היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת עיסקאות עם בעלי עניין על מחיר ניירות הערך של החברה בבורסה

עבודה מס' 064905

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בעלי העניין אכן מצליחים להשיג רווחים עודפים.

7,028 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חלק מהתרמיות שהיו עד היום (לפחות אלו שנתפסו) היו לגבי תרמיות של גופים עם צדדים קשורים להם.
צדדים קשורים הם צדדים אשר יש להם השפעה על מהלך העסקים של החברה: מחזיק ב10%- מכלל המניות או מהסמכות למנות מנהלים או רשאי למנות או מכהן כמנהל. (ההגדרה כאן היא הגדרה שונה מהגדרה הרשות לני"ע על פי תיקון 9 לחוק, וכן גם הפרטים אותם יש לכלול. החוק מדבר על בעלי ענין ולכן גם ההתייחסות שונה.
נושא מעורבות בעלי העניין בשוק ההון מעלה שאלות, כמו: האם בעלי העניין אכן מצליחים להשיג רווחים עודפים בעזרת מידע הפנים, אליו הם חשופים, והאם עובדה זו מעידה כי שוק ההון אינו יעיל במובן החזק שלו, והשאלה הפרקטית ביותר: האם הציבור יכול להשיג גם כן את אותן התשואות העודפות בעזרת חיקוי הפעולות של בעלי העניין? ניצול מידע פנימי ועשיית פעולות הגובלות בתרמית עשויות להיות עבירה על חוק ניירות ערך, כמו גם על חוק העונשין. מאידך, ביצוע פעולות ע"י המנהל יכול להיות גם בתום לב ומראיית טובת החברה. הציבור, בראותו את קברניט החברה עושה פעולה מסוימת, ירצה לעשות כמותו .
חשיבות העבודה היא גם בהבנת "תופעת העדר". האם כאשר בעל עניין עושה פעולה, יש לצפות למגמה דומה של הציבור במניות החברה או לא.
בעבודה זו ארצה לבחון האם בעלי העניין אכן מצליחים להשיג רווחים עודפים, ע"י מידע הפנים אליו הם חשופים או מניתוח נכון יותר של שוק - דבר המאפשר להם להקדים את השוק על פני שאר ציבור המשקיעים. הכוונה במידע פנים היא באינפורמציה רבה יותר על מצב החברה ועל פעילותה העתידית בטווח הקצר. מכאן שפעולת רכישה או מכירה של בעלי העניין, יכולה לאותת לציבור על מגמות מסוימות בחברה, כלומר האם הציבור "הולך" אחרי בעלי העניין.

אוכלוסיית המחקר הינה כלל החברות הנסחרות בבורסה בישראל, הן במעו"ף והן ברשימה המקבילה. נלקחו חברות שניירות הערך שלהן נחסרות לפחות שנתיים אולם לא חברות מהמובילות במשק שלהן חברות בנות רבות העשויות להשפיע על שער המניה
המדגם יערך על 13 חברות שיבחרו באופן אקראי.
נבדק מתאם של השינוי במחיר המניה (יומי) וכן את המחזור של אותו יום.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. גילוי נאות לעיסקאות
2.1 גילוי הדעת הישראלים
2.2 התקנים הבינלאומיים
2.3 הנחיות החוק
2.4 התגובות בשוק ההון
3. המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 שיטת הניתוח
3.4 מגבלות המחקר
3.5 תוצאות
4. סיכום
5. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

גילוי הדעת הראשון שהתפרסם בנושא היה גילוי דעת מספר 29, אולם מאז פורסם תדריך מספר 17 של הפדרציה הבינלאומית (IFAC ) ולשכת רואי חשבון ראתה לנכון לאמץ את הנחיותיו ונוהליו, ועל כן התפרסם גילוי דעת מספר 52 בדבר "נוהלי ביקורת לגבי עיסקאות עם צדדים קשורים".
מטרתו היא להנחות את המבקר בדבר הנהלים שעליו לשקול את ביצועם כדי לקבל ראיות מספיקות ונאותות העשויות לאמת קיומם של הצדדים הקשורים, ועסקאות עמם(2).
על פי גילוי דעת מספר 29 "צדדים קשורים" הם אלו אשר יש להם השפעה על מהלך העסקים של החברה: מחזיק ב-10% מכלל המניות או מהסמכות למנות מנהלים או רשאי למנות או מכהן כמנהל.
----------------------------------------------------------------------
2. דהן רותי (1998) , פעילות בעלי עניין סביב הנפקות חוזרות, עמוד 7.

תגים:

מניות · שוק · ההון · השקעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת עיסקאות עם בעלי עניין על מחיר ניירות הערך של החברה בבורסה", סמינריון אודות "השפעת עיסקאות עם בעלי עניין על מחיר ניירות הערך של החברה בבורסה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.