היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין העדפת נשים בבן זוג בעל סטטוס חברתי-כלכלי גבוה לבין סוג תרבות המוצא (הצעת מחקר)

עבודה מס' 064927

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באופן מודע או לא מודע, נשים מחפשות בבן זוג ביטחון כלכלי ומעמד חברתי על פני ערכים אחרים על בסיס רגשי.

5,369 מילים ,17 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

במסגרת עבודת מחקר זו, המטרה תהיה לבדוק קבוצה של נשים מעל הגיל 18, אשר מייצגות אוכלוסיית נשים עצמאית בחברה מערבית מודרנית, במטרה להתחקות אחר הדברים אשר הן מחפשות בבן זוג. הכוונה היא לבדוק כיצד באופן מודע או לא מודע, נשים מחפשות בבן זוג ביטחון כלכלי ומעמד חברתי על פני ערכים אחרים על בסיס רגשי. החברה הישראלית מורכבת מעדות שונות, כאשר שתי הקהילות הגדולות הן יוצאי מדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון מצד אחד ("מזרחים") לעומת יוצאי מדינות אירופה מצד שני ("אשכנזים"). התרבויות של מדינות האם של שתי הקהילות הן בעלות גישה שונה למוסד הנישואים, והשפעות תרבותיות אלה חלחלו מהחברה להורים ומהם אל ילדתותיהן, גם ילידות הארץ. מצד שני, התרבות היהודית בכללותה הבדילה את בני שתי הקהילות משכניהן ופיתחה תרבות דתית אשר העמידה את מוסד הנישואים בראשה. בעזרת עבודת המחקר ניתן יהיה לראות אלו תפיסות ניתן לחבר לתרבות המוצא של הנשים ואלו שייכות לגורמים חוצי עדות, כגון גורם הדת או גורמי השפעה חברתיים חיצוניים (כולל הסכמת המשפחה ברמה כזו או אחרת). המטרה תהיה לראות כיצד מתעדפות הנשים את הדרך בה הן בוחרות בבן זוג פוטנציאלי, מהן ההשפעות המכריעות על ההחלטה והאם גם בחברה המשדרת לאשה יכולת להשיג חירות ועצמאות כלכלית, עדיין הסטטוס חברתי-כלכלי של בן הזוג מהווה נדבך חשוב, אם לא המוביל, בבחירת בן הזוג. כמו כן, תנותח ההשפעה של התרבות הקולקטיביסטית של התא המשפחתי על הנשים המשתייכות להן ואשר חיות במדינה המנהיגה תרבות הפוכה, שמקדשת את האינדיבידואליזם.

תוכן עניינים:
סקירה ספרותית
מטרות המחקר
דיון בתיאוריות
שאלת המחקר והשערותיו
המדגם
ביבליוגרפיה
טבלה לתיאור השאלות בשאלון ומקורן
השאלון

קטע מהעבודה:

החברה האנושית מכילה בתוכה שני סוגי תרבויות מובילות על פיהן גדלים הפריטים של אותה חברה תרבותית. הסוג הראשון הוא חברה אינדיבידואליסטית ואילו הסוג השני הוא חברה קולקטיביסטית. במהלך אלפי השנים של קיום המין האנושי, ניתן לסקור לאורך ההיסטוריה האנושית סוגי חברות שונות אשר בחרו להתקיים על פי אחד משני הסוגים. יש לציין כי אף חברה אינה אינדיבידואליסטית לחלוטין או קולקטיביסטית לחלוטין במובן הטהור של המילה, מאחר וכל אדם הוא אינדיבידואל בפני עצמו מצד אחד, והוא חלק מחברה מצד שני. אבל הנהירה של כל חברה אנושית אחר אחד משני סוגי התרבות המובילים, מביא לשינוי בבחירות ובהתפתחות של הפריטים המרכיבים את אותה חברה (Hofstede 1991).

תגים:

זוג · נישואים · שותף · לחיים · בעל · אישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין העדפת נשים בבן זוג בעל סטטוס חברתי-כלכלי גבוה לבין סוג תרבות המוצא (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין העדפת נשים בבן זוג בעל סטטוס חברתי-כלכלי גבוה לבין סוג תרבות המוצא (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.