היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביקורת שיפוטית על גופי דו-מהותיים

עבודה מס' 065036

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההתפתחויות שחלו בהתייחסות בית המשפט לגופים דו-מהותיים.

12,437 מילים ,34 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אסקור את ההתפתחויות שחלו בהתייחסות בית המשפט לגופים דו-מהותיים. ראשית כל אבחן את הזליגה של הנורמות המשפטיות החלות על גופים ציבוריים לעבר גופים דו-מהותיים, כהגדרתם בפסיקה. כמו כן, אגע בשני נושאים ממוקדים: "החובה לערוך שימוע לעובד לפני פיטוריו", בו אבחן האם בגוף פרטי איסור זה בא לידי ביטוי מתוך הנורמות של המשפט הציבורי, והשאלה התיאורטית (טרם קיבלה ביטוי בפסיקה) שעולה בעשור האחרון לגבי השפעת גורמי השליטה בגופים פרטיים (לקחתי כדוגמא את בעלי השליטה בעיתונות הכתובה) על החלת הנורמות מהמשפט הציבורי על גוף פרטי.

תוכן עניינים
רקע
פרק א' - החלת נורמות מהמשפט הציבורי על גופים פרטיים
1. המושג "דו-מהותי", מהו ?
2. המהפך ה- "דו-מהותי"
3. התפתחויות בפסיקה משנות ה- 90 ועד היום
פרק ב' - החובה לערוך שימוע לעובד לפני פיטוריו
פרק ג' - הגדרת גוף כדו-מהותי בהתייחס למוקדי השליטה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבודה זו עוסקת בגופים שכונו בפסיקה גופים דו-מהותיים, על שום הדואליות המאפיינת את המהות שלהם, שהיא גם פרטית וגם ציבורית ואת הפעילות שלהם, שהיא גם ציבורית וגם עסקית. הדואליות הזו מכתיבה גם את כללי המשפט החלים על הגופים האלה, המשפט הציבורי והמשפט הפרטי גם יחד.
בהקשר זה, יש לזכור כי המשפט הציבורי אינו מהווה רק מערכת של כללים פורמאליים. קיים מערך שלם של התנהגויות שהינו נסבל ומובן ביותר כאשר נוקט בו אדם פרטי והוא בלתי נסבל לחלוטין, כאשר נוקט בו גוף ציבורי. במילים אחרות, אדם פרטי רשאי לשקול שיקולים אמוציונאליים ובכלל זה גם שיקולים הנובעים מיצרי נקם, וזאת כל עוד נופלים מעשיו במסגרת החוק, ואינם פוגעים בנורמות של תום לב ודרך מקובלת. גוף פרטי רשאי לבחור לו עם מי ברצונו לבוא במגע עסקי, על פי נטיותיו האישיות.(1) הוא גם רשאי לנהוג בשרירות לב או ברוחב לב, למצות את הדין או לפעול לפנים משורת הדין, בלא כל סיבה אובייקטיבית. הרשות הציבורית, לעומת זאת, אינה יכולה להרשות לעצמה לפעול ממניעים אמוציונאליים. רגשי נקם וכיו"ב מניעים אישיים - הס מלהזכיר. מניעים אלו שהינם לגיטימיים אצל הפרט מוגדרים כשרירות לב, אצל הרשות הציבורית. הרשות הציבורית חייבת לנהוג בהתאם לסטנדרטים רציונאליים הוגנים וקבועים.

תגים:

ביקורת · דואליות · דין · המשפט · הציבורי · כלאיים · כללי · מהותי · פסק · פרצופי · שיפוטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביקורת שיפוטית על גופי דו-מהותיים", סמינריון אודות "ביקורת שיפוטית על גופי דו-מהותיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.