היישום אינו מחובר לאינטרנט

מידת ההיענות לשאלות רגישות בהתאם לשיטת הסקירה.

עבודה מס' 064880

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקר דואר מול שאלון במילוי עצמי באמצעות דגימת פנים מול פנים.

7,223 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בחברה המודרנית והמתועשת נוצר צורך בקבלת מידע אמין ומהימן בתחומים שונים. מוסדות וגופים שונים זקוקים למידע זה לצורך הכרת אוכלוסיית היעד למוצריהם ושירותיהם ולצורך הכרת דעותיהם. ידע זה משמש לתכנון מהלכים עתידיים ולקבלת החלטות אופרטיביות שונות. למידע המופק בסקרים ערך ומשמעות רבה בחברתנו.
הסקרים מיועדים להציג תמונת מצב של המאפיינים השונים של האוכלוסייה ושל עמדות הציבור לגבי עניינים שונים ולכן תוקפם ומהימנותם של הסקרים חשובה כל כך. אחת הבעיות המרכזיות בעריכת סקרים היא מידת ההיענות להשתתף כנסקר בסקר ואם יש היענות אז עולה הסוגיה שלמתן מענה לשאלות רגישות שנשאלות בשאלון. כאשר נחקרים מסרבים להשיב לסקר או לחילופין לענות לשאלות רגישות הם גורמים להטיית המדגם. תופעה זו פוגעת בתוקפו של המדגם. דרך אחת להתגבר על הסוגיה הזו, שמוצגת במסמך זה, היא שיטת הדגימה המתאימה.

המטרה היישומית של המחקר היא לבדוק את הקשר שבין מידת ההיענות לשאלות רגישות לבין שיטת הסקירה. מידע זה יכול לסייע לחוקרים בעתיד להתגבר על בעיית חוסר היענות לסקרים ומתן מענה לשאלות רגישות בשאלון ובכך לסייע להגברת תוקף מחקרים בעתיד. כמו כן מידע זה יסייע בתכנון נכון יותר של מחקרים בעתיד והתגברות על קשיים בעריכתם.

אוכלוסיית המחקר הנה כלל התושבים הבוגרים של מדינת ישראל (מגיל 18 ומעלה).
המדגם כולל 68 נדגמים אשר מחציתם נדגמו באמצעות סקר דואר ומחציתם נדגמו דרך מילוי עצמי של שאלונים באמצעות דגימה פנים מול פנים. בפועל, 34 נדגמים הינם גברים ו34- נדגמים הינם נשים.
הדגימה אשר יושמה באמצעות סקר דואר הינה דגימה הסתברותית המבוססת על דגימה אקראית פשוטה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
3. שיטת המחקר
3.1 המדגם
3.2 המודל האמפירי
4. הצגת הממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית המבוססת על שכיחויות כל השאלות בשאלון
5. סיכום, דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים:שאלון בנושא סקרים בנושאים רגישים

קטע מהעבודה:

גישות הסקרים ושיטות הדגימה הינן תופעות אשר התפתחו במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20, והפכו לכלי מדעי חשוב, בעיקר בתחום המחקר השיווקי. השימוש בסקרים הפך גם לחלק מהתודעה הציבורית כהוויה תרבותית, ורבים משתמשים בה על מנת לפתח אסטרטגיות עסקיות, פוליטיות ואישיות, וכן על מנת להשפיע על תודעה ציבורית במגוון נושאים שונים, כגון פוליטיקה, בריאות, תרבות, אכיפת חוק וכיו"ב (Kronsnick 1999).

תגים:

סקרים · ראיונות · שיטות · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מידת ההיענות לשאלות רגישות בהתאם לשיטת הסקירה.", סמינריון אודות "מידת ההיענות לשאלות רגישות בהתאם לשיטת הסקירה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.