היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי הצבעה

עבודה מס' 065080

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נטיות ההצבעה של עולים מחבר העמים בישראל.

4,895 מילים ,18 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

כשנערכות בחירות בארצות הברית, בצרפת או באנגליה, ממהרת הן העיתונות הממוסדת והן העיתונות בחו"ל לכתוב באריכות על הקול היהודי. כיצד יתחלק קול זה, מהן השפעותיו היכן הוא משפיע יותר והיכן הוא משפיע פחות. הקול היהודי מעלה ומוריד לגבי העיתונות שלנו. הקול היהודי חשוב מאוד בתקופת בחירות.
גם בישראל הקטנה קיימת תופעת סקירת בוחרים סקטוריאליים. בכל בחירות לכנסת מנסים לנבא מה יהיה משקל קולות בוחרי המגזרים השונים והאם וכיצד הוא יכריע את הבחירות. לדוגמא העיתונות המוסדית בארץ עוסקת לפני כל מערכת בחירות בקול הספרדי ובקולם של בני העדות ודומה להתעסקותה בקול היהודי בכל מקום אחר בעולם.
החשיבות של הבחירות לכנסת אצלנו מתחזקת בשל העובדה שיש רק בית נבחרים אחד. המערכת הפוליטית היא ריכוזית מאוד ומהתפלגות הקולות לכנסת נגזרים גם הרכבי העוצמה האחרים וחוזר חלילה. הבחירות לכנסת אכן קריטיות, משום שלהערכת השלטון בארץ יש השפעה מפליגה על גורל המדינה והפרטים שבהן מבחינה פוליטית ומבחינה חברתית.
ביסוד כל הדברים מונחת ההנחה כי בישראל ישנן אליטות הדוחקות את השאר לקרן זוית. אזרחים אלה מתוסכלים הם. לדוגמא, ה"עמך" החליט בשנת 1977 לעזוב את המערך ולהצביע לליכוד. עובדה זו חשובה מאוד כי בפעם הראשונה בישראל נוכחו לדעת העסקנים כי יש קול ומשקל לעדה זו או אחרת ו"ברצונו מעלה וברצונו מוריד".
העולים שהגיעו לארץ בעליית שנות התישעים נקלטו מבחינה חברתית ואזרחית מייד- ישראל העניקה לעולים זכויות מלאות במערכת הפוליטית, מיד עם הגיעם ארצה, בניגוד למקובל בארצות אחרות.
בני הדור הראשון לעליה לישראל נטו להיקלט במערכת הפוליטית הקיימת במובן זה שהתנהגותם דומה לזו של קבוצות מהגרים אחרים בעולם, הנוטים להתיישר לפי המערכת הפוליטית הקיימת ומוסדותיה לאחר קבלת האזרחות, וזאת כהבעת הוקרה על הקליטה(1). אולם עליה זו שינתה את דפוסי ההשתלבות הפוליטית של עולים בישראל. גל זה של העולים, להבדיל מגלי עליה קודמים שנקלטו במערכת הקיימת, היה גדול מאוד. העולים היו משכילים ובעלי מקצועות, הבינו מייד כיצד פועלת המערכת הפוליטית והיו להם שאיפות להיהפך לכח פוליטי בעל משמעות. רישומו של גל עליה זה ניכרו בשתי מערכות בחירות, ובשתיהן חוללו העולים שינוי משמעותי במערכת הפוליטית בישראל. ב- 1992 תרמו לניצחונה של מפלגת העבודה(2) ב- 1996 הקימו מפלגה פוליטית עצמאית והביאו להעברת השלטון לנתניהו.
לעומת זאת בבחירות לאחר מכן, נתניהו נוצח ע"י ברק שגייס לעזרתו את ארגוני העולים כנגד הליכוד, וכנגד מה שנראה לעולים ככפיה דתית.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק את הנטיות הפוליטיות של העולים מחבר המדינות . שאלות המחקר הן:
כיצד הצביעו העולים בשלוש מערכות הבחירות האחרונות לראשות הממשלה ומדוע?
מה היו הסיבות להתארגנות העצמאית ותוצאותיה?
--------------------------------------------------------------------
1. essar patricia (1999) "engendering migration studies" pp.577-600
2. גולדברג גיורא, הבוחר הישראלי- 1992, עמודים 42-12.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
הקדמה- השפעות ההגירה על הפרט
2.1 הסתגלות חברתית
2.2 מאפייני העליה
פרק א' נטיות ההצבעה של העולים לראשות הממשלה
3.1 בחירות 1992
3.2 בחירות 1996
3.3 בחירות 1999
פרק ב'- התארגנות מפלגות עצמאיות
4.1 התפתחות הפעילות הפוליטית
4.2 בחירות 1999
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסתגלות חברתית הינה התאמה של האדם לצווים הנדרשים ממנו והיענותו לתביעות המופנות כלפיו על ידי דפוסי החברה, הכוחות הפועלים בה. דהיינו התהליך נתפס כחד סיטרי, ומוטל על העולה(3).
מחקרים שונים תומכים בקשר שבין הגירה לבין קשיים בהסתגלות האישית והפרעות נפשיות כגון קושי ביצירת קשרים חברתיים, חרדה מפני עתיד לא ברור, מצבים של בדידות ואנומיה חברתית, המביאים לתגובות חרדה ודיכאון(4).
--------------------------------------------------------------------
3. לרר זאב (1994), הפסיכולוגיה של ההגירה, עמודים 18-36.
4. Haberfeld yitchak (1994), "immIgration and ethnic origin: the effect of demographic attributes on earnings of israeli men and women", pp.4-6

תגים:

עולים · בחירות · דעות · פוליטיות · בוחרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי הצבעה", סמינריון אודות "דפוסי הצבעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.