היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרמת מסך ההתאגדות

עבודה מס' 064959

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גביית חובות מס בנסיבות מיוחדות על פי סעיף 119 א' המתוקן לפקודת מס הכנסה.

4,384 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זאת עוסקת במקרה מיוחד בו מאפשר החוק בישראל "הרמת מסך", גביית חובות מס לאחר פירוק התאגיד החייב או העברת פעילותו לתאגיד אחר.
סעיף 119א(א) המתוקן לפקודת מס הכנסה (פמ"ה) קובע: "היה לחבר-בני-אדם חוב מס ונתפרק או העביר את נכסיו ללא תמורה או בתמורה חלקית בלי שנותרו לו אמצעים בישראל לסילוק החוב האמור, ניתן לגבות את חוב המס שהחבר חייב בו ממי שקיבל את הנכסים בנסיבות כאמור".
חוק החברות התשנ"ט - 1999 (להלן: "חוק החברות") הרשה לבית המשפט (סעיף 6 לחוק) להרים את מסך ההתאגדות של החברה וליחס את חובות החברה לבעל מניות בה, אם התקיים לכך תנאי הקבוע בחקוק או אם בנסיבות העניין צודק ונכון לעשות כן, או אם התקיימו מקרים חריגים וטעמים מיוחדים שהם:
שימוש באישיותה המשפטית הנפרדת של החברה נועד לסכל כוונתו של כל דין או להונות או לקפח אדם.
או אם בנסיבות העניין צודק ונכון להרים מסך, בשים לב לכך שהיה יסוד סביר להניח כי ניהול עסקי החברה לא היה לטובת החברה וכן היה בו משום נטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכולתה לפרוע את חובותיה.
כלומר, במקרים בהם מתקיימים תנאים או מקרים חריגים וטעמים מיוחדים להרמת מסך, רשאי בית המשפט לעשות זאת. על בית המשפט לבחון את מכלול העילות להרמת המסך. אולי כל עילה בזכות עצמה אינה מהווה עילה מספקת להרמת המסך, אך בחינת המכלול עשויה להביא את בית המשפט להחלטה על הרמת המסך.

תוכן העניינים:
מבוא
הרמת מסך
התיקונים בסעיף 119א לפקודת מס הכנסה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח : נוסח התיקונים בסעיף 119א לפקודת מס הכנסה

קטע מהעבודה:

במרבית חוקי המס בישראל, להבדיל מיתר תחומי המשפט, הורחב החריג של הרמת המס לעיקרון האישיות המשפטית הנפרדת של החברה, על ידי כך שרשויות המס יכולות כיום להרים את המסך בין החברה החייבת במס לבין בעלי מניותיה, ללא כל צורך בפניה לבית המשפט. כמו כן, הוקנו לרשויות סמכויות נוספות לגביית חובות החברה החייבת במס מצדדים שלישיים, תוך פגיעה בזכות הקניין שלהם, ללא כל צורך בפניה לבית המשפט. הרחבת סמכויות זו של רשויות המס הינה מרחיקת לכת ביותר, אולם הביקורת הציבורית שהופנתה כלפי החמרת חקיקה זו לא מנעה מן הכנסת לאמץ הסדרים אלה.
כך, בפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א - 1961 (להלן: "פקודת מס הכנסה"), קובע סעיף 119א(3) לפקודת מס הכנסה, כי כאשר לחבר בני אדם חוב מס סופי והוא התפרק או הפסיק את פעילותו בלי ששילם את חוב המס האמור, יראו את הנכסים שהיו לחבר כאילו הועברו לבעלי השליטה בו ללא תמורה וניתן לגבות מהם את המס. סעיף 119א לפקודת מס הכנסה מאפשר גם לגבות חוב מס ממי שאינו חבר בני אדם החייב במס, כאשר אותו חבר התפרק או העביר את נכסיו ללא תמורה או בתמורה חלקית בלי שנותרו לו אמצעים לסילוק החוב, או כאשר חבר בני אדם העביר את פעילותו לחבר בני אדם אחר, שיש בו במישרין או בעקיפין אותם בעלי שליטה או קרוביהם, בלא תמורה או בתמורה חלקית, בלא שנותרו לו אמצעים בישראל לסילוק החוב האמור.

תגים:

חוב · פקודת · הכנסה · גביה · מיסים · חברה · רווח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרמת מסך ההתאגדות", סמינריון אודות "הרמת מסך ההתאגדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.