שלא מקבלות מענה, או מענה סביר. דיון בשאלות אלה יצריך בחינה בהיקף גדול מהנעשה בדיון זה.

תוכן העניינים:
הקדמה
האני הטרנסנדנטאלי
המצב התודעתי
בעקבות הזמן האבוד, פרוסט
תפיסת האלוהים של הוסרל
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפנומנולוגיה מתיימרת להיות מדע טהור, חמור ומדויק. להסתכל בעולם כמו שהוא, בנמצא בעולם באיכות ובמהות הדברים כפי שהם מתגלים לעיני המתבונן. החוויה הסובייקטיבית של המתבונן נסמכת על התודעה. אין שום משמעות לעולם שמחוץ לתודעה. התודעה היא 'חזות הכול'. זהו האידיאליזם המוחלט של הוסרל.

תגים:

אני · הורסל · טנסדנטאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האני הטרנסנדנטאלי כמכונן את תפיסת הזמן והחלל באידיאליזם של הוסרל", סמינריון אודות "האני הטרנסנדנטאלי כמכונן את תפיסת הזמן והחלל באידיאליזם של הוסרל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.