היישום אינו מחובר לאינטרנט

המודיעין האמריקאי ותוכנית הגרעין של צפון קוריאה

עבודה מס' 064954

מחיר: 724.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכת תפקידו של המודיעין האמריקאי בכישלון.

13,139 מילים ,70 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העיתונאי הבריטי ג'ורג' מונביוט (George Monbiot) תיאר תוכנית אנרגיה גרעינית באופן הבא:
"" For 50 years, nuclear power has been a solution in search of a problem ., (Monbiot 2004).
לכן, כאשר צפון קוריאה החלה בתוכנית אנרגיה גרעינית בתחילת שנות ה-80 רבים חששו כי התוכנית לא מהווה רק פתרון לבעיות האנרגיה במדינה אלא גם בעיה למדינות האזור ולמעצמות הגרעיניות ובראשן ארה"ב.
מטבע הדברים, המודיעין האמריקאי שם לו למטרה לפקח אחר תוכנית הגרעין של צפון קוריאה וכך אכן עשה ביתר שאת ב-25 השנים האחרונות. אין ספק כי למודיעין תפקיד מרכזי בהשגת יכולת סיכול לתוכניות גרעין בטרם אלה עוברות את השלב ה"אל חזור". כמו כן, אין ספק כי למודיעין האמריקאי צריך היה להיות חלק מרכזי בזיהוי תוכנית הגרעין הצבאית של צפון קוריאה מבעוד מועד בכדי לתת אפשרות לדרג המדיני לפעול לסיכולה.
לנוכח הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה באוקטובר 2006 ברור כי המטרה של מניעת גרעין מצפון קוריאה עליה הצהיר הנשיא קלינטון ב-1993 נכשלה (Sigal 1998, 52).
בעבודה זו אעסוק בהערכת תפקידו של המודיעין האמריקאי בכישלון זה. כמו כן, אנתח בקווים כלליים את הממשק בין המודיעין למקבלי ההחלטות והמדיניות אך לא ארחיב בנושא בשל ההתמקדות במודיעין עצמו במסגרת עבודה זו.
במסגרת העבודה אציג תחילה את ההיסטוריוגרפיה הרלוונטית. בהמשך אפרט על נושאים טכניים ובהם מרכיבי תוכנית גרעין צבאית, מטרות ואמצעי האיסוף. לאחר מכן, אתחיל בניתוח כרונולוגי של התמודדות המודיעין האמריקאי עם תוכנית הגרעין של צפון קוריאה תוך חלוקה של התוכנית לשתי תקופות מרכזיות- משבר ראשון ושני. בכל תקופה אציג תיאור היסטורי ולאחריו ניתוח של תפקוד המודיעין, הממשק למקבלי ההחלטות ולמדיניות ולבסוף אסיק מסקנות.
בשל המחסור במקור המאפשר הבנה של השתלשלות האירועים הכוללת בהקשר של נושא העבודה, המטרה המרכזית בעבודה זו היא הצגה של תמונה ממצה של העובדות הרלוונטיות ויצירת תמונה היסטורית כוללת. מטרת משנה של העבודה היא בחינה ביקורתית של תפקוד המודיעין האמריקאי והצבעה על כשלים והצלחות בתפקודו בסיכול תפוצת נשק גרעיני במקרה של צפון קוריאה.

תוכן עניינים:
מבוא
היסטוריוגרפיה
תוכנית הגרעין ואיסוף המודיעין
ההיסטוריה של המשבר הראשון (1994-1980)
המודיעין האמריקאי במשבר הראשון (1994-1980)
הערכת היכולות והכוונות הגרעיניות של צפון קוריאה
המודיעין, המדיניות וקבלת ההחלטות
מסקנות
ההיסטוריה של המשבר השני (2006-1994)
רקע: המשבר הקטן (2000-1998)
המשבר השני (2006-1994)
המודיעין האמריקאי במשבר השני (2006-1994)
תוכנית העשרת האורניום
המודיעין, המדיניות וקבלת ההחלטות
תוכנית הפלוטוניום
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יש שתי אפשרויות מרכזיות לייצור נשק גרעיני. הראשונה מבוססת על חומר בקיע מסוג פלוטוניום והשנייה על חומר בקיע מסוג אורניום מועשר בדרגה גבוהה (Highly Enriched Uranium HEU-).
תוכנית מבוססת פלוטוניום מצריכה כור גרעיני, דלק גרעיני שישמש כליבת הכור (יכול להיות אורניום טבעי או אורניום מועשר בדרגה נמוכה (Low Enriched Uranium LEU-) לפי סוג הכור), מפעל להפרדת פלוטוניום (אשר מפריד את האיזוטופ Pu-239 מהדלק הגרעיני המשומש), יכולת המרת פלוטוניום נוזלי למתכת ותכנון לנשק גרעיני מבוסס פלוטוניום.
תוכנית מבוססת אורניום מצריכה אורניום טבעי, מתקן להעשרת אורניום (אשר בעזרת צנטריפוגות מזקק את איזוטופU-235 לריכוז של מעל ל- 90% וכך יוצר HEU) ותכנון לנשק גרעיני מבוסס אורניום (Squassoni 2005, 2).

תגים:

אמריקאי · גרעיני · הערכות · מודיעין · נשק · צפון · קוריאה · אטום · פצצה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המודיעין האמריקאי ותוכנית הגרעין של צפון קוריאה", סמינריון אודות "המודיעין האמריקאי ותוכנית הגרעין של צפון קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.