היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיחות קמפ דיוויד 2000 והמו"מ על ירושלים (תרגיל)

עבודה מס' 064921

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הגורמים שהביאו לכישלון במו"מ - העמדה הישראלית.

2,135 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בשנת 2000 התכנסו משלחות ישראל ופלסטין, בראשות רה"מ ישראל אהוד ברק וראש הרשות יאסר ערפאת, על מנת לדון בחוזה להסכם קבע בין ישראל לרשות הפלשתינאית, אשר ישים קץ לסכסוך ולתביעות של שני הצדדים. הדיונים נעשו בחסות ארה"ב והנשיא דאז, ויליאם (ביל) קלינטון, אשר שימש כמתווך בין שני הצדדים.

השיחות התפוצצו כאשר שני הצדדים מאשימים זה את זה בכישלון השיחות. ארה"ב נקטה צעד יוצא דופן וויתרה על הנייטרליות שלה, כאשר נשיא ארה"ב הפנה אצבע מאשימה כלפי יאסר ערפאת כמי שהיה האחראי העיקרי לכשלון השיחות וחוסר רצון מצד הפלשתינאים להגיע לפשרות.

ניתוח עמוק יותר של המו"מ אשר התרחש מאחורי דלתיים סגורות מגלה תמונה רחבה ומורכבת יותר, ונראה היה כי שני הצדדים הגיעו להסכמות כלליות כמעט בכל הנושאים שנדונו בשיחות, למעט נושא ירושלים. גם הדיון על העיר ועל הריבונות בה נידון במהלך השיחות והועלו רעיונות פשרה שונים, ונראה היה כי חסר רק במעט על מנת ששני הצדדים יוכלו להגיע להסכם גם בנושא זה, ובכך להגיע להסכם קבע היסטורי.

אם כך, מה הביא לפיצוץ השיחות דווקא סביב נושא ירושלים? בעבודה זו תנותח העמדה הישראלית והתנהלותו של רה"מ דאז אהוד ברק. על ידי ניתוח מקורות העוצמה של הצד הישראלי וסיכום התהליך במודלים של מו"מ, ניתן יהיה להבין מה היו הבעיות בצד הישראלי בראשותו של אהוד ברק בכל ניהול שיחות המו"מ ופיצוצן על רקע המו"מ על ירושלים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ניתוח העוצמות של הצד הישראלי
2.1 עוצמה כלכלית
2.2 עוצמה צבאית
2.3 עוצמה גיאו- אסטרטגית ואנושית
3. ניתוח הצד הישראלי על פי מודל 7 האלמנטים
4. סיכום ומסקנות לעתיד
5. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתוח העוצמות של הצד הישראלי
מדוע התפוצצו שיחות השלום בקמפ דיוויד דווקא סביב נושא ירושלים? האם היה מדובר בפיצוץ בלתי נמנע בשל דיון הנושא רגיש מדי, או שלמעשה היה מדובר בבעיות הקשורות לאופי התנהלות המו"מ ולאו דווקא לתכנים הנידונים? על ידי ניתוח העוצמות של ישראל והצד הישראלי בראשות ברק במו"מ על פי מודלים של מו"מ, ניתן יהיה להצביע על הבעות שהיו בהתנהלות, אשר הקשו על הגעה להסכם מבחינה תכנית וגרמו למו"מ להגיע למבוי סתום.

תגים:

ישראל · פלסטין · אהוד · ברק · יאסר · ערפאת · שיחות · שלום · משא · ומתן · פשרה · ירושלים · דיפלומטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיחות קמפ דיוויד 2000 והמו"מ על ירושלים (תרגיל)", סמינריון אודות "שיחות קמפ דיוויד 2000 והמו"מ על ירושלים (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.