היישום אינו מחובר לאינטרנט

גניבת כלי רכב

עבודה מס' 064906

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת גניבת כלי רכב וההתמודדות עימה.

6,139 מילים ,16 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

כיום מיוצרים ברחבי העולם כחמישים וחמש מליון כלי-רכב פרטיים בשנה וכן כלי-רכב מסחריים ואופנועים. הצפי הוא שעד שנת 2010 התעשייה תייצר 65-70 מיליון כלי-רכב פרטיים בשנה. תעשיית הרכב אף מקיפה תחומים נוספים כגון סירות, גנרטורים, כלי עבודה ממונעים. מחזור הכספים השנתי בתעשייה שעמד בשנת 1970 על סכום של שני טריליון דולר בשנה, עומד בשנת 2000 על כעשרה טריליון דולר בשנה (10,000,000,000,000 $). קיימים כשש מאות דגמי כלי-רכב פרטיים(1).
יבוא כלי רכב לישראל הינו אחד מסוגי היבוא האזרחיים הגדולים ביותר והוא כולל כלי רכב פרטיים, כלי רכב ציבוריים וכלי רכב להשקעה (טרקטורים וכד'). למעשה כל כלי הרכב מיובאים מחו"ל, וזאת בהעדר תעשיית רכב מקומית ורק חלקם מורכבים בארץ (לדוגמא מפעלי רכב נצרת המרכיבים ג'יפים). יבואנים פרטיים או חברות יבוא חייבות לוודא כי הרכב העומד להיות מיובא עומד בתקנות שנקבעו בקהיליה האירופית, לדוגמא(2):
1. חייב להיות מתקן או מכשיר למניעת גניבת הרכב, הנועל את ההגה או את תיבת ההילוכים עם הוצאת המפתח ממתג הצתה.
2. משבית מנוע (אימוביליזר).
כלומר המחוקק הבין את הצורך בשמירה על הרכוש הגניב והכריח את הציבור לנקוט אמצעי זהירות מירביים.

גניבת כלי הרכב מתעצמת משנה לשנה ולכן במשך השנים נוספו חוקים שונים הבאים להרתיע גנבים מחד ומאידך חייבים את בעל הרכב לפעול לשמירה על רכבו.

מטרת עבודה הנוכחית היא לנתח את יסודות העבירה, לסקור את התמודדות המחוקק עם עבירות הקשורות לגניבות כלי רכב ובכללן התפרצות לכלי רכב, שימוש בכלי רכב ללא רשות, זיוף מסמכים הקשורים לכלי רכב.
העבודה תסתמך בעיקר על פסיקה ישראלית תוך השוואה לפסיקה בחו"ל.


תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 שוק כלי הרכב בישראל
1.2 מטרת העבודה
2. היסודות של עבירת הגניבה
2.1 עבירות רכוש וגניבה ומקומן במשפט הפלילי
2.2 יסודות המחשבה הפלילית
2.3 עבירות בשר לרכב
2.4 הצורך בעבירות נפרדות לנושאי רכב
2.5 האחריות הפלילית של בעל הרכב
2.6 מעצר חשודים בגניבת רכב
2.7 שימוש ברכב ללא רשות
3. סיכום העבודה
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבירת הגניבה הועתקה לפקודת החוק הפלילי, 1936, מתוך חוק הגניבה האנגלי משנת 1916, שגיבש את הלכות המשפט האנגלי המקובל. הלכות אלה שיקפו מציאות חיים שבה נכסיו של אדם היו בעיקרם מוחשיים. ואולם כאז כן עתה, תכליתה של עבירת הגניבה היא להגן על רכושו של אדם .
חוק העונשין תשל"ז 1977 עוסק בעבירות רכוש ובכללן עבירות הקשורות ברכב. גניבה מנויה בסעיף 383 של החוק:
(א) אדם גונב דבר אם הוא -
(1) נוטל ונושא דבר הניתן להיגנב, בלי הסכמת הבעל, במרמה ובלי תביעת זכות בתום לב, כשהוא מתכוון בשעת הנטילה לשלול את הדבר מבעלו שלילת קבע;
(2) בהיותו מחזיק כדין דבר הניתן להיגנב, בפיקדון או בבעלות חלקית, הוא שולח יד בו במרמה לשימושו שלו או של אחר שאינו בעל הדבר.

תגים:

מכוניות · גניבות · רכבים · תחבורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גניבת כלי רכב", סמינריון אודות "גניבת כלי רכב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.