היישום אינו מחובר לאינטרנט

דואר זבל

עבודה מס' 064934

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המצב החוקי ביחס לתופעה זאת בישראל ובמדינות אחרות בעולם.

7,681 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

דואר זבל (דוא"ז), או בשמו הלועזי ספאם (spam=stupid pointless annoying message), הוא דואר אלקטרוני שנשלח בידי מפרסמים (שנקראים לפעמים "ספאמרים") במטרה לפרסם את מוצריהם לרשימה גדולה ולא מובחנת של כתובות, מבלי שהוזמנו לעשות כן על ידי הנמען. כ-60 אחוז מתעבורת הדואר האלקטרוני העולמית הם דוא"ז. אנשים רבים אינם מעוניינים בקבלת דוא"ז, ומנסים לסנן את הודעות הזבל באמצעות תוכנות ייעודיות או הפעלת מסננים ("פילטרים") בתוכנת הדואר.
אולם, אפשר להבחין בין שתי הגדרות של דואר זבל:
1. הגדרה מחמירה - כל דואר שמגיע לנמען והשולח לא קיבל את הסכמת הנמען למשלוח.
2. הגדרה מקילה - דוא"ל ייחשב לדואר זבל רק אם הוא מכיל תוכן פוגע, מציג הצעות עסקיות שהן בגדר הונאה או אי-אפשר להיפטר ממנו (למחוק אותו). הגדרה זו מקובלת על ארגוני מסחר ועל פעילים למען חופש ביטוי.

בחלק מהפסיקה בעולם, הועדף חופש הביטוי האישי וחופש הביטוי המסחרי בדואר אלקטרוני על פני שיקולים אחרים, זאת כאשר לא הייתה מעורבת הונאה כלשהי כלפי הנמענים בפרסום בדואר אלקטרוני, אך בפסיקות אחרות נאסרה הפצת דואר זבל.
עבודה זאת תעסוק בנושא דואר הזבל מההיבט המשפטי ותסקור את המצב החוקי ביחס לתופעה זאת בישראל ובמדינות אחרות בעולם.

תוכן העניינים:
מבוא
הדילמה המשפטית
חוקים במדינות אירופה
חוק Can-Spam Act בארה"ב
המצב המשפטי בישראל
אמצעים המאפשרים מניעת קבלת דואר אלקטרוני ללא הרשאה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מה הדינים הנוהגים ביחס לקבלת דואר אלקטרוני כזה? האם אפשר, סתם כך, לשגרו אלינו מבלי שביקשנו זאת כלל ועיקר? כמות הדואר האלקטרוני המסחרי שלא נתבקש על-ידי הגולשים גדלה בקצב מסחר, ועימה גם הנזקים שתופעת הדוא"ז גורמת. במקומות שונים נבחנים פתרונות מגוונים להתמודדות עם התופעה: כללים משפטיים במסגרת דיני הגנת הפרטיות, במסגרת איסורי הטרדה או רגולציה של ספקי שירות. לצידם, מציעות חברות מסחריות פתרונות טכנולוגיים שנועדו לחסום את הדוא"ז בשלב מוקדם ככל האפשר. לצידן, אנו עדים לקשת של יוזמות פרטיות להתמודדות עם התופעה. ההתמודדות עם דוא"ז היא אתגר מרתק לסביבה הדיגיטאלית, ומחדדת את שאלות-העל שמתעוררות בשנים האחרונות: האם הטכנולוגיה ניתנת לרגולציה? איזו מין רגולציה? כיצד ניתן להבחין בין היתרונות של מערכת הדוא"ל לשימושים בעייתיים בה? ואולי בכלל הדוא"ז הוא תופעה שעלינו להתרגל אליה, כמו פרסום בערוצים אחרים, ולהשלים עם התופעה כחלק מהחברה הצרכנית המודרנית?
ראוי לציין גם כי מלבד הדילמות בחקיקה, קיימות וצפויות גם בעיות באכיפה כאשר דואר אלקטרוני ניתן לזיוף, ובפועל, חלק נכבד מהודעות ה"זבל" הן מזויפות(12).
--------------------------------------------------------------------
12. הרצברג אמיר (2004) מניעת דואר-זבל ע"י קריפטוגרפיה בשילוב חוקים והסכמים. מתוך "דואר או זבל? " יום עיון, אוניברסיטת חיפה, 16/12/2004

תגים:

דואר · אלקטרוני · מייל · פירסומת · הודעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דואר זבל", סמינריון אודות "דואר זבל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.