היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוטרים שומרי מצוות

עבודה מס' 064978

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שוטרים שומרי מצוות ושילובם בתוך המערכת.

3,887 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לכל אדם, באשר הוא אדם, מוקנות זכויות טבעיות, ללא קשר לתכונותיו או להשתייכותו לקבוצה זו או אחרת. שוויון הזכויות של האדם מעוגן במגילת העצמאות של רוב המדינות הדמוקרטיות וישראל ביניהן.
זכויות אדם מוכרות במשפט הבינלאומי כזכויות אוניברסליות, שכל אדם זכאי להן. משמעות הכרה זו היא, כי מדובר בעניין המצוי מעל או מחוץ למשפט הפנימי ולשליטה הפנימית של כל מדינה. במהלך המאה ה-20 התפתחה מערכת עניפה של מסמכים בינלאומיים בדבר זכויות האדם, שמטרתם להגדיר מערכת של נורמות וסטנדרטים שלגביהם קיימת הסכמה רחבה בקהילייה הבינלאומית.
השוויון הינו זכות חברתית ומדינית של כל אדם ללא הבדל דת, גזע, מין והשתייכות לקבוצה כלשהי (שיש לה אידיאולוגיה מסוימת). במצב זה לכל אדם ישנה הזדמנות שווה לממש את מטרותיו ושאיפותיו, לקדם את מאווייו האישיים ולהתחרות על משאבים חברתיים ומדיניים מבלי שיופרע ובתנאי שאינו פוגע בשוויון והזכויות של הזולת.

עבודה זו מתייחסת אל מושג השוויון בנוגע לקבוצה מסוימת - שוטרים שומרי מצוות ושילובם בתוך המערכת. השוטר הדתי בחר להשתלב במערכת מסוימת הדורשת עבודה של 24 שעות ביממה בכל מצב ובכל זמן. השוטרים, ביודעם את אופי עבודתם בחרו בה במודע והם ממלאים את התנאים הנ"ל. שוטר שומר מצוות גם הוא מכיר את האופי המיוחד של העבודה כשוטר אך האם מגיעות לו פריבילגיות בגין היותו דתי?
הסוגיה העיקרית היא האם שוטרים אלה, בהיותם שומרי שבת וחג, חייבים להשתלב במערך העבודה בשבתות וחגים למרות שהם דתיים? האם התחשבות בהם ושחרורם מתורנות שבת וחג עלולה לפגוע בפעילות השוטפת, החשובה והנחוצה של המשטרה לשמור על אזרחיה (במיוחד בתקופה קשה זו)?
העבודה מציגה סקירה ספרותית הדנה בזכויות הפרט, מושג השוויון, מביאה את מצבה של הדת בישראל ולבסוף דנה בסוגיית השוטרים שומר המצוות ותפקודם במשטרת ישראל. כיצד פועלים השוטרים הדתיים במסגרת התורנויות והמחוייבויות במסגרת העבודה? האם קיימת התחשבות באותם שוטרים לגבי תורנויות בשבתות וחגים? התייחסות עמיתים ומפקדים.
תוצרי הלמידה בהקשר לנושא הם: כיצד ניתן למצוא בתוך הסוגיה הנ"ל את ביטויי ההפרדה וההכללה ומהם הגורמים העשויים ליצור תהליך של הכללה.

לשם איסוף ממצאים בתחום השתמש החוקר בראיונות שקיים עם 2 שוטרים שומרי מצוות ו-2 שוטרים חילוניים בתחנת המשטרה בה הוא משרת וכן של קצין המפקד על השוטרים הללו.
החוקר בחר בנושא זה מכיוון שהוא עצמו שוטר במשטרת ישראל ובתחנה בה הוא משרת קיימת קבוצה של שוטרים שומרי מצוות.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
המערכת החברתית
מעמד הדת בישראל
שוטרים דתיים במשטרת ישראל
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
ראיונות:
* שוטרים דתיים
* שוטרים חילוניים
פקודות לשמירת הדת במשטרה מתוך אתר המשטרה

קטע מהעבודה:

אחד מחוקי היסוד מתייחס לחופש העיסוק משנת 1994. חוק זה קובע כי כל אזרח או תושב של מדינה זכאי לעסוק בכל עיסוק, מקצוע או משלח יד. אין פוגעים בחופש העיסוק אלא בחוק ההולם את ערכיה של מדינת ישראל, שנועד לתכלית ראויה, ובמידה שאינו עולה על הנדרש או לפי חוק כאמור מכוח הסמכה מפורשות בו. כל רשות מרשויות השלטון חייבת לכבד את חופש העיסוק של כל אדם אזרח או תושב. אין לשנות חוק יסוד זה אלא בחוק יסוד שנתקבל ברוב של חברי כנסת. בנוסף קיים חוק הזדמנות שווה בתעסוקה משנת 1981 הקובע כי מי שזקוק לעובד לא יסרב לקבל אדם לעבודה או לשולחו להכשרה מקצועית, שהיא תנאי לקבלתו לעבודה, מחמת מינו או בשל היותו נשוי או הורה או בגלל דתו או האופי שהוא מתייחס לדת (דתי או חילוני) (שץ, אריאלי, 1998).

תגים:

שיוון · חופש · זכויות · הפרט · שבת · שוטר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוטרים שומרי מצוות", סמינריון אודות "שוטרים שומרי מצוות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.