היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכמי הפרדת הכוחות בין ישראל לבין מצרים וסוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים

עבודה מס' 065120

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים להבדל בדינמיקה הדיפלומטית בין מצרים לסוריה והשלכתם על ההסכמים

8,217 מילים ,32 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מלחמת יום הכיפורים אשר החלה כמלחמה יזומה ומתואמת בין צבאות מצרים וסוריה כנגד מדינת ישראל תוכננה למעשה כחלק ממלחמה מוגבלת, אשר תוצאותיה, עד לימים אלו ממש, נתונה לפרשנות שונה מצד כל אלו אשר השתתפו בה, זאת בניגוד למלחמת ששת הימים שבה לתוצאות המלחמה ניתן פירוש אחיד מצד כולם, פירוש אשר הגדיר את ניצחונה של ישראל כניצחון מזהיר. נכון הדבר שבנקודות מסוימות היו אי אלו כניעות נקודתיות, ובהתאם לכך ניצחונות נקודתיים לצד שכנגד, מצד שני הצדדים, אולם כניעה צבאית של ממש לא הייתה לאף אחת משלושת הצבאות העיקריים שהשתתפו במלחמה. כך, שבסופה של המלחמה התחיל המשא ומתן, בין ישראל למצרים וסוריה כאחת, משא ומתן ארוך ומייגע אשר היה שונה באופיו בין כל אחת מהמדינות הערביות שהשתתפו בו. אולם למרות זאת לא נכנעו ונערך משא ומתן בנוגע לשטחים שנכבשו. משא ומתן זה היה ארוך ושונה באופיו בין מצרים וסוריה.
עם סיום המלחמה- קרי הפסקת פעולות התוקפניות, החלו מגעים להפרדת כוחות. עיקרו של המשא ומתן בין ישראל לבין מצרים וסוריה נסוב סביב נושא השטחים, שטחים שהיה על מדינת ישראל להחזיר לידיהם של מדינות ערב כתמורה להפסקת הלוחמה ותחילתו של משא ומתן מתקדם יותר אשר יעדו הסופי הוא שלום בין ישראל לבין מדינות ערב.
עצם נכונותה של סוריה לפתוח במלחמה כנגד ישראל, מלחמה מתואמת עם מצרים, הייתה אחד מהגורמים כבדי המשקל אשר הביא לפרוץ מלחמת יום הכיפורים, שכן החזית השניה, שנועדה להיפתח בצפון, הייתה מרכיב חיוני בשיקוליו של נשיא מצרים, סאדאת, לצאת למלחמה באוקטובר 1973.
המחיר הפוליטי שנדרש סאדאת לשלם תמורת השתתפותה של סוריה במלחמה זו הייתה קשירת המהלכים המדיניים של מצרים לאלה של שותף בעייתי, שנתוניו ועמדתו בסכסוך הערבי ישראלי שונים מאלה של מצרים. הפערים, בין מצרים וסוריה, שעוד היו קיימים ערב המלחמה, הורחבו יותר על ידי תוצאותיה ואותותיהם ניכרים מאז ראשית הניסיונות המדיניים להגיע להסדר מדיני עם ישראל, הסדרים נעשו בעקבות המלחמה.
את ההסדרים אשר נעשו בעקבות מלחמת יום הכיפורים ניתן לחלק להסדרים מידיים, קרי הסכמי הפרדת הכוחות, ולהסכמים ארוכי טווח, קרי הסכם השלום עם מצרים שנחתם כעבור שלוש שנים.
שאלת המחקר אשר בחרנו להציג בעבודה זו תבחן את הבדלי הדינמיקה שבין מצרים לסוריה : מהם הגורמים להבדל בדינמיקה הדיפלומטית בין מצרים לסוריה והשלכתם על ההסכמים?

ראשי הפרקים:
מבוא
מהם הסכמים בינלאומיים
אינטרסים בינלאומיים
הרקע ההיסטורי לפרוץ מלחמת יום הכיפורים
השוואת ההסכמים
ההסכמים
השנים שבין 1975 - 1988
הגורמים לשוני בין ההסכמים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משא ומתן המתנהל בין שתי מדינות קיים כאשר יש ביניהם קונפליקט או אי הסכמה לגבי נושא מסוים.
הדיפלומט, המשמש כשליח רשמי של מדינתו למשא ומתן, משמש במסגרת המיקוח מעין "שליח כבול", המתמרן בין הוויתורים הבלתי נמנעים, מחד גיסא, לבין המירב הרצוי למדינתו מאידך גיסא. גבול הוויתור של הצדדים מהווה בדרך כלל הנקודה האופטימלית לסיכומו של משא ומתן. במילים אחרות, הצדדים למשא ומתן תלויים זה בזה - ההצלחה והכישלון הם תמיד משותפים.
סגנון המיקוח, ואופי ניהולו של המשא ומתן, הם לא פעם ביטוי לערכי החברה והתרבות של הצדדים. למשל אמות המידה הרציונליסטיות השולטות בתרבות המערב, אינם מקובלות, או אינן מובנות מאליהם בתרבויות אחרות. למשל, התרבות הערבית הינה שונה לחלוטין מתרבות מערבית, ולכן גם אופי ניהול המשא ומתן שונה בהתאם לכך.

תגים:

סוריה · מצרים · הסכם · שלום · הפסקת · מלחמה · יום · כיפור · גולדה · מאיר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכמי הפרדת הכוחות בין ישראל לבין מצרים וסוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים", סמינריון אודות "הסכמי הפרדת הכוחות בין ישראל לבין מצרים וסוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.